Announcement

Collapse
No announcement yet.

Coustic DR 510 till MB Quart PSC 216?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Coustic DR 510 till MB Quart PSC 216?

Hej!
    Nu har jag monterat 18" basen i bilen och original 5,25" hänger inte riktigt med så jag har lagt vantarna på ett spriller nytt MB Quart-kit till bra peng!
    Jag vill inte koppla in framsystemet på huvudenheten så jag håller på och bearbetar kusinen till att sälja sitt Coustic AMP-510 DR Design Reference.
    Vet inte så mycket om det här slutsteget men vad jag läst mig till så verkar många gilla det.
    Så vad tror ni om denna kombo?

Re: Coustic DR 510 till MB Quart PSC 216?

Länk till slutsteget:
    http://www.coustic.com/support/pdfs/AMP-510DR.pdf

Länk till framsystemet:
    http://www.maxxsonics.net/manuals/mb...216_manual.pdf

Comment

DR var Coustics toppserie för sådär 23 år sen. Då var det bra grejjer, men det kan ju vara lite slitet i pottar, kondensatorer med mera... Är det friskt så har det helt klart tillräckligt med kraft till kittet.

Kittet är väldigt trevligt i mellanregistret, men med lite "på-ig" diskant. De skall inte riktas mot lyssnaren utan gärna studsas i innertaket eller så.

Det finns ju inta sextumskit i världen som hänger med en 18" men med en delning runt 80 Hz så bör du kunna dra på rejält.
      /tycker Erik.

Comment

Originally posted by Robsarve View Post
        DR var Coustics toppserie för sådär 23 år sen. Då var det bra grejjer, men det kan ju vara lite slitet i pottar, kondensatorer med mera... Är det friskt så har det helt klart tillräckligt med kraft till kittet.

Kittet är väldigt trevligt i mellanregistret, men med lite "på-ig" diskant. De skall inte riktas mot lyssnaren utan gärna studsas i innertaket eller så.

Det finns ju inta sextumskit i världen som hänger med en 18" men med en delning runt 80 Hz så bör du kunna dra på rejält.
        Slutsteget är väldigt lite använt. Hoppas det är bra grejjer iallafall
        Ang. högtalarna så har jag tänkt att montera diskanterna nere vid kickpanelerna. Så dom blir inte riktade mot lyssnaren. I värsta fall så får han jag köpte kitet av bygga om filtret lite så att diskanten blir mer behaglig.

Och att det här sextumskitet inte kommer hänga med 18 tummaren vet jag men det blir nog dag och nattskillnad ifrån 5,25" Renault original som drivs av huvudenheten

Tack för svaret btw!

Comment

Mbq brukade funka riktigt bra med den placeringen förr, så det är bara att poppa på!
          /tycker Erik.

Comment

Originally posted by Robsarve View Post
            Mbq brukade funka riktigt bra med den placeringen förr, så det är bara att poppa på!
            Hade mina Amega på det viset förut. Synd att basarna gick sönder...

Då kör vi så det ryker!

Comment

Working...
            X