Lovade uppdatera detta veckoslut så här är en serie utav baslådan
Jag ut på det att jag måste få så mycket litrar som möjligt att rymmas så att de skall gå att spela djuuup bas!
Iden var att klämma 8st 12" basar i reflexlåda.Problemet var reflexröret som jag ville ha i 12" storlek men rymdes inte.Så lösningen till det kommer snart
Före allt började
Fick skära bort litet så att det skulle rymmas 3 basar på höjd.
Sen svetsade jag in 40*20*2mm rör tillbaks.
Sen svetsades en ram av 30*20 rör fast i många punkter i bilen.
Målade alltihop svart...
Sikaflex 221 mellan skivan och ramen...
25mm Mdf
Bultade skivan igenom med 6mm bultar och skruvar på platser man inte nådde.
Efter all skivor var skruvade och limmade på plats så fylldes alla större tomrum med uretan.
Också taket fylldes med uretan och 30mm skyddsrör som man kan föra lätt kablar igenom taket vid behov.
Till golvet sågade jag 19mm mdf där det var platt.Här går också 20mm plaströr från bak till fram genom lådan.
Sen mycket glasfiber och 25mm mdf till på bakväggen och sidorna.
Och av dom svetsade ja en såkallad framvägg med lite vinklar så att man får lite former fram.
Utav 25mm mdf ringar till basarna och 22mm till midbasarna.
Som tur dammar mdf inte så mycket
Lite mallning.Rörets plats i mitten.
Problemet som sagt var att ett 12" rör inte skulle få plats i mitten så kom på iden att ta ett 250mm rör,såga det i mitten och sätta till en 10cm bit och sen glasfiber in och utvändigt.
Och till röret fixade jag en "aeroport" öppning utav uretanskiva som jag sen täckte med bruntejp före glasfibret.
6mm gängstång igenom lådan åt båda hållen som jag skruvade förs inåt och svetsade fast muttrarna och stångarna i varandra.Till slut stp matta runt dom.
Sen spändes fleece matta över hela väggen.Jag nitade fast mattan på sidan om ringarna så att det finns djup att sätta myyycket glasfiber på väggen.5kg gått nu och mera mera ännu...
Tänkte på Team Beyond Bubblan när jag såg väggen... Fick ju sin förklaring när jag såg teamkläderna
Galet bygge, på ett bra sätt!
Jo nästan samma design som bubblan men med några extra ideer
Kommer att ha jävlit med stress att få bilen färdig i tid.Som det nu ser ut så skall bilen till elmia på påsken.
Kan säga att projektet har spårat ut totalt senaste tiden!Inte i min smak med raka mdf skivor byggen med vinyl hemskt mycket,utan det skall vara lite former också.Så mycket glasfiber och spackel kommande månad
Comment