Tack för provlyssningen på elmia! Mycket trevligt ljud i denna!
Jag är väldigt sugen på att bygga något liknande i dörrarna. Sitter lådan bara fast i dörrsidan, med originalclipsen, eller fäste du den på något annat sätt? Tänker att dörrsidan borde öka i vikt en aning...
Tack för provlyssningen på elmia! Mycket trevligt ljud i denna!
Jag är väldigt sugen på att bygga något liknande i dörrarna. Sitter lådan bara fast i dörrsidan, med originalclipsen, eller fäste du den på något annat sätt? Tänker att dörrsidan borde öka i vikt en aning...
Tack så mycket! Jag ska se till att lyssna i din bil nästa tävling också!
Den sitter i orgclips samt skruvar. Dörrsidorna sitter ganska stabilt och med mycket clips så det fungerar ganska bra.
Tänkte visa slutresultatet av de nya stolparna, är för en gång skull väldigt nöjd med dessa, både vinklarna och slutfinishen blev bra.
En tanke var först att försöka sy ihop något för att kunna klä allting i ett stycke men det var på tok för svårt att få till och framförallt svårt att få 100% bra.
Beslutade istället för att klä dem i två stycken och limma fast ett band runt kanten för att dölja skarven och få en snygg linje som följer runt högtalarna.
niiice men varför inte gå upp en storlek i bredd/ så däcket får sin naturliga hållning ??? på 90 talet va ju tyskstuket populärt men du tappar ju lite av styvheten i däcksidan med detta sättet du har nu... och du får ju större chans skada fälgbanan på detta viset ...vilken profil har du i dag på däcken??? annars ett kanon arbete du gör på bilen gillas
niiice men varför inte gå ner en storlek i profil så däcket får sin naturliga hållning ??? på 90 talet va ju tyskstuket populärt men du tappar ju lite av styvheten i däcksidan med detta sättet du har nu... och du får ju större chans skada fälgbanan på detta viset ...vilken profil har du i dag på däcken??? annars ett kanon arbete du gör på bilen gillas
Har 205/45-17 nu och det är helt enkelt för att bilen hade stått på framvagnsbryggan med 40-profil, hade säkert sett bättre ut men hade tyvärr inte fungerat. Att jag skulle skada fälgen mer med 45-profil förstår jag dock inte riktigt vad det skulle göra för skillnad.
Jag tycker det ser bra ut med de fälgarna, lite mycket gummi som sagt men det ska ju helst gå att köra bilen någorlunda. bak ser de ut att kunna komma ut några mm till mot skärmen!
agh!!!! skrev ju fel sorry menade ju att du borde prova med 215 i stället för 205 då är ju skuldran den skyddande delen mot fälgbanan som du i dag ej har idag däcket går ju innåt i stället för ut mot fälgbanans kant.... finns det ngn tanke med att ha för smala däck undras ?? kul att få höra dina egna tankar hur du tänkt dej med detta men snyggt med vita rims gillas
Comment