Announcement
Collapse
No announcement yet.
Oloof's Golf MK6
Collapse
X
-
Octan
Hellboy Beetle MKIII Mosconi, Bewith, Gladen, Hybrid
Hellboy Beetle MKII: Gladen Powered by Mosconi
OctanAudio
Gilla På Facebook Uppdaterar där när nya inlägg ligger uppe.
Fegens Vandrarhem
Bilstereoblog
Team Ljudbyggaren
-
-
Re: Oloof's Golf MK6
Nu har det varit riktigt tyst från mig hela sommaren. Jag har trots att det har varit tyst här ägnat väldigt mycket tid åt bilen, mest åt en väldig massa småpill med allt möjligt som inte är speciellt intressant att visa.
Har tävlat så mycket jag hunnit under sommaren och är hyfsat nöjd med resultaten med bland annat två tredjeplaceringar. Man kan alltid hoppas på mer men det räckte inte mycket längre i år. Jag har en plan på vad som behövs göras, det är inget drastiskt utan mest komplettering och anpassning för att få till de sista poängen.
Mitt stora mål för året var att få full poäng på installationen vilket är det som tagit mest tid, med allt från att komplettera dokumentation och rätta till smågrejer. Det kändes som om att jag på varenda tävling rättade till det domaren hade påpekat men på nästa tävling hittade de ändå 5 punkter till, men tillslut hade jag nog fått till det mesta.
Nu inför SM-finalen så kände jag att det var dags att klä om dörrsidorna då jag inte hade fått till det jättebra stressad som man var till Elmia. Jag passade även på att ändra formerna lite på dörrarna och resultatet blev jag riktigt nöjd med.
det var otroligt mycket lättare att klä dörrarna andra gången också.
Det hade bland annat släppt här
Byggde upp och gjorde lite nya former, med glasfiberspackel
Denna gång la jag på limmet med färgspruta vilket verkligen underlättade jämfört med pensel!
Såhär såg dörren ut innan, med mycket rundare former som inte riktigt följde resterande former som dörren hade innan jag började bygga om dem.
Och efter:
Har inte jättemycket bilder från hur jag gjorde gallerna, men här kommer lite mer slutresultatbilder på dem.
Galler till diskanterna var från början tänkt att se ut såhär, men var inte nöjd med det då det inte passade ihop med hur det blev runt mellanregister.
Jag fick hjälp att svarva ner ringen så att avståndet mellan insexskruvarna var lika på mellanregister och diskant och resultatet blev jag mycket nöjdare med.
Comment
-
Dörrsidan blev ju mycket mer iögonfallande, tänk vad lite former kan göra
Tack för denna säsong, nu är det bara att ladda om inför nästaSponsor:
Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
Tudor Batteries - www.tudor.se
Sonax Bilvård - www.sonax.se
Comment
-
+1 på dörrsidemecket, inspirerande.
Vi ses nästa säsong
Bygglogg: SQW: TransFårrden
Comment
-
riktigt stiligt bygge!!Mini Cooper goes Pioneer
http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=36531
Volvo V50
http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=34708
Sponsorer som håller mig flytande:
Pioneer, Stinger
Comment
-
Originally posted by ppk View PostDörrsidan blev ju mycket mer iögonfallande, tänk vad lite former kan göra
Tack för denna säsong, nu är det bara att ladda om inför nästa
Originally posted by zrken View Post+1 på dörrsidemecket, inspirerande.
Vi ses nästa säsong
Originally posted by Landén View Postriktigt stiligt bygge!!
Originally posted by T-Micke View PostKlart snygga ombyggnationer
Mvh Micke
Originally posted by Namenlos View PostBlev skitbra! hade varit kul att se bilder på hur du gjorde gallren.
Comment
-
Hänt nått mer på sistonde? Måste säga att jag är grymt imponerad över detaljerna, lösningarna och helheten på bygget! Är så man blir sugen på att gå ner i garaget och skruva på sitt eget nästan
God jul //Tompa|| DLS || ALPINE || GOLF IV ||
Comment
-
Originally posted by Tompa245 View PostHänt nått mer på sistonde? Måste säga att jag är grymt imponerad över detaljerna, lösningarna och helheten på bygget! Är så man blir sugen på att gå ner i garaget och skruva på sitt eget nästan
God jul //Tompa
Det har inte hänt något ännu sedan SM-finalen i slutet av september. Jag håller på och får ordning på ett garage så att jag kan få in den där under vintern och fixa men det drar ut på tiden!
Jag har annars några små saker som ska ordnas innan säsongen drar igång igen, inget drastiskt däremot!
Comment
-
Som vanligt så kände man efter SM-finalen att det var skönt att ta en lite paus på några månader och sen har man ju många månader kvar innan Elmia igen, men tiden flög ju förbi och tyvärr så hanns inte allt med innan första tävlingen, men det kändes helt okej ändå.
Motivationen har varit lite trytande under vintern och jag har haft mycket annat för mig med bland annat nytt jobb etc. Planen i höstas var att ställa undan bilen inför vintern men att hitta ett garage för rimliga pengar är helt omöjligt här i Stockholm. Mina föräldrar har en byggbarack ståendes hos sig som jag har använt för att skruva lite i tidigare men har absolut inte kunnat få in bilen där så jag kom fram till att det fick duga för vintern. Men först skulle det rensas lite på saker och ting som stod i vägen.
Detta var hur det såg ut i höstas:
Men som tur var har golfen dragkrok och efter några turer till tippen och hyllor på väggarna så blev det bättre.
Trots riktigt höga vinterdäck och plankor är det dock inte så enkelt att få Golfen att komma in eller ut..
Och väl inne så är det inte mycket plats på sidorna, men det fick som sagt duga och det var mest skönt att ha någon plats för den över vintern.
Last edited by Oloof; April 11, 2015, 20:42.
Comment
Comment