Re: Oloof's Golf MK6
Yes, nu när jag sitter på jobbet så har jag äntligen tid att visa lite bilder.
Har varit fullt upp senaste veckan för att få klart dörrarna i tid, jag monterade dom tidigt i morse för att sedan åka iväg och polera samt vaxa bilen för att sedan skynda mig till Pm-shopen för att tweaka in ljudet innan jobbet. Men då strular ju såklart datorn och Bitones väldigt buggiga programvara så jag hann inte med något innan jag fick skynda mig till jobbet, slutar klockan 23 och måste försöka få igång programvaran så det fungerar till imorgon.
Jag kommer att stå i Bilstereoförbundets monter på Elmia så kolla gärna förbi där!
Men här kommer lite fortsättning på bygget av dörrsidorna. Jag såg även att massor av dom andra bilderna inte längre fungerar så jag ska se till att försöka ordna det sen
Började med att rita ut var linjerna skulle gå på baffeln
Fräste ut spåret på undersidan för stålringen med gängor i.
Och sen lite lim på det!
Fäste den sedan på MDF-ramen runt lådan
Spänt på fleece och penslat på polyester
Slipade av lite snabbt innan ett par lager med glasfiber
Sen var det bara dags att börja spackla
Fräste ut en mall för att kunna spackla till kanten runt högtalaren
Penslad baffel med polyester
Sen skulle handtaget passas in lite enkelt
Yes, nu när jag sitter på jobbet så har jag äntligen tid att visa lite bilder.
Har varit fullt upp senaste veckan för att få klart dörrarna i tid, jag monterade dom tidigt i morse för att sedan åka iväg och polera samt vaxa bilen för att sedan skynda mig till Pm-shopen för att tweaka in ljudet innan jobbet. Men då strular ju såklart datorn och Bitones väldigt buggiga programvara så jag hann inte med något innan jag fick skynda mig till jobbet, slutar klockan 23 och måste försöka få igång programvaran så det fungerar till imorgon.
Jag kommer att stå i Bilstereoförbundets monter på Elmia så kolla gärna förbi där!
Men här kommer lite fortsättning på bygget av dörrsidorna. Jag såg även att massor av dom andra bilderna inte längre fungerar så jag ska se till att försöka ordna det sen
Började med att rita ut var linjerna skulle gå på baffeln
Fräste ut spåret på undersidan för stålringen med gängor i.
Och sen lite lim på det!
Fäste den sedan på MDF-ramen runt lådan
Spänt på fleece och penslat på polyester
Slipade av lite snabbt innan ett par lager med glasfiber
Sen var det bara dags att börja spackla
Fräste ut en mall för att kunna spackla till kanten runt högtalaren
Penslad baffel med polyester
Sen skulle handtaget passas in lite enkelt
Comment