Re: Citroën C5 -01 "Börja om från början"
Nog fasen skulle det börja regna så det var bara att packa ihop och gå in. Blåser för mycket för att resa partytältet oxå.
Nåja...dagens händelser.
Bägge 3,5orna på brädan är lödda och färdiga.
Har monterat dem med kraftig dubbelhäftande tejp tillsvidare då jag fortfarande inte vet hur de kommer att godkännas enligt regelboken.
2mm aluplåt med silentcoat på baksidan. Stumt och bra.
Har man tråkigt kan man ju formklippa en massa såna bitar och skruva fast dem i dörren där det finns lite för stora öppningar.
Efter ett tag så var alla större öppningar igenbyggda och även baffeln fick lite aluminium in mot dörren.
För säkerhets skull så drar vi ett lager med silentcoat över denna sidan oxå.
Nu borde det vara någorlunda stumt och tätt.
Äntligen kunde man montera tillbaks dörrsidan med alla tillbehör. Bara middarna kvar att montera på denna sidan.
Hann lagom börja med plåtarna till andra dörren när det började regna.
Sitter och bara väntar nu på att det ska lätta så jag kanske kan gå ut och göra ett ryck till idag.
Himlen lättade upp lagom tills det skymde så det var bara att kuta ut en stund till.
Hann iallafall färdigt med aluminiumjobbet på den andra dörren innan det började bli väl kallt. Dessutom började det fladdra lustigt i gardinerna i husen runt ikring. Fan, har de aldrig sett någon klippa, hamra och skruva plåt i bilen med en ficklampa i käften innan?
Passade på att gå in och ta lite lunch i samband med att det började hagla.
Innan dess har man trots den otrevliga nordanvinden lyckats färdigställa dörrarna fram. Amegorna monterade och klara oxå.
Känner mig rätt nöjd så långt, nu måste jag tyvärr ägna mig åt annat en stund då bilen ska besiktigas i morgon och det är ett par saker som måste fixas till dess.
Comment