Announcement

Collapse
No announcement yet.

Citroën C5 -01 "Börja om från början"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Re: Citroën C5 -01 "Börja om från början"

    Provmonterat lite låda idag.....
    Blev rätt nöjd med passformen faktiskt. Första gången jag bygger med MDF för eget bruk så ska bli intressant att provspela sen.



    Fd tävlande med min Citroën C5.

    Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

    sigpic

    Samarbetspartners:
    Ljudbyggaren

    Comment


    • Re: Citroën C5 -01 "Börja om från början"

      Rätt nöjd?

      Tokfint!

      Bygglogg: SQW: TransFårrden

      Comment


      • Re: Citroën C5 -01 "Börja om från början"

        Du har inte hunnit testa 6to8 än?
        Har hört att den ska vara extremt svårställd och buggig, blev avrådd att köpa en nu och istället vänta ett tag tills det kanske är förbättrat.
        Ville mest kolla vad dina åsikter var om den!

        Comment


        • Re: Citroën C5 -01 "Börja om från början"

          Originally posted by zrken View Post
          Rätt nöjd?

          Tokfint!
          Tack! Gäller att ta till vara på centimetrarna i en bruksbil!

          Originally posted by Oloof View Post
          Du har inte hunnit testa 6to8 än?
          Har hört att den ska vara extremt svårställd och buggig, blev avrådd att köpa en nu och istället vänta ett tag tills det kanske är förbättrat.
          Ville mest kolla vad dina åsikter var om den!
          Har inte kopplat in den och lyssnat på den än men har lekt lite med programvaran till den iallafall. Kan inte se vad som skulle vara svårställt med den men alla är vi olika.
          Om inte annat har Tonny "rätt" så bra koll på den och är duktig på att supporta. Med alla möjligheter den har och med programvaror den tisslas och tasslas om till framtiden så känns den som ett riktigt bra köp i mina ögon.
          Fd tävlande med min Citroën C5.

          Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

          sigpic

          Samarbetspartners:
          Ljudbyggaren

          Comment


          • Re: Citroën C5 -01 "Börja om från början"

            Ser ju lagom "tight" ut

            Glöm inte att plasta eller måla den invändigt sen bara.......
            "Sound by Hewi"

            Blue eMotion by heWi

            Comment


            • Re: Citroën C5 -01 "Börja om från början"

              Originally posted by Hewi View Post
              Ser ju lagom "tight" ut

              Glöm inte att plasta eller måla den invändigt sen bara.......
              Brukar använda body eller liknande inuti då de produkterna känns som de täpper till porerna lite och är vattentäta. Dessutom rätt enkla att lägga i sprayform. Hoppas det funkar bra på MDF oxå.
              Fd tävlande med min Citroën C5.

              Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

              sigpic

              Samarbetspartners:
              Ljudbyggaren

              Comment


              • Re: Citroën C5 -01 "Börja om från början"

                Hur spelar framsystemet ?

                Comment


                • Re: Citroën C5 -01 "Börja om från början"

                  Originally posted by ville91 View Post
                  Hur spelar framsystemet ?
                  Just nu, inte alls. Det är urplockat för tillfället, men jag har spelat med det nästan hela vintern och jag har varit sjukt nöjd med det hittills.
                  Fd tävlande med min Citroën C5.

                  Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

                  sigpic

                  Samarbetspartners:
                  Ljudbyggaren

                  Comment


                  • Re: Citroën C5 -01 "Börja om från början"

                    Originally posted by Oloof View Post
                    Har hört att den ska vara extremt svårställd
                    Tycker man 6to8 är svår att använda ska man ABSOLUT inte köpa en DSP!
                    Enklare gränssnitt finns inte!
                    Jo föresten, bas och diskantkontroll på en HU

                    Originally posted by Oloof View Post
                    och buggig
                    Det fans en känd bugg och den har INGEN i Sverige råkat ut för, inte ens jag!

                    Originally posted by Oloof View Post
                    blev avrådd att köpa en nu och istället vänta ett tag tills det kanske är förbättrat.
                    Var och en gör som den vill, men personen som gett dig rådet kan inte använt en 6to8 särskilt mycket.

                    Jag har rattat det mesta på marknaden i DSP väg, ingen mjukvara har varit så överskådlig som 6to8.
                    Att kunna gruppera högtalare och fintrimma tillsammans med bara ett fåtal klick.
                    Att enkelt bara muta en kanal, att kunna skriva in ett värde eller en frekvens enligt eget önskemål.

                    EQn ställer man grafiskt, alla borde klara föra ett reglage upp eller ner.
                    Man avgör själv om man ska ändra båda kanalerna samtidigt eller varje kanal var för sig, jag ser inget svårt i det!

                    Precis som Expoze säger, har ni problem så kom till mig så ska jag förklara.
                    Det tar ungefär 1 sekund
                    Last edited by Nonne; April 9, 2013, 22:54.
                    sigpic

                    We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                    Ljudbyggaren sedan 1998

                    Importör av Mosconi, Gladen
                    Se oss på Facebook för nyheter.

                    Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                    Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                    International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                    Comment


                    • Re: Citroën C5 -01 "Börja om från början"

                      Originally posted by Nonne View Post
                      Tycker man 6to8 är svår att använda ska man ABSOLUT inte köpa en DSP!
                      Enklare gränssnitt finns inte!
                      Jo föresten, bas och diskantkontroll på en HU



                      Det fans en känd bugg och den har INGEN i Sverige råkat ut för, inte ens jag!



                      Var och en gör som den vill, men personen som gett dig rådet kan inte använt en 6to8 särskilt mycket.

                      Jag har rattat det mesta på marknaden i DSP väg, ingen mjukvara har varit så överskådlig som 6to8.
                      Att kunna gruppera högtalare och fintrimma tillsammans med bara ett fåtal klick.
                      Att enkelt bara muta en kanal, att kunna skriva in ett värde eller en frekvens enligt eget önskemål.

                      EQn ställer man grafiskt, alla borde klara föra ett reglage upp eller ner.
                      Man avgör själv om man ska ändra båda kanalerna samtidigt eller varje kanal var för sig, jag ser inget svårt i det!

                      Precis som Expoze säger, har ni problem så kom till mig så ska jag förklara.
                      Det tar ungefär 1 sekund
                      Ja, den låter onekligen intressant, därför jag antagligen kommer köpa den en gång i tiden.
                      Det var Mikael på Pmshopen som hade pillat med den, jag har alldeles för lite erfarenhet för att döma ut någon DSP

                      Comment


                      • Re: Citroën C5 -01 "Börja om från början"

                        Originally posted by Expoze View Post
                        Just nu, inte alls. Det är urplockat för tillfället, men jag har spelat med det nästan hela vintern och jag har varit sjukt nöjd med det hittills.
                        Funderar att plocka ur mina grejer o sälja och köpa den kombon o komplettera med bas efter framsystemet e tweakat .. och bygga cleant

                        Comment


                        • Re: Citroën C5 -01 "Börja om från början"

                          Originally posted by Oloof View Post
                          Det var Mikael på Pmshopen som hade pillat med den
                          Micke på PM Shopen har jag stor respekt för och jag VET varför han tycker så.

                          Med 6to8 i händerna på en okunnig person så kan han förstöra MER av ljudet än man förbättrar det ( gäller iofs ALLA DSP )

                          Något jag ser som en fördel med 6to8 är att den besitter möjligheter som inte andra gör.
                          Det är rätt svårt att tillföra en funktion som inte finns men det är betydligt enklare och strunta i och använda inställningar man inte har kunskap om!

                          6to8 ÄR inte svår och krånglig.
                          Använd det du anser dig bemästra, med en 6to8 KAN du utvecklas då det finns möjligheter som borde finnas i ALLA boxar!

                          Med en 6to8 kan du träna upp din kunskap, det är inte 6to8 som sätter begränsningen av vad din bil klarar av!

                          OVER AND OUT i ämnet i denna tråd!!
                          sigpic

                          We know the Rolex feeling, only the best are copied.

                          Ljudbyggaren sedan 1998

                          Importör av Mosconi, Gladen
                          Se oss på Facebook för nyheter.

                          Vi kan allt från originalljud i tex BMW, Mercedes och Audi till att komponera fantastiska system som tar medaljer både på SM och EM.

                          Gör som Koenigsegg, OPTIMISE YOUR EXPERIENCE med Mosconi och Gladen!

                          International Head Judge och numera även kallad besserwisser

                          Comment


                          • Re: Citroën C5 -01 "Börja om från början"

                            Kritiken kan möjligen bero på de problem med en kombo med 6to8 och Alpine 800 Hu som vi hade.

                            6to8 matades optiskt från Hu och volymen styrdes med rca från Hu och det gav oss problem på Emma skivan med att ca 2sek av början
                            på varje tekniska spår var "borta" samt att volymen ibland var högre på vol 10 än på vol 15 samt att den åkte lite upp/ned i början av spåren.

                            Detta märktes inte på "vanliga" skivor.

                            Lösningen blev att köpa en DRC också och styra volymen därifrån istället.

                            De andra små problemen vi hade/råkade ut för berodde ovana/okunskap om boxen från vår sida och dess funktioner samt en för lång USB sladd.

                            Annars så är den väl som alla andra dsp boxar dvs lätt när man väl kan den och lärt sig vart man gör vad.

                            Sorry för OT Expoze
                            "Sound by Hewi"

                            Blue eMotion by heWi

                            Comment


                            • Re: Citroën C5 -01 "Börja om från början"

                              Ingen fara med lite OT. Är ju ändå ett ämne som även berör mitt bygge.
                              Ska man bena vidare lite i ämnet så är ja faktiskt alla DSP relativt komplicerade och det finns ju fler fabrikat som man läser om som verkar mer eller mindre bråkiga. Det som är viktigt att tänka på ifall man står inför ett köp anser jag vara att man ska vara säker på att det finns bra support att tillgå, kör man själv fast så är kompetent support värd enorma summor i både tid och pengar.
                              Sen måste jag bara gotta mig lite åt mig själv och ge mig en klapp på axeln, för fy fasen vad nöjd jag är med ett par idéer jag haft för skuff-bygget. En bra grund har underlättat nåt fruktansvärt för att få massor med andra fina lösningar!!!
                              Bilder på det kommer framöver....
                              Fd tävlande med min Citroën C5.

                              Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

                              sigpic

                              Samarbetspartners:
                              Ljudbyggaren

                              Comment


                              • Re: Citroën C5 -01 "Börja om från början"

                                Originally posted by Expoze View Post
                                Sen måste jag bara gotta mig lite åt mig själv och ge mig en klapp på axeln, för fy fasen vad nöjd jag är med ett par idéer jag haft för skuff-bygget. En bra grund har underlättat nåt fruktansvärt för att få massor med andra fina lösningar!!!
                                Bilder på det kommer framöver....

                                Bygglogg: SQW: TransFårrden

                                Comment

                                Working...
                                X