Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mercedes 190 3,0 "Old school"!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Mercedes 190 3,0 "Old school"!

Originally posted by Ballast View Post
    Jag kommer ju att köra separata steg på diskanterna gentemot 6,5orna.. mest bara för att kunna leka lite med olika effekter.

Men ser ut som ja kommer att få skrota lite av mina planer och köra lite lättare och slänga filtret i förrådet.
    Men räcker inte utgångarna till ändå? High-utgången på 99:an kopplat till två kanaler på Five Channel och sen diskanterna till det. Mid-utgången på samma sätt till Five Channel och midbasarna till det. Low-utgången till CAD-steget...Effekten lär ju räcka till i Genesis-steget.

Eller har jag missat något?

Härlig bil förresten! Kompisen hade en likadan med motor från 300td, trimmad till 500+hk...

/Freddi
    Projekt #sqnewbeetle
    http://www.bilstereoforum.se/showthr...375#post394375

Nissan X-trail med old school Rockford-anläggning
    http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=6111

Comment

Jag kommer ju att köra separata steg på diskanterna gentemot 6,5orna.. mest bara för att kunna leka lite med olika effekter.

Men ser ut som ja kommer att få skrota lite av mina planer och köra lite lättare och slänga filtret i förrådet.
      I pro mode så kan du köra 3-vägs aktivt..alltså diskant, mid och sub.

Så det är inga problem..precis som ovanstående skrivit.
      Audi A4 B5 -98
      Pioneer P90 + DEQP90
      Sinfoni amplitude 50.4x
      Sinfoni shadow 100.2
      Sinfoni S165W x4
      Sinfoni S100M
      Sinfoni S25T

Vw up -12
      På gång..
      New car, hi end old school..

Comment

Sådär, här kommer lite bilder som jag lovat.

5 channel

CA15 steget

Några filter jag ha liggandes som inte kommer att användas men däremot batteripolskorna och anslutnignarna, har flera liggandes men hittade dom inte vid foto tillfället.

P99an

Liten kopparskena som skall fräsas för hemliga uppdrag..

Lite kablar

Polyester, glasfiberväv och spackel

Lite bonusbilder då?

Är detta en början på att det kommer att spåra ur?

Dörrsida original

De ha som komme lite snö här över nyår, tog ut bilen från garaget i fredags då jag skulle låna ut platsen.. Slutade ju sådär kul..

Börjat ikväll med dörrsidorna och borde nog ha byggt upp formerna för plastning innan kärringen gnäller på att man ha vare ute för länge i garaget. Nåväl, Hon få väll sitt hon med någon gång till sommarn.
        Last edited by Ballast; January 2, 2012, 20:08. Reason: Gjort färdigt inlägget

Comment

Originally posted by JohanH View Post
          I pro mode så kan du köra 3-vägs aktivt..alltså diskant, mid och sub.

Så det är inga problem..precis som ovanstående skrivit.
          Sorry, jag som inte har tänkt riktigt då jag tänkte en aning fel. Allt som heter delningsfilter är redan skrotat! Tack JohanH och Freddi för ni stod ut med mina dumma inlägg från början! :P

Comment

Sedär blev det ju lite stil på dls steget!
            Sorry, kunde inte hålla mig

Kul projekt!

Mvh
            Grönflejkad låg corsa a med aluminiuminstallation under uppbyggnad

Comment

Sorry, jag som inte har tänkt riktigt då jag tänkte en aning fel. Allt som heter delningsfilter är redan skrotat! Tack JohanH och Freddi för ni stod ut med mina dumma inlägg från början! :P
              Inga problem! Är det inte bra med ett forum där man kan få hjälp och konstruktiv kritik?

Lycka till med bygget!
              /Freddi
              Projekt #sqnewbeetle
              http://www.bilstereoforum.se/showthr...375#post394375

Nissan X-trail med old school Rockford-anläggning
              http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=6111

Comment

Originally posted by Freddi View Post
                Inga problem! Är det inte bra med ett forum där man kan få hjälp och konstruktiv kritik?

Lycka till med bygget!
                /Freddi
                Tackar!

Jodå, klart forum är till för att kunna få andras synpunkter och kritik under byggets gång. Tål man inte varken kritik eller hjälp från andra så har man inte nå på ett forum att göra!

Blir till att skotta fram bilen igen då de har snöat öven under denna natten och fortsätta med att riva inredningen, huven och framskärmarna.
                Fortsätta med dörrsidorna fram och liknande småpill.

Comment

Beställde 3st lådor dämpmatta idag så får de på tisdag..
                  Vart även en beställning på en kartong fogskum och div "bra att ha"..

Blir ett tokryck nu i helgen och göra så mycket som möjligt då man har haft fullt upp med jobbet nu i veckan och ser ut som det kommer bli lika nästa vecka.

Comment

2 dagar senare, fått ur de mesta ur inredningen, enda som är kvar är förarstolen, taket och sidopanelerna bakom b stolpen..

Gjorde faktiskt en ganska rolig upptäkt, satt DLS 454 högtalare under gallren fram, the car is born with DLS!

Vart lite bekymmer oxå i följd av garaget, ringarna till 6,5orna är missbildade då dom låg i bilen under fredagskvällen den vart avtinad..
                    Någon i närheten som har en fräs som skulle kunna tänkas ta på sig att tillverka nya ringar till mig? 4st 6,5" ringar, 2 st 4" ringar och 1st 8" ring.. Förstår mig inte på hur satans klantig man kan vara. hädanefter ligger ALLT inne tills i vår.

Drage lite kablar till dörrarna och A stolparna från skuffen, montera av kofångaren fram och bak har blive gjort nu på morgonen och blir till att fortsätta strax igen, lite mat må man ju ha!

Sliter med mig kameran ut denna gången!

Comment

Gu förbannat så illa de gick, börja med att när bilderna skulle tas så började kameran och hata mig, blinkade att de va lite batteri direkt.
                      Efter lite strul så började den förbannade saken att fungera.

Här kommer lite halvkassa bilder:

Utan original fronten då en annan ska på.

Kolla vad mer jag hittade i bilen!

Det som inte finns med på bild är allt annat fyndigt som: en stor köks kniv, filé kniv, några 9mm patroner, kvitto på en tv för 29995:- på en suspekt person, massa 50öringar och kronor, 3 snusdosor innuti mittkonsollen bakom där spelaren ska sitta, plastpåsar i ventilationsfacken till instrumentpanelen m.m.

Undra vad denna bil har för historia egentligen, törs man ens vilja veta?

Ha mäta flera gånger ang höjden på diskanterna och börjat fiffla lite med vinklar, men som sagt, batteriet tog slut så de sket sig med flera bilder.

Efter att ha tage ut bilen och skulle låsa den så fungerade inte något lås alls, måste ta å fixa en ny nyckel tror jag.
                      Fick använda mig av larmet, känns dock onödigt att ha en halv bil larmad! :P

Nu blir det att vila efter palt´n och sedan slita lös vinylen.

Comment

Stått lite still nu någon vecka då jag har haft fullt upp på jobbet, men en liten uppdatering med prylar som har komme är de andra paret av DLS R6a, lite högtalarkablar då de har vare restade allt för lång tid, Genesis Q90X, 2st Maxxima batterier.

Har inga ursäkter att göra ett ryck nu någon kväll och till helgen.

Comment

Nu har ju helgen passerat, var är bilderna ?

Comment

Något nytt ?

Comment

Verkar som att tråden "fortsätter" här.
                              Fd tävlande med min Citroën C5.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012

sigpic

Samarbetspartners:
                              Ljudbyggaren

Comment