Jag tänkte skapa en alldeles egen projekttråd där jag kan leverera uppdateringar om projektet samt försöka vara lustig.
Mest på min egen bekostnad men sticker någon in huvudet för långt så......
Jag skriver det på en gång så alla vet från början att detta inte kommer gå med blixtens hastighet.
Jag håller på med ett motorcykelprojekt också som drar både tid och pengar.
Jag ska dock försöka vara en duktig pojke och jobba samt uppdatera så ofta jag kan.
Bilen som jag har är en Audi A6 Sedan av 98 års modell.
Tyvärr har jag inte någon bild på bilen men det kommer.
Och här kom bilden:
Om ni har läst min presentation så vet ni att jag har ett barn på gång att adderas till mina tidigare två ligister. Sen har jag ju en drake också som har reserverat en plats i bilen.
Så därför har jag inte riktigt fria händer att gå loss utrymmesmässigt.
Jag gillar SQ och det var den ursprungliga planen att det endast skulle handla om det.
Efter att halvt om halvt provisoriskt monterat in ett RF 300-1 och en PG 10 tummare i 4 Ohm så har min mörkare sida fått mer spelrum. Jag är nog lite såld på dB i alla fall. Som något uttryckte det så ska musik inte bara höras utan kännas.
Förresten, så här ser basen ut när man tittar genom genomlastningsluckan:
Den här basen ska antingen bort från bilen och möta ett öde någon annanstans, eller så ska den in här:
Det beror på om jag hittar tillräckligt med volym för PG:n?
Basen behöver 14-15 liter netto och i skrivandets stund är jag osäker på om jag kan få till detta. Jag vill dock det eftersom jag är förtjust i PG:n.
Alternativet är annars att köpa en sådan här slimbas från RE Audio:
Den kräver lite mindre volym. Rekommendationen är 10-15 liter netto och här tar ju inte korgen upp så mycket volym heller. Detta är min "5000 kronor som man kunde använda till annat", plan B.
Frontsublådan håller jag på och gjuter nu. Eventuellt kommer jag att få den kolfiberdraperad av Swe Composite. Det ska Kenneth göra. Han vet inte om det bara ännu
Som framsystem kommer jag montera ett Amega Q comp 6,5 tumskit på bilens originalplatser. I framdörrarna alltså. Detta kit kommer att bi-ampas.
Sen vet man ju inte om man får för sig att flytta runt elementen från originalplatsen, bara för att prova lite.
Här kommer en bild på en ena sidans kit:
Vad ska då driva detta? Jo ett sådant här DLS A7 Big five:
Detta steg ska monteras i reservhjulsbaljan under plexi, lexan eller glas.
Därav kommer det även behöva lite kylning externt som jag tänkte att två fläktar från DLS skulle ta hand om.
Att montera steget i baljan satt långt inne. Jag bestämde mig idag faktiskt efter att ha mätt lite. Intentionen var egentligen att ha med reservhjulet.
Men jag kommer istället att skippa reservhjulet, montera en luftkompressor i bilen, bra portabel belysning och inhandla en repsats för hjul.
Punkaspray går bort! Detta så att inte någon stackars däckmontör som av någon outgrundlig anledning skulle få för sig att värma på fälgen med däcket monterat. Att ha varit anledningen till en människas tidiga hädanfärd till himlen (eller helvetet för den delen) det vill jag inte ha på mitt samvete.
Under slutsteget hade jag tänkt ha batterier. Av vilket märke och hur många får tumstocken avgöra när jag är klar med slutstegsracket.
Ja vilken HU ska jag ha då?
Ja det blir en sådan här:
En Kenwood KDC-BT6544UY. En billig maskin med tidskompensation.
Detta blev ett felköp! I min iver så köpte jag lilla syster yster.
Det var ju Kenwood 8044 jag skulle ha!
Nåväl, det skapar ju en anledning att uppgradera till något annat sedan.
En Alpine eller Pioneer kanske i ett senare skede. Vem vet?
Nu så är receptet för SQ i stora delar klart. Nu återstår bara jobbet. Det här är prio 1!
Prio 2 är att ha en 15 tums bas som ska spela genom lastluckan.
Eftersom jag har så svårt att sälja mitt RF 300-1 så kanske jag köper ett till och driver varsin talspole med stegen.
Stegen ska då integreras i lådan. Lådan ska vara möjlig att lasta i och ur och allting ska ha snabbkopplingar/snabbfästen.
Den här lådan ska bli en stabil sak som kommer att få en ryggskottsorsakande, respektingivande (till och med för SL-grabbar) tyngd.
Basen då? Ja jag har hört mycket om de häringa Digitital Desain
Man kanske skulle prova en sån, om man nu får råd?
Prio 2 kanske inte bli av? Vi får väl se!
F@n också! Glömde en sak! Bilen ska ju dämpas också! Pierre! Har du sådan här Dynamat på hyllan? Jag tyckte det skymtade en sådan bild på din hemsa. Får jag mängdrabatt?
På återseende!
Mest på min egen bekostnad men sticker någon in huvudet för långt så......
Jag skriver det på en gång så alla vet från början att detta inte kommer gå med blixtens hastighet.
Jag håller på med ett motorcykelprojekt också som drar både tid och pengar.
Jag ska dock försöka vara en duktig pojke och jobba samt uppdatera så ofta jag kan.
Bilen som jag har är en Audi A6 Sedan av 98 års modell.
Tyvärr har jag inte någon bild på bilen men det kommer.
Och här kom bilden:
Om ni har läst min presentation så vet ni att jag har ett barn på gång att adderas till mina tidigare två ligister. Sen har jag ju en drake också som har reserverat en plats i bilen.
Så därför har jag inte riktigt fria händer att gå loss utrymmesmässigt.
Jag gillar SQ och det var den ursprungliga planen att det endast skulle handla om det.
Efter att halvt om halvt provisoriskt monterat in ett RF 300-1 och en PG 10 tummare i 4 Ohm så har min mörkare sida fått mer spelrum. Jag är nog lite såld på dB i alla fall. Som något uttryckte det så ska musik inte bara höras utan kännas.
Förresten, så här ser basen ut när man tittar genom genomlastningsluckan:
Den här basen ska antingen bort från bilen och möta ett öde någon annanstans, eller så ska den in här:
Det beror på om jag hittar tillräckligt med volym för PG:n?
Basen behöver 14-15 liter netto och i skrivandets stund är jag osäker på om jag kan få till detta. Jag vill dock det eftersom jag är förtjust i PG:n.
Alternativet är annars att köpa en sådan här slimbas från RE Audio:
Den kräver lite mindre volym. Rekommendationen är 10-15 liter netto och här tar ju inte korgen upp så mycket volym heller. Detta är min "5000 kronor som man kunde använda till annat", plan B.
Frontsublådan håller jag på och gjuter nu. Eventuellt kommer jag att få den kolfiberdraperad av Swe Composite. Det ska Kenneth göra. Han vet inte om det bara ännu
Som framsystem kommer jag montera ett Amega Q comp 6,5 tumskit på bilens originalplatser. I framdörrarna alltså. Detta kit kommer att bi-ampas.
Sen vet man ju inte om man får för sig att flytta runt elementen från originalplatsen, bara för att prova lite.
Här kommer en bild på en ena sidans kit:
Vad ska då driva detta? Jo ett sådant här DLS A7 Big five:
Detta steg ska monteras i reservhjulsbaljan under plexi, lexan eller glas.
Därav kommer det även behöva lite kylning externt som jag tänkte att två fläktar från DLS skulle ta hand om.
Att montera steget i baljan satt långt inne. Jag bestämde mig idag faktiskt efter att ha mätt lite. Intentionen var egentligen att ha med reservhjulet.
Men jag kommer istället att skippa reservhjulet, montera en luftkompressor i bilen, bra portabel belysning och inhandla en repsats för hjul.
Punkaspray går bort! Detta så att inte någon stackars däckmontör som av någon outgrundlig anledning skulle få för sig att värma på fälgen med däcket monterat. Att ha varit anledningen till en människas tidiga hädanfärd till himlen (eller helvetet för den delen) det vill jag inte ha på mitt samvete.
Under slutsteget hade jag tänkt ha batterier. Av vilket märke och hur många får tumstocken avgöra när jag är klar med slutstegsracket.
Ja vilken HU ska jag ha då?
Ja det blir en sådan här:
En Kenwood KDC-BT6544UY. En billig maskin med tidskompensation.
Detta blev ett felköp! I min iver så köpte jag lilla syster yster.
Det var ju Kenwood 8044 jag skulle ha!
Nåväl, det skapar ju en anledning att uppgradera till något annat sedan.
En Alpine eller Pioneer kanske i ett senare skede. Vem vet?
Nu så är receptet för SQ i stora delar klart. Nu återstår bara jobbet. Det här är prio 1!
Prio 2 är att ha en 15 tums bas som ska spela genom lastluckan.
Eftersom jag har så svårt att sälja mitt RF 300-1 så kanske jag köper ett till och driver varsin talspole med stegen.
Stegen ska då integreras i lådan. Lådan ska vara möjlig att lasta i och ur och allting ska ha snabbkopplingar/snabbfästen.
Den här lådan ska bli en stabil sak som kommer att få en ryggskottsorsakande, respektingivande (till och med för SL-grabbar) tyngd.
Basen då? Ja jag har hört mycket om de häringa Digitital Desain
Man kanske skulle prova en sån, om man nu får råd?
Prio 2 kanske inte bli av? Vi får väl se!
F@n också! Glömde en sak! Bilen ska ju dämpas också! Pierre! Har du sådan här Dynamat på hyllan? Jag tyckte det skymtade en sådan bild på din hemsa. Får jag mängdrabatt?
På återseende!
Comment