Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 Swedish edition with a slight touch of the US of A

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• PhoenixG
    replied
    Re: Audi A6 Swedish edition with a slight touch of the US of A

Originally posted by micke999 View Post
    Riktigt kul när man lyckas så och man känner att de verkligen gör skillnad och man får lite aha upplevelse när man märker lite av vad dom stora killarna pratar om
    Ja visst är det kul!
    Det som gav mig den här möjligheten att lära mig lite mer var faktiskt att jag vågade mig iväg och tävlade, trots att jag visste att det lät illa samt såg ut som skräp.

Rekommenderas till de som står i valet och kvalet

Leave a comment:

• micke999
    replied

Riktigt kul när man lyckas så och man känner att de verkligen gör skillnad och man får lite aha upplevelse när man märker lite av vad dom stora killarna pratar om

Leave a comment:

• PhoenixG
    replied

På tävlingen i Kungsängen så berättade Hewi vad man kan ha det lila knastret till. Knastret återfinns på spår 21 på Emma-skivan

Så nu tror jag faktiskt att jag fått till nivåerna ganska hyfsat mellan höger och vänster sida

Sen kunde jag ju inte hålla mig riktigt utan hoppade på tidskompet.
    Helt plötsligt så hörde till och med jag hur man kunde vrida Adeles röst från höger till vänster och vänster till höger. Eller så kanske det var så att jag inbillade mig allt

Nu tycker jag faktiskt att att jag lyckats centrera så att damen är hyfsat centrerad med sin röst som tenderar att spricka på de rätta ställena.
    Måste testa imorgon om även gamle Billy Idol är pigg och kry samt fri från sina gamla laster.
    Är han inte mitt på så blir det torken igen för käre Bill

Ljudbilden har förflyttat sig från smalbenshöjd upp till brösthöjd i alla fall.
    Kanske till och med lite däröver

Nu är jag f@n ganska nöjd för tillfället med tanke på högtalarplacering samt att jag är novis på detta.

Hoppas att jag kan få någon domare att hålla med mig, bara lite grann i alla fall. Då skulle jag bli glad

Leave a comment:

• Robsarve
    replied

Originally posted by micke999 View Post
    Okej då förstår jag,men som för mig som kör 3vägs system och funderar på att bygga ut med extra midd så "skadar" inte sq biten?
    Nä, så länge du bygger stabilt

Leave a comment:

• PhoenixG
    replied

Originally posted by diq View Post
    Men du kan ju byta till det engelska orginalet så ska du se att det ordnar sig!
    Om Pierre börjar sponsra mig så kanske det

Leave a comment:

• micke999
    replied

Originally posted by Robsarve View Post
    Om man som vår trådskapare har ett tvåvägssystem så spelar ju elementen både bas och mellanregister. Då får man, framförallt i mellanregistret en del oönskade effekter. En av dem är att de två högtalarna sitter på olika avstånd från lyssnarens öra, så ljudet från dem blandas och smetas ihop mer.

I en bil vill man gärna ha lite extra bas och då är det inte alls fel med ett element som kompletterar där. Man kan även tänka sig att man lägger högpassfiltret på det element som även spelar mellanregister lite högre än för det som endast spelar bas. Då avlastas det och spelar lite renare, även på högre nivåer. Det förutsätter dock att man kan möta upp bra med subben.
    Okej då förstår jag,men som för mig som kör 3vägs system och funderar på att bygga ut med extra midd så "skadar" inte sq biten?

Leave a comment:

• Robsarve
    replied

Om man som vår trådskapare har ett tvåvägssystem så spelar ju elementen både bas och mellanregister. Då får man, framförallt i mellanregistret en del oönskade effekter. En av dem är att de två högtalarna sitter på olika avstånd från lyssnarens öra, så ljudet från dem blandas och smetas ihop mer.

I en bil vill man gärna ha lite extra bas och då är det inte alls fel med ett element som kompletterar där. Man kan även tänka sig att man lägger högpassfiltret på det element som även spelar mellanregister lite högre än för det som endast spelar bas. Då avlastas det och spelar lite renare, även på högre nivåer. Det förutsätter dock att man kan möta upp bra med subben.

Leave a comment:

• micke999
    replied

ursäkta om jag kapar lite,

men varför är de bättre med bara 1 midd fram?

Leave a comment:

• Horsyhorse
    replied

Pierre

Leave a comment:

• diq
    replied

Originally posted by PhoenixG View Post
    Jag önskar jag kunde det. Men det går inte om jag ska köra med den utrustning jag har idag.
    LP 300 Hz är gränsen på A7.
    Men du kan ju byta till det engelska orginalet så ska du se att det ordnar sig!

Leave a comment:

• Horsyhorse
    replied

Originally posted by PhoenixG View Post
    Hade jag gjort detta idag så hade det blivit endast ett par middar.
    ...och mindre byxfladder.

Pierre

Leave a comment:

• PhoenixG
    replied

Originally posted by diq View Post
    Prova att bara köra de upp till 120 hz
    Jag önskar jag kunde det. Men det går inte om jag ska köra med den utrustning jag har idag.
    LP 300 Hz är gränsen på A7.

Leave a comment:

• PhoenixG
    replied

Originally posted by jonash View Post
    Du har säkert svarat på detta förut, men varför kör du middarna bak överhuvudtaget?
    Jo Jonas, det är så här:

När jag började så visste jag inte bättre.
    Det var någon i tråden, jag tor att det var Pierre eller Hewi, som försökte avråda mig att köra dubbla middar eftersom jag påstod att det skulle köras SQ.
    Min vana trogen så lyssnade jag inte utan bestämde mig för att jag skulle göra alla misstag själv istället för att lyssna på andra mer erfarna.

Nu sitter middarna där och då ska jag göra ett försök att få till det så bra som möjligt.
    Tro mig. Hade jag gjort detta idag så hade det blivit endast ett par middar.

Men jag har i alla fall en en framtida plan Stickan

Sen vet jag inte så mycket bättre nu egentligen, men lite har jag lärt mig av mina misstag

Leave a comment:

• diq
    replied

Prova att bara köra de upp till 120 hz

Leave a comment:

• jonash
    replied

Du har säkert svarat på detta förut, men varför kör du middarna bak överhuvudtaget?

Leave a comment:

Working...
X