Re: Audi A6 Swedish edition with a slight touch of the US of A
2009 10 17
Nu har jag hämtat det Danske paketet!
I det låg en sådan här:
Specifikation på denna:
http://http://www.dynaudio.com/eng/auto/esotec/tech_mw182.htm
Storleksmässigt ligger denna mellan en åtta och en tia. En nia alltså!
Jag har ingen aning om hur detta blir? Ett rent test! Ska bli intressant!
Det bästa är att jag kan poppa vidare med min kära PG-tia medan jag fixar till huset för den lilla Danskan!
2009 10 18
En liten uppdatering som jag hann med mellan tvättarna idag!
Ja, jag vet! Jag är en liten Fridolf!
Delningsfiltren har hittat sina platser:
Den lilla smarta batteripolskon med inbyggd säkring från Audison är bara............klumpig och ful!
Får fixa till någon annan smuttare lösning istället!
Edit:
Nja, kanske i alla fall? Om man skaffar en polare till minuspolen?
(Det där blev ju lite lustigt)
Det här tror jag faktiskt blir bättre:
2009 10 19
Nu sitter RCA-kontakterna ihop med signalkablarna i ena änden i alla fall:
Sen så blir det på med kabelstrumpa och krympslang.
Ska även fixa strömkabel och högtalarkabel som givetvis även de ska kläs med strumpa.
Elfa! Here I come!
2010 01 09
En liten update.
Jag har fräst till en baffel åt 182:an.
Ska leta reda på svarta Torxskruv och skruva fast basen med sedan.
Dessutom kommer det att bli ytterliggare 6 skruv i baffelns yttre periferi.
Anledningen till det är att jag redan plastat in en MDF-ring i lådans front som skulle hyst en bas som är något större än 182:an.
Skulle det visa sig att jag inte blir nöjd med Dynaudion så kan jag då bara skruva bort den mindre baffeln och lyfta i en annan bas.
När jag ändå har fräsen framme så ska jag fixa till bafflar åt Amegorna.
Jag tror att jag klurat ut nu hur jag ska integrera dem i dörrsidorna på bästa sätt.
Återkommer.
2010 03 07
En liten uppdatering efter en hektisk tid med tillökning i familjen.
Det har inte blivit mycket gjort med billjudet mer än att ha funderat en del och kompletterat med en del artiklar.
DLS A7:an kände sig ensam och fick en kompis i form av ett DLS A2.
Inropat på Tradera för 2200:- Kanonskick!
Ett tag tänkte jag montera stegen som på bilden mot ryggstödet.
Men jag har nu ändrat mig och kommer behålla A7-steget i baljan tillsammans med batteriet.
Vill ju inte härma Hewan!
A2-steget kommer jag istället att montera till vänster i bagaget, ungefär där domkraften förvaras.
Som jag tidigare indikerat så kände sig Amegorna lite ensamma också, så Pierre hjälpte till att hitta äkta makar.
Tack Pierre!
DLS A7 kommer driva Amega x 4 samt Dynaudio sub.
DLS A2 kommer få ta hand om diskanterna.
Allt ska delas aktivt så en Alpine 9887 ligger nära till hands. Men det är inte definitivt bestämt ännu.
Får se hur mycket SQ det blir av detta men det blir nog hög partyfaktor i alla fall.
Nu har jag också planerat minutiöst hur jag ska få ihop detta så snart som möjligt. Och tyvärr Pierre!
Bålsta or Bust! Blir förmodligen....................bust!
Men det hindrar ju inte att jag kommer i alla fall
2010 05 08
Jaha! Det har varit en hektisk tid med ett nytt barn och allt det medför både ekonomiskt och tidsmässigt.
Allt tar mer tid i anspråk än man tror och därför får projekt prioriteras ner.
Men nu har jag fått fingrarna ur i alla fall och nu ska det köras så mycket det går på kvällar och helger. Mitt mål med att vara med om en tävling i år ligger kvar. Nu så är temperaturen också sådan, att det går att plasta på balkongen, till grannarnas stora förtret. Så nu är det frontsublådan det plastas på.
Dynaudiosuben kommer att pryda sin plats eller hur?
Slutstegsracket. DLS A2 och A7. Racket kommer att sitta mot ryggstödet och kommer att vara fällbart. En cover kommer också att tillverkas till racket. De kablar som sitter där är bara stumpar.
Tanken är att tillverka något i aluminium med gummigenomföringar för att skydda kablarna.
En ändring i ursprungliga planer: DLS A2 kommer att få driva Amegamiddar x 4
DLS A7 kommer att få driva Dynaudiosub, diskanter och något som Pierre kommer få en beställning på alldeles strax
DLS A2 är specat till 2 X 145 W i 2 Ohm. Det skulle inte vara dumt med mer effekt men i värsta fall så kan jag få plats med ett DLS A3 om det skulle visa sig vara otillräckligt.
Hämtade detta uppe hos Pierre i Onsdags. DD-Naughty var där också och visade lite prylar
Jag kommer väl snart inte undan att köpa en 9887:a heller. Eller mer korrekt, det blir helt nödvändigt för att komma åt filtren och eq.
Kenwooden har dessutom börjat protestera ibland. Jag hoppas att det bara var skivan som dummade sig men tittar jag på den så ser den helt felfri ut
Nåja, det får bli lite senare.
Jag måste också STARKT rekommendera att åka till Pierre om ni inte gjort det redan. Åk upp till Seastreams garage någon Torsdag och lyssna i pick-upen. Alpine, Genesis, Dynaudio och Nils Lofgren.
Satan! Tonalt så var det såååååååååå imponerande. Och behövs egentligen 12:an? Som fundament i botten ja, men de 4:a Dynaudioåttorna ger byxfladder så det räcker.
Att det inte skulle bli några bra poäng för scenbilden, det förstår till och med jag men...........................Oj, oj, oj!
Att prylar kan låta så bra med tanke på att Pierre mer eller mindre stressat dit det inför Bålsta.
Åk och lyssna!
2009 10 17
Nu har jag hämtat det Danske paketet!
I det låg en sådan här:
Specifikation på denna:
http://http://www.dynaudio.com/eng/auto/esotec/tech_mw182.htm
Storleksmässigt ligger denna mellan en åtta och en tia. En nia alltså!
Jag har ingen aning om hur detta blir? Ett rent test! Ska bli intressant!
Det bästa är att jag kan poppa vidare med min kära PG-tia medan jag fixar till huset för den lilla Danskan!
2009 10 18
En liten uppdatering som jag hann med mellan tvättarna idag!
Ja, jag vet! Jag är en liten Fridolf!
Delningsfiltren har hittat sina platser:
Den lilla smarta batteripolskon med inbyggd säkring från Audison är bara............klumpig och ful!
Får fixa till någon annan smuttare lösning istället!
Edit:
Nja, kanske i alla fall? Om man skaffar en polare till minuspolen?
(Det där blev ju lite lustigt)
Det här tror jag faktiskt blir bättre:
2009 10 19
Nu sitter RCA-kontakterna ihop med signalkablarna i ena änden i alla fall:
Sen så blir det på med kabelstrumpa och krympslang.
Ska även fixa strömkabel och högtalarkabel som givetvis även de ska kläs med strumpa.
Elfa! Here I come!
2010 01 09
En liten update.
Jag har fräst till en baffel åt 182:an.
Ska leta reda på svarta Torxskruv och skruva fast basen med sedan.
Dessutom kommer det att bli ytterliggare 6 skruv i baffelns yttre periferi.
Anledningen till det är att jag redan plastat in en MDF-ring i lådans front som skulle hyst en bas som är något större än 182:an.
Skulle det visa sig att jag inte blir nöjd med Dynaudion så kan jag då bara skruva bort den mindre baffeln och lyfta i en annan bas.
När jag ändå har fräsen framme så ska jag fixa till bafflar åt Amegorna.
Jag tror att jag klurat ut nu hur jag ska integrera dem i dörrsidorna på bästa sätt.
Återkommer.
2010 03 07
En liten uppdatering efter en hektisk tid med tillökning i familjen.
Det har inte blivit mycket gjort med billjudet mer än att ha funderat en del och kompletterat med en del artiklar.
DLS A7:an kände sig ensam och fick en kompis i form av ett DLS A2.
Inropat på Tradera för 2200:- Kanonskick!
Ett tag tänkte jag montera stegen som på bilden mot ryggstödet.
Men jag har nu ändrat mig och kommer behålla A7-steget i baljan tillsammans med batteriet.
Vill ju inte härma Hewan!
A2-steget kommer jag istället att montera till vänster i bagaget, ungefär där domkraften förvaras.
Som jag tidigare indikerat så kände sig Amegorna lite ensamma också, så Pierre hjälpte till att hitta äkta makar.
Tack Pierre!
DLS A7 kommer driva Amega x 4 samt Dynaudio sub.
DLS A2 kommer få ta hand om diskanterna.
Allt ska delas aktivt så en Alpine 9887 ligger nära till hands. Men det är inte definitivt bestämt ännu.
Får se hur mycket SQ det blir av detta men det blir nog hög partyfaktor i alla fall.
Nu har jag också planerat minutiöst hur jag ska få ihop detta så snart som möjligt. Och tyvärr Pierre!
Bålsta or Bust! Blir förmodligen....................bust!
Men det hindrar ju inte att jag kommer i alla fall
2010 05 08
Jaha! Det har varit en hektisk tid med ett nytt barn och allt det medför både ekonomiskt och tidsmässigt.
Allt tar mer tid i anspråk än man tror och därför får projekt prioriteras ner.
Men nu har jag fått fingrarna ur i alla fall och nu ska det köras så mycket det går på kvällar och helger. Mitt mål med att vara med om en tävling i år ligger kvar. Nu så är temperaturen också sådan, att det går att plasta på balkongen, till grannarnas stora förtret. Så nu är det frontsublådan det plastas på.
Dynaudiosuben kommer att pryda sin plats eller hur?
Slutstegsracket. DLS A2 och A7. Racket kommer att sitta mot ryggstödet och kommer att vara fällbart. En cover kommer också att tillverkas till racket. De kablar som sitter där är bara stumpar.
Tanken är att tillverka något i aluminium med gummigenomföringar för att skydda kablarna.
En ändring i ursprungliga planer: DLS A2 kommer att få driva Amegamiddar x 4
DLS A7 kommer att få driva Dynaudiosub, diskanter och något som Pierre kommer få en beställning på alldeles strax
DLS A2 är specat till 2 X 145 W i 2 Ohm. Det skulle inte vara dumt med mer effekt men i värsta fall så kan jag få plats med ett DLS A3 om det skulle visa sig vara otillräckligt.
Hämtade detta uppe hos Pierre i Onsdags. DD-Naughty var där också och visade lite prylar
Jag kommer väl snart inte undan att köpa en 9887:a heller. Eller mer korrekt, det blir helt nödvändigt för att komma åt filtren och eq.
Kenwooden har dessutom börjat protestera ibland. Jag hoppas att det bara var skivan som dummade sig men tittar jag på den så ser den helt felfri ut
Nåja, det får bli lite senare.
Jag måste också STARKT rekommendera att åka till Pierre om ni inte gjort det redan. Åk upp till Seastreams garage någon Torsdag och lyssna i pick-upen. Alpine, Genesis, Dynaudio och Nils Lofgren.
Satan! Tonalt så var det såååååååååå imponerande. Och behövs egentligen 12:an? Som fundament i botten ja, men de 4:a Dynaudioåttorna ger byxfladder så det räcker.
Att det inte skulle bli några bra poäng för scenbilden, det förstår till och med jag men...........................Oj, oj, oj!
Att prylar kan låta så bra med tanke på att Pierre mer eller mindre stressat dit det inför Bålsta.
Åk och lyssna!
Comment