Passaten är inte färdig på långa vägar så tänte att det kunde vara roligt att ha nått att tävla med på hemmaplan.
Efter 3 år väntan på mig i en halvmeter gräs ute i det fria så startade Pandan på andra försöket med lite startgas.
Hämtade Pandan i tisdags och började på kvällen att riva ur och dra lite nya kablar osv i den för tillämpa den till hemmatävlingen i Arvika att köra Bassrace med.
Ett bygge med många kosmetiska fläckar och inte seriöst då jag bara ville ha nått att tävla med. Passatlådan fick agera som popplåda. Inte direkt anpassad till denna bilen om man säger så!
Lyckades iaf att klämma ur 148db i bassrace till låt nr 3 på bassrace skivan. In med 2 batterier till så ska 149.9 gå med lite tur och lite bättre start.
Lite onödig info
Bil:Fiat Panda
Batterier: 4 st Optima gul. Varav ett 55ah fram 3 75ah bak. 2 till ska i!
Kablar:95mm2 + och jord. Dls Hql kabel med dls ultimate låsbara kontakter
som lågnivå.
10mm2 högtalarkablar till basarna.
Slutsteg:Stetsom 7k2d
Basar: 2 st Digital design 9515g
Övriga högtalare: 2 st 4" Kenwood coax:P
Här kmr några bilder på fulbygget
Efter 3 år väntan på mig i en halvmeter gräs ute i det fria så startade Pandan på andra försöket med lite startgas.
Hämtade Pandan i tisdags och började på kvällen att riva ur och dra lite nya kablar osv i den för tillämpa den till hemmatävlingen i Arvika att köra Bassrace med.
Ett bygge med många kosmetiska fläckar och inte seriöst då jag bara ville ha nått att tävla med. Passatlådan fick agera som popplåda. Inte direkt anpassad till denna bilen om man säger så!
Lyckades iaf att klämma ur 148db i bassrace till låt nr 3 på bassrace skivan. In med 2 batterier till så ska 149.9 gå med lite tur och lite bättre start.
Lite onödig info
Bil:Fiat Panda
Batterier: 4 st Optima gul. Varav ett 55ah fram 3 75ah bak. 2 till ska i!
Kablar:95mm2 + och jord. Dls Hql kabel med dls ultimate låsbara kontakter
som lågnivå.
10mm2 högtalarkablar till basarna.
Slutsteg:Stetsom 7k2d
Basar: 2 st Digital design 9515g
Övriga högtalare: 2 st 4" Kenwood coax:P
Här kmr några bilder på fulbygget
Comment