Team Stallbasverkstan presentar: Gorilla Monkey!
Dags att lägga ut denna tråden nu, vilket är på tiden!
Bygget gjordes på drygt en vecka, till den stora tävlingen på ön den 2-3/7, som våldgästades av Frippe unt Sticky!
Tanken var ett billigt skojbygge, som drevs av min bils (Artic Monkeys) slutsteg.
Bilen/vanen/bussen/skrothögen inköptes av mig när jag skulle flytta hem från England, för att få med mig alla möbler hem till ön.
Den är därmed Engelsk reggad och högerstyrd! Den är dock ingen trailerqueen, då den är för jäkla stor och tung för det, utan en bogserad skönhet.
Jaja slut med trams här kommer lite bilder på skrothögen/bussen/vanen/bilen:
Fick till och med varukorg på köpet, när vi köpte lite lim, skruv och silikon:
Sen gick det ju åt lite MDF med... 6st 19mm och 6st 16mm, vilket var allt den lokala brädgården hade i lager!
Sedan började sågningen, för enkelhetens skull körde vi full bredd på alla skivor, så dom behövde bara kapas på längden, med oerhörd precision:
Efter det kom limningen, där hade vi även hjälp av både Tony och Per.
19mm och 16mm skivorna limmades ihop till 35mm skivor:
Många 30mm skruv blev det, med ett väldigt noggrant mönster, som blev ganska avancerat efter några pilsner! Pilsner var ett ganska stående inslag i det här bygget...
Sen togs det tyvärr lite färre bilder, under uppbyggnaden:
Yttermåttet på lådan är 122cm hög, 129cm bred och 122cm djup!
Eller ca 1.7 lastpallar:
Vältätad med silkon:
Dags att lägga ut denna tråden nu, vilket är på tiden!
Bygget gjordes på drygt en vecka, till den stora tävlingen på ön den 2-3/7, som våldgästades av Frippe unt Sticky!
Tanken var ett billigt skojbygge, som drevs av min bils (Artic Monkeys) slutsteg.
Bilen/vanen/bussen/skrothögen inköptes av mig när jag skulle flytta hem från England, för att få med mig alla möbler hem till ön.
Den är därmed Engelsk reggad och högerstyrd! Den är dock ingen trailerqueen, då den är för jäkla stor och tung för det, utan en bogserad skönhet.
Jaja slut med trams här kommer lite bilder på skrothögen/bussen/vanen/bilen:
Fick till och med varukorg på köpet, när vi köpte lite lim, skruv och silikon:
Sen gick det ju åt lite MDF med... 6st 19mm och 6st 16mm, vilket var allt den lokala brädgården hade i lager!
Sedan började sågningen, för enkelhetens skull körde vi full bredd på alla skivor, så dom behövde bara kapas på längden, med oerhörd precision:
Efter det kom limningen, där hade vi även hjälp av både Tony och Per.
19mm och 16mm skivorna limmades ihop till 35mm skivor:
Många 30mm skruv blev det, med ett väldigt noggrant mönster, som blev ganska avancerat efter några pilsner! Pilsner var ett ganska stående inslag i det här bygget...
Sen togs det tyvärr lite färre bilder, under uppbyggnaden:
Yttermåttet på lådan är 122cm hög, 129cm bred och 122cm djup!
Eller ca 1.7 lastpallar:
Vältätad med silkon:
Comment