Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min lilla PoLow :)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Re: Min lilla PoLow

Originally posted by micke999 View Post
    vissa har tur
    haha.. verkligen! som att det hade suttit fint för mig nu :P

Comment

Originally posted by Vw_performance View Post
      haha.. verkligen! som att det hade suttit fint för mig nu :P
      haha ska nog köpa ett kit istället lr om jag ska endast köra med en jag vet ej....

Comment

det händer grejer i Polowen igen

bilder kommer

Comment

Insidan på ett av mina SPL dynamics Ice 1500, då jag bara va för nyfiken för att låta bli

Som den ser ut nu min lilla polo

Gamla lådan, som dessvärre inte spela på som jag ville... huserades av en XTR 380D2S på ett ice 1500

Dörrarna som dom ser ut nu, en del trevligare än 6x9or kan jag säga... loooool!!

lite dämpat, men ska dämpas lite mer, och söka efter skrammel. tycker de smäller i dörrarna vissa frekvenser, och pangig middbas..

Lite av de godis jag skaffat. en uppsättning bas o steg till, färdigsågad låda, osv osv.

Kablarna sitter mellan batterierna sen, som syns på nästa bild.

blev faktiskt nöjd, då jag inte ens trodde dom skulle passa där nere :S hade planerat o ha bakom lådan, men nu fr jag plats med stegen utan bekymmer!!

nee fest?? aldrig hänt

http://forumbilder.se/show.aspx?iid=68920121056051512

bonus - inte ofta man ser utrymmet i bagaget vara "tomt" :P

imorgon ska ni få se motsatsen, fullt hus. ska snickra lite låda nu

tjaa!
          Last edited by Vw_performance; May 19, 2012, 23:57.

Comment

Härligt stuk du fått till på den!

Bygglogg: SQW: TransFårrden

Comment

Detta ska bli grymt roligt att följa och sen få lyssna på
              Lastade nyligen ner 2st spl xtr 12" och 1st spl ice 1500 i polarens bil och första mätningen blev det 147,4db
              Lycka till!
              SM 2a, Street 2K 2015.
              SM 2a, SuperStreet No wall 2012.
              SM 3a, Bassrace 149.9 2012.
              SM 3a, SuperStreet 1-2 2011.

Comment

^^

har väl inget direkt mål uppsatt förutom att inte spränga bankkontot i bitar och att det ska lira på gött.

provspelat lite igår och först lät det HEMSKT dåligt.. riktigt jävla illa :S saknades tryck, luktade varmt direkt, man såg hur basarna såg ut att slå heeeelt ur fas.. men detta tycks bero på att den ena är ny och den andra är lite halvt inspelad redan. för detta efter kontroll av kablage osv, (efter ev felkoppling) släppte mer och mer efter varje låt, och efter nån timma med lite spelande spelar det helschysst faktiskt ^^^

väldigt mkt mer smäll i basen, kontrollen är betydligt bättre. denna lådan lirar mkt djupare änd den gamla, och det som ska kännas fett, känns fett

är egentligen inte en ren SPL maskin, eller låda byggd i detta syfte men den spelade på BAE mätaren 146.0 utan någon ändring mot "musikläget". bara testat en frekvens också, så det går säkert putsa en hel del här, om det är siffror man vill knipa.

Comment

Ser gött ut. Enkel baffel?
                  SM 2a, Street 2K 2015.

Comment

ja det är enkel baffel, men logiken säger mig att baffeln bör vara sinnessjukt stark som den är redan, då den förstärks av porten. och basarna vilar ju med 4 punkter på mkt starka delar av lådan så tror inte den ska svikta där i varje fall

Comment

Målar du dina med nån jössösgo-mattsvart eller svart mdf? Tyckte det va go yta på lådan när du hade 1x15" på BRL i trollvärmen där.
                      SM 2a, Street 2K 2015.

Comment

de är vanlig spånish, 22mm. målad med rustas halvmatta väggfärg. torr fort som faaan.. det var nog dessutom bara ett lager färg ^^ dock är alla snitt på lådan proffs snittade av grästorps trävaruaffär, så dom är mkt finare än svenssons cirkelsågade slalomsnitt. passformen har alltid varit helt jävla overkligt bra när jag beställer från dem 315kr inkl hemkörning kostade den lådan i material. helt ok

applicerat med en rusta roller modell small

Comment

Originally posted by Vw_performance View Post
                          de är vanlig spånish, 22mm. målad med rustas halvmatta väggfärg. torr fort som faaan.. det var nog dessutom bara ett lager färg ^^ dock är alla snitt på lådan proffs snittade av grästorps trävaruaffär, så dom är mkt finare än svenssons cirkelsågade slalomsnitt. passformen har alltid varit helt jävla overkligt bra när jag beställer från dem 315kr inkl hemkörning kostade den lådan i material. helt ok

applicerat med en rusta roller modell small

Haha! Gött! Då blir det ett besök på rusta på fredag. Letar en SNYGG mattsvart. Coloramas mattsvarta dyra färg va ju knappt matt...
                          Ja jag åker ner till bygghandeln här också så kapar dom allt i bättre maskiner. Snabbt som fan går det också, så fräser jag själv sen bara Tar bara betalt för materialet
                          SM 2a, Street 2K 2015.

Comment

den är typ halvmatt som sagt, kan kolla exakt kulör sen.. lakrits nånting står det på skiten iaf

Comment

är det värt att lägga lite arbete för ca 5-7l lådvolym till? den är lite i underkant nu nämligen, och har kommit på ett sätt att slå två flugor i en smäll i såna fall. genom att kapa bort en bit av lådan och limma dit en ny bit, alltså som hamnar 22 mm längre ut, och lämnar några liter volym mer för basarna att jobba i.

har dessutom hittat ett riktigt fynd! en sorts liggdyna i en väldigt mjuk stötdämpande seg typ av skumgummi, väldigt formbar! tänkte använda den till att täta, dämpa, lägga mellan saker som rör på sig osv. tror detta kan vara av allmänt intresse faktiskt!

149kr för 185x61cm ca 15mm tjock.

tex har jag tänkt dämpa dörrarna klart snart, och lägga bitar av denna på utvalda platser, så dörrsidan ligger an mot plåten med detta mkt dämpande materialet. ska även försöka forma en bit som ska täta mellan lådan och bakluckan.

pilatesmatta heter den på rusta, och ser ut att vara någon "joga-grunka"

Comment

ska uppdatera er under kvällen/natten med nåt så tråkigt som bilder på en dämpad dörrjävel.

håller på nu ATM.

Comment

Working...
                                X