Announcement

Collapse
No announcement yet.

audi A8 lite lagom ljud:D

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• audi A8 lite lagom ljud:D

bussen såld då ja kände att ja inte hade tiden eller orken och åka runt o tävla eller spela skiten ur mig själv. hehe.

så idag införskaffades en audi A8 4,2 Quattro årsmodel 1996 med 25000mil på mätarn.

tanken med detta bygge är att testa om ja kan nöja mig med lagom ljud
    och setupen blir följande

HU: kenwood xxv-01d
    bas steg: DD Z2
    innersystem steg: kicker zx 850.4
    innersystem: 3 par dls ur5i
    basar: 3st audioQue hdc3 10"
    batterier: 2st nsb 170ah

ska sätta igång så fort ja känner att orken finns och motivationen kommer krypandes.

lite bilder på själva bilen då
    Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

Re: audi A8 lite lagom ljud

Du får bygga en sån här typ av låda fast med 3 subar då....
    http://img107.imageshack.us/img107/4...7021366bv7.jpg

det där borde väl vara en typ av bandpass...
    BilstereoPiraten
    CDT Fantast

Comment

Jasså, var det du som köpte de tre aq 10"rna som låg ute här?

Comment

japp ville ha något mindre i nya bilen
        Never argue with an idiot. He will pull you down to his level and then beat you with experience

Comment

Helt ok bil,går ju att få en ganska bred ljudbild.

Hur brett är det mellan A-stolparna?

Comment

Originally posted by Välljudsfantast View Post
            Helt ok bil,går ju att få en ganska bred ljudbild.

Hur brett är det mellan A-stolparna?
            inte en aning. hehehe. men ska ta tag i bygget snart. för de börjar dra i byggtarmen nu

Comment

i möra blir de dax och bygga låda för 2st AQ basar. ska se om ja blir nöjd med 2 eller om ja måste bygga en låda för alla tre. men de blir för jävla smidigt att köra med 2st och ett 6" rör rätt in i armstödet men i möra blir de test i alla fall.

Comment

så då har ja testat 2st AQ basar i bilen. kan väl bara säga att ja är ledsen. hahaha. så ja får se om ja bygger en låda till alla tre eller om ja testar något annat. bygga bas i en sedan va inge skoj. hade glömt att de är såååå mycke mer krångel och labbning än i en kombi. några bilder på lådan kommer här i alla fall

Comment

Hur spelade det då? Tyckte själv att 3 st AQ HDC3 spelade fruktansvärt bra i Partyvans gamla passat
                  Hopp, ska man göra nu då?

Comment

jo en kombi kan ja tänka mig att de lira trevligt. men i en sedan som dessutom är ganska väldämpad från fabrik så va de ganska lite tryck. självklart går de garanterat att få bättre/mer tryck än va ja fick nu. man får labba o leka lite så blir de nog bra. dock vete fan om ja ska göra de eller om ja ska trimma bilen i stället. får se va de blir. roligt o gasa med

Comment

Ja visst fan är det fint att gasa, märkte det när jag bytte från en slö SAAB 9000 med 400 kg billjud till en uppställd 945 LTT utan ljud

Men saknar basen så det åker in nästa vecka.

Tycker du iaf ska testa en låda till innan du ger upp, dom där basarna är skjuka och tål långt över 1000 rms/st, iaf vad jag märkt
                      Hopp, ska man göra nu då?

Comment

nja jag kanske testar o porta om lådan. ska även testa och vända lådan bakåt. men får ja ingen ordning efter de så skiter ja i bas i audin. då blir de kanske några andra fram och baksystem men ingen bas om de krånglar nu. hehe. drygt med en jävla massa extra batterier också hehe

Comment

Finns det inte kompressor kitt till dom där med, vet att det fanns till min bmw 740.
                          Var väl mer eller mindre bara att bulta rätt på, problemet var priset som jag har för mig låg på ca 53lök

Comment

Originally posted by Slarvar View Post
                            Finns det inte kompressor kitt till dom där med, vet att det fanns till min bmw 740.
                            Var väl mer eller mindre bara att bulta rätt på, problemet var priset som jag har för mig låg på ca 53lök
                            jo då ja hitta också något sånt. men som du säger så va priset runt 50-60 lax o de är lite för mycke för mig. hahaha. dock skulle nog bilen röra på sig något överjävligt då för den är inte trött nu.

Comment

Originally posted by perkan View Post
                              jo då ja hitta också något sånt. men som du säger så va priset runt 50-60 lax o de är lite för mycke för mig. hahaha. dock skulle nog bilen röra på sig något överjävligt då för den är inte trött nu.
                              Tvivlar inte alls på att det skulle bli kul, vad är det för effekt och vrid i en A8 orginal då?

Comment

Working...
                              X