Tjena boys!
Dags för min första bygglogg. Delar av det kommer nu, mer i takt med tid och pengar (och uppmuntran ).
[ ]Distributions skenor för ström
[] Baffel för dubbel 6.5” i dörr
[] Måla högtalargaller och
[/] Installera ny generator
Elektronik:
3x Running Bull 75Ah.
Dual bracket kit, DC alternator 270XP. (130A orginal + 270A)
2x 53kvadrat strömkabel front-> back.
(#) x 200A säkringar + säkringshållare från Hollywood.
2x ca 22cm Aluminium Skenor som distblock.
1x SoloX 18” drivs av:
2x Rockford Fosgate t20001bd (2x2300wrms i 2 ohm)
2x Kicker 6.5DS i bakdörrar
2x Infinity reference 6.5" koax i framdörrar:
1x Blaupunkt GTA 460, får signal av:
1x Alpine 9882Ri
Först ut en sneackpeak på kärran:
Det första som gjordes var att bygga ett fake innergolv. Dels för att kärran är 7sitsig, och det var massor av fästanordning för baksäten som var fula hål. ...Jag inte köpt denna kärran som familje bil precis.... Innergolv i 22mm golvspån. Fastbultat i gamla lastförankringshålen (M10 bult). Ovanpå ligger en bagagematta i plast. Meningen med ett fakegolv var; estetik, praktiskt möjligt att skruva hejvillt, och för att få en chans att hålla jämnnivå till slutstegsrack.
Efter en hel hög om och men fick jag slipat ner kanter och breddat för att få inhuvudenhet på både djup och bred&höjd. Satans trångt. Tog evigheter mer tid än jag hade trott. Men den sitter som en schmeck där!
Om baslådan:
Ger ca 190L med port och element borträknat, ett par liter till går bort till stagning. 22mm Spån rakt igenom. Porten är dimensionerad efter en hög tumregler jenkarinspirerat, såsom att försöka ha 16sq inch portarea per cube^3. Och tycks klara sig med rimligt med blåsljud – sett till den effekten jag har att tillgå.
Dubbel 22mm Spånbaffel:
Port på Styva 550cm^2, ger en avstämning på 32hz. Här med vitfärg.
Ursågningen för element blev till stagning:
Det var allt så här långt. Uppdateringar följer efter hand
Dags för min första bygglogg. Delar av det kommer nu, mer i takt med tid och pengar (och uppmuntran ).
[ ]Distributions skenor för ström
[] Baffel för dubbel 6.5” i dörr
[] Måla högtalargaller och
[/] Installera ny generator
Elektronik:
3x Running Bull 75Ah.
Dual bracket kit, DC alternator 270XP. (130A orginal + 270A)
2x 53kvadrat strömkabel front-> back.
(#) x 200A säkringar + säkringshållare från Hollywood.
2x ca 22cm Aluminium Skenor som distblock.
1x SoloX 18” drivs av:
2x Rockford Fosgate t20001bd (2x2300wrms i 2 ohm)
2x Kicker 6.5DS i bakdörrar
2x Infinity reference 6.5" koax i framdörrar:
1x Blaupunkt GTA 460, får signal av:
1x Alpine 9882Ri
Först ut en sneackpeak på kärran:
Det första som gjordes var att bygga ett fake innergolv. Dels för att kärran är 7sitsig, och det var massor av fästanordning för baksäten som var fula hål. ...Jag inte köpt denna kärran som familje bil precis.... Innergolv i 22mm golvspån. Fastbultat i gamla lastförankringshålen (M10 bult). Ovanpå ligger en bagagematta i plast. Meningen med ett fakegolv var; estetik, praktiskt möjligt att skruva hejvillt, och för att få en chans att hålla jämnnivå till slutstegsrack.
Efter en hel hög om och men fick jag slipat ner kanter och breddat för att få inhuvudenhet på både djup och bred&höjd. Satans trångt. Tog evigheter mer tid än jag hade trott. Men den sitter som en schmeck där!
Om baslådan:
Ger ca 190L med port och element borträknat, ett par liter till går bort till stagning. 22mm Spån rakt igenom. Porten är dimensionerad efter en hög tumregler jenkarinspirerat, såsom att försöka ha 16sq inch portarea per cube^3. Och tycks klara sig med rimligt med blåsljud – sett till den effekten jag har att tillgå.
Dubbel 22mm Spånbaffel:
Port på Styva 550cm^2, ger en avstämning på 32hz. Här med vitfärg.
Ursågningen för element blev till stagning:
Det var allt så här långt. Uppdateringar följer efter hand
Comment