Hej på er, känner att det är dags för mig att bidra med lite inspiration så småning om, gör den här tråden mest för min egen skull, målet är att bli klar med en sak i taget så bilen alltid är brukbar
Bilen är en peugeot 406 HDi, mörkröd metallic från 2001 !
Har tänkt börja med att stoppa in mina gamla grejer och se var det bär av !
Setupen än så länge är:
Har gjort lite då och då, fräste bafflarna i mars och sen har det hänt lite när tid har funnits..
Nu börjar det även vara skönt att vara ute och hålla på, så kanske går lite snabbare !
Har bara hunnit högra dörren men fick in 3 bitumenplattor och några butylgummigrejer, första gången jag använder sådana, och visst är det lättare att få dit dom ! Fast akta er för kanterna, dom är vassa ! (Plåster på bägge tummarna..haha)
Känns lite rörigt bland bilderna och det är det på riktigt med, kommer nog lyckas behålla dörrfacket trots dubbla 6.5'or
Ptja.. fråga om det är nått som är oklart, och påpeka saker jag kan göra bättre Hur stor skillnad gör det att täcka för "hålen" i dörren genom att t.ex nita dit alu-plåt ?
//Jonas
Bilen är en peugeot 406 HDi, mörkröd metallic från 2001 !
Har tänkt börja med att stoppa in mina gamla grejer och se var det bär av !
Setupen än så länge är:
- Kenwood 6047u
- Ground zero 60sq i a-stolparna
- 2x Tec SQ6 per dörr
- 2x Digital Designs 1508 (enkel 4 ohm spole)
- Phoenix gold xenon 200.4
- Phoenix gold xenon 1200.1
- Impact IP001 kabel + DPL 9900 kontakter
Har gjort lite då och då, fräste bafflarna i mars och sen har det hänt lite när tid har funnits..
Nu börjar det även vara skönt att vara ute och hålla på, så kanske går lite snabbare !
Har bara hunnit högra dörren men fick in 3 bitumenplattor och några butylgummigrejer, första gången jag använder sådana, och visst är det lättare att få dit dom ! Fast akta er för kanterna, dom är vassa ! (Plåster på bägge tummarna..haha)
Känns lite rörigt bland bilderna och det är det på riktigt med, kommer nog lyckas behålla dörrfacket trots dubbla 6.5'or
Ptja.. fråga om det är nått som är oklart, och påpeka saker jag kan göra bättre Hur stor skillnad gör det att täcka för "hålen" i dörren genom att t.ex nita dit alu-plåt ?
//Jonas
Comment