Announcement

Collapse
No announcement yet.

Anläggning i sommarbilen volvo 940classic.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Anläggning i sommarbilen volvo 940classic.

Bara lite bilder på min gamla projektbil,som jag var med i Entry och tävlat med i ett par år.

Ska inte tävla med den i några högre klasser,utan bara ha den för eget bruk.Eller kanske den 14 Maj.

Jag tror den är färdigbyggd nu.

Alpine 9887R.

Framsystem 2-vägkit (5 1/4 )+diskant,märke Ino audio.Utan lådor.

1st bas 10" Phoenix Gold RSD,spelandes genom skidluckan.

Slutsteg Audison VRX 4.300 (4x110w rms-4ohm) 4-kanalssteg till framsystemet.Audison VRX 1.500 (1x560w rms-4ohm)till Phoenix Gold basen.

Så här ser Audison VRX 1.500 steget ut invändingt,som jag har till min 1st 10" Phoenix Gold bas.

Ljuddämpning av golvet.

Dörrar dämpade med Peak off.
    Last edited by Välljudsfantast; April 27, 2011, 22:12.

Re: Anläggning i sommarbilen volvo 940classic.

du har ingen närmare bild på panelen?
    saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

Originally posted by micke999 View Post
      du har ingen närmare bild på panelen?

Jag har inte velat kapa något i instrumentbrädan,så det är inte så snyggt,men det fungerar iallafall.

Last edited by Välljudsfantast; April 21, 2011, 08:19.

Comment

va de som va min nästa fråga om du fick kapa mycke hehe.

tackar för bilderna
        saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

Originally posted by micke999 View Post
          va de som va min nästa fråga om du fick kapa mycke hehe.

tackar för bilderna
          Det som jag fick lov att göra ändå,var att kapa bort halva överdelen på luftkanalen som sitter under varje högtalare.

Tejpade sen dom med silvertejp.Det går i mitt fall,då jag bara använder bilen på sommaren,och inte behöver brassa på så mycket värme,annar så skulle nog tejpen smälta lite.

Comment

Originally posted by Välljudsfantast View Post
            Det som jag fick lov att göra ändå,var att kapa bort halva överdelen på luftkanalen som sitter under varje högtalare.

Tejpade sen dom med silvertejp.Det går i mitt fall,då jag bara använder bilen på sommaren,och inte behöver brassa på så mycket värme,annar så skulle nog tejpen smälta lite.
            okej sitter och funderar på hur jag ska göra på 960in för attt få de bra,vill inte kapa i brädan då jag vill kunna återställa till org igen.
            saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

Blev lite sugen att kanske prova någon sq klass den 14 maj.Om man kan,utan att föranmäla sig?

Comment

Blev lite sugen att kanske prova någon sq klass den 14 maj
                Om man kan,utan att föranmäla sig?
                Klart du ska göra det!

Anmälan kan även ske vid ankomst.

Pierre
                SEASTREAMS GARAGE

ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !

Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!

Comment

Originally posted by Horsyhorse View Post
                  Klart du ska göra det!

Anmälan kan även ske vid ankomst.

Pierre
                  Bra! att man kan anmäla sig på plats.

Comment

Har tillfälligt ställt in en lös låda i baksätet,med en JL audio 10w-6v2 (10" bas).Istället för min Phoenix Gold 10" bas.

Och jag måste säga att jag är förvånad över hur bra den här JL basen spelar.Den spelar betydligt mer bas än min Phoenix Gold bas,men gör det på ett bra sätt.

Liten beskrivning av ljudet är:

JL basen är inte rktigt lika osynlig (smälter in i systemet) som min Anthem 10",som försvinner totalt i ljudet i bilen.

Men JL basen spelar otroligt djupt kontrollerat tajt dynamiskt,utan att det blir det minsta bröligt eller mullrigt.Måste nog vara en av dom bättre basarna för dom som vill ha maximal spelglädje,utan att tappa på kvalitè på basen.

Basen är 2spolig (2x4ohm),så jag har att välja mellan 2ohms last på steget eller 8ohms last på steget (monoblock).

Återkommer om hur den låter i 2ohm.

Jag driver den med mitt Audison vrx 1.500 i 8ohm,har inte provat att driva den på 2ohm.

Den får som jag har det nu i 8ohm c:a 270w rms,ska prova den senare i 2ohm,då ger mitt steg c:a 1000w rms.
                    Last edited by Välljudsfantast; June 17, 2011, 07:22.

Comment

Har ino audio element till bil? Jag ska förmodligen träffa Ingvar nästa vecka så ska passa på att fråga vad han rekomenderar. Jag kommer köra vrx4300 till mitt framsystem oxå.

Comment

Originally posted by Jimma72 View Post
                        Har ino audio element till bil? Jag ska förmodligen träffa Ingvar nästa vecka så ska passa på att fråga vad han rekomenderar. Jag kommer köra vrx4300 till mitt framsystem oxå.
                        Att sätta rena hemma-element i bilen skall man inte göra om man inte är beredd att ta de risker som det medför.

Men det är inte säkert Ingvar vet varför......är han smart tilräckligt så listar han ut det dock.
                        SM-guld 2007 och 2008.
                        Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Originally posted by jonash View Post
                          Att sätta rena hemma-element i bilen skall man inte göra om man inte är beredd att ta de risker som det medför.

Men det är inte säkert Ingvar vet varför......är han smart tilräckligt så listar han ut det dock.
                          Pratade med Ingvar idag och han gör inga bil element men trodde att någon hade använt pip,s element. Han har aldrig satt sig in i bilkonstruktioner.

Håller med dig jonash att inte använda hemma element så det får bli mina Audison som ligger här.

Comment

Har tillfälligt ställt in en lös låda i baksätet,med en JL audio 10w-6v2 (10" bas).Istället för min Phoenix Gold 10" bas.

Och jag måste säga att jag är förvånad över hur bra den här JL basen spelar.Den spelar betydligt mer bas än min Phoenix Gold bas,men gör det på ett bra sätt.

Liten beskrivning av ljudet är:

JL basen är inte rktigt lika osynlig (smälter in i systemet) som min Anthem 10",som försvinner totalt i ljudet i bilen.

Men JL basen spelar otroligt djupt kontrollerat tajt dynamiskt,utan att det blir det minsta bröligt eller mullrigt.Måste nog vara en av dom bättre basarna för dom som vill ha maximal spelglädje,utan att tappa på kvalitè på basen.

Basen är 2spolig (2x4ohm),så jag har att välja mellan 2ohms last på steget eller 8ohms last på steget (monoblock).

Återkommer om hur den låter i 2ohm.

Jag driver den med mitt Audison vrx 1.500 i 8ohm,har inte provat att driva den på 2ohm.

Den får som jag har det nu i 8ohm c:a 270w rms,ska prova den senare i 2ohm,då ger mitt steg c:a 1000w rms.
                            Intressant läsning
                            BMW E38 740
                            BMW M5 -01
                            bilradiohuset.se
                            SM-guld 2012

Comment

Originally posted by Jimma72 View Post
                              Pratade med Ingvar idag och han gör inga bil element men trodde att någon hade använt pip,s element. Han har aldrig satt sig in i bilkonstruktioner.

Håller med dig jonash att inte använda hemma element så det får bli mina Audison som ligger här.
                              Jag pratade ingående med Iö om att använda pip element i bilen.

Och han såg inga hinder för det.Elementen är ju inte speciellt fuktkänsliga på pip modellen,samt att jag har ju bara bilen på sommaren.

Dock så tror jag man kan hitta lika bra element för samma pengar som ett par pip element kostar.

För mig var det bara kul/intressant att prova.

Comment

Working...
                              X