Announcement

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 1.8T Quattro 2000

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Audi A4 1.8T Quattro 2000

Vill bara höja ett varningensfinger om deras v6r, vet inte om det kanske bara var dem i den nyare karossen eller inte, men de hade problem med kamkedjan, smörjningen till den eller hur det nu va...kanske kan vara värt att ha i åtanke, jag kanske missminner mig dock....
    Ang dubbel din finns tydligen ramar att köpa såg jag nu...
    Alpine Audison !GENESIS DLS

http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=8797

Comment

Originally posted by jokko23 View Post
      Vill bara höja ett varningensfinger om deras v6r, vet inte om det kanske bara var dem i den nyare karossen eller inte, men de hade problem med kamkedjan, smörjningen till den eller hur det nu va...kanske kan vara värt att ha i åtanke, jag kanske missminner mig dock....
      Ang dubbel din finns tydligen ramar att köpa såg jag nu...
      Bensinaren ha kamrem om du tänker på VAG bilarna. Dock problem med longlife oljorna som är skit och kan lätt koxa i oljepickupen och pumpen vilket leder till lågt oljetryck och sedan knack som följd!

Ha själv fått rensa endel motorer varav 3st 2,4or och ett antal 1,8T.. Alla har gått mellan 12-18k mil och är välservade på VAG.

Comment

Originally posted by Ballast View Post
        Bensinaren ha kamrem om du tänker på VAG bilarna. Dock problem med longlife oljorna som är skit och kan lätt koxa i oljepickupen och pumpen vilket leder till lågt oljetryck och sedan knack som följd!

Ha själv fått rensa endel motorer varav 3st 2,4or och ett antal 1,8T.. Alla har gått mellan 12-18k mil och är välservade på VAG.
        Ok, då är det bara dem nyare som här kedja då. Va osäker på vilket. Tänkte mest bara så att TS var medveten om ev problem som kan bli dyra...
        Nog om detta, ursäkta OT ;p
        Alpine Audison !GENESIS DLS

http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=8797

Comment

Tack för omtanken, ska nog köpa den iallafall på måndag, kan lägga upp en bild på HU som sitter på plats, tror det är en symphony.
          Audi A6 2,4 Quattro
          HU: Pioneer P88RS FRONT: Dynaudio Esotec MW 162 GT
          Dynaudio T-100 STEG: DLS Genesis Q90x

Comment

Då har jag hämtat Audin, (A6 Avant 2,4 Quattro, 2001) pedantiskt skött och det mesta verkar fungera som det ska. Det sitter en Symphony HU med cd och kassett, får leta upp ett gammalt "mixtape" och göra en nostalgi tripp.

Jag har hittat en Pioneer AVIC-F920BT för runt 5k, är den något att ha?
            Förmodar att det går in 6,5r fram i dörrarna, tips tas emot.

Har redan steg, dls A4 och A6. Bas blir antingen en DD 6,5:a eller en JL 8:a
            Audi A6 2,4 Quattro
            HU: Pioneer P88RS FRONT: Dynaudio Esotec MW 162 GT
            Dynaudio T-100 STEG: DLS Genesis Q90x

Comment

Working...
            X