Nu har det börjat, pysslet med nya bilen. Jag som svor på att aldrig börja trixa med denna bil. Höll ungefär 3 månader, varav 2½ av dessa var ren planering över hur jag skulle gå till väga. 
Bilen är alltså då en Citroen C3 av 2010 års modell, en liten dieselharv. Fick bli ersättaren till gammelvolvon, som man ser lite av på nån av bilderna.
Rätt vettigt konstruerad denna sak, känns välbyggd trots att den är fransk och relativt billig för att vara så ny. Handskfacket är gigantiskt och visste jag inte bättre kunde man nog prova parkera en ännu mindre bil där inne. Men där hade inte jag tänkt att bygga, för, vart annars ska jag ha min kylda läsk i sommar?
Här är listan på grejjor jag tänkt böka in:
HU: Alpine CDA-9887R, hade den låg, så varför inte?!
Framsystem: Amega 6,5" inkl deras diskanter, aktivt delat.
Framsystemssteg: Alpine PDX 4.150, börjar med detta eftersom det också låg och skräpade.
Sub: Hertz ES380 15", jag älskar denna sub trots att min provisoriska låda är asmycket för stor.
Substeg: Audison SR1Dk, verkar vara alldeles lagom till basen, sen var det billigt också!
Det var väl allt egentligen.
Här kommer lite bilder istället.


Så ser skrutten ut, otvättad och allt, men det är någon som tappat en trailer inne i tvätthallen på jobbet och tvätta i automattvätt gör jag bara inte.

Innan dämpning, där ser man också lite sladdar.


Dämpat bagaget, som synes är baljan hyfsat stor ändå.

Substeget.

Favoritbasen!

Stort plaströr.

Skapligt mått!
Så tanken med plaströret är kapa ner det till rätt höjd, sätta i en botten och en baffel och använda som baslåda i baljan.
Passar nog på att höja golvet lite i skuffen då också, med nedsänkt slutsteg i golvet.
Steget till framsystemet kommer få bo under passagerarstolen, också jättemycket plats där. Fattades nåra cm på bredden längst in i handskfacket, annars hade det fått bo där.
Middarna kommer få bo i originalhålet i framdörrarna, med viss modifikation för att få det hyggligt stabilt.
Diskanterna däremot ska jag prova runt lite och se vart de kan tänkas passa.
All for now!
MvH Thomas

Bilen är alltså då en Citroen C3 av 2010 års modell, en liten dieselharv. Fick bli ersättaren till gammelvolvon, som man ser lite av på nån av bilderna.
Rätt vettigt konstruerad denna sak, känns välbyggd trots att den är fransk och relativt billig för att vara så ny. Handskfacket är gigantiskt och visste jag inte bättre kunde man nog prova parkera en ännu mindre bil där inne. Men där hade inte jag tänkt att bygga, för, vart annars ska jag ha min kylda läsk i sommar?

Här är listan på grejjor jag tänkt böka in:
HU: Alpine CDA-9887R, hade den låg, så varför inte?!

Framsystem: Amega 6,5" inkl deras diskanter, aktivt delat.
Framsystemssteg: Alpine PDX 4.150, börjar med detta eftersom det också låg och skräpade.
Sub: Hertz ES380 15", jag älskar denna sub trots att min provisoriska låda är asmycket för stor.
Substeg: Audison SR1Dk, verkar vara alldeles lagom till basen, sen var det billigt också!
Det var väl allt egentligen.
Här kommer lite bilder istället.



Så ser skrutten ut, otvättad och allt, men det är någon som tappat en trailer inne i tvätthallen på jobbet och tvätta i automattvätt gör jag bara inte.


Innan dämpning, där ser man också lite sladdar.


Dämpat bagaget, som synes är baljan hyfsat stor ändå.

Substeget.

Favoritbasen!


Stort plaströr.

Skapligt mått!
Så tanken med plaströret är kapa ner det till rätt höjd, sätta i en botten och en baffel och använda som baslåda i baljan.
Passar nog på att höja golvet lite i skuffen då också, med nedsänkt slutsteg i golvet.
Steget till framsystemet kommer få bo under passagerarstolen, också jättemycket plats där. Fattades nåra cm på bredden längst in i handskfacket, annars hade det fått bo där.
Middarna kommer få bo i originalhålet i framdörrarna, med viss modifikation för att få det hyggligt stabilt.
Diskanterna däremot ska jag prova runt lite och se vart de kan tänkas passa.
All for now!
MvH Thomas
Comment