Hej alle man/kvinna..
Då har jag med blivit sugen på att starta en liten projekt tråd för att visa er ute i vårat avlånga land vad jag håller på med, även folk från andra länder får titta. Är ju kul med lite åsikter och tankar med från er.
Bilen jag tänker bygga är i är en SAAB 9000 A50/Aero som jag har haft ett par år men inte brukat något alls, har väl kört 10 mil på 3 år eller så. Jag är 3:e ägaren på bilen och den såldes en gång i tiden på Smålands motorcentrum och har inte varit från stan sedan dess. När jag köpte den så stog den och skämdes på baksidan av affären bland krockade bilar och annnat skrot så jag kännde i mitt Saab-hjärta att jag var tvungen att ta han om den. Det som har hänt sedan dess är att jag har bytt ut A50 inredningen till en Aero inredning i fint skick. Har lackat om stora delar av bilen p.g.a repor och annat skit, har klarat sig väldigt bra från rost må jag säga.
Idag plockade jag fram han från garaget efter vinterförvaringen och blev sugen på att bygga lite så jag satt och tänkte lite vad man kunde göra, efter lite funderinga så åkte fräsen fram..
Det jag tror jag kommer använda mig av i bilen är:
Huvudenhet: Pioneer DEH-P88RS II.
Framsystem: Hertz HSK 163.
Rearfill: Saab:s härliga orginal.
Bas: Coral XPL 12.
Slutsteg fram: Impact HC 250.2.
Slutsteg bas: Mutant mt1500.1xxx.
Lågnivå kablar: Hollywood.¨
Batterier: 2st Trojan 100Ah
Dämpmaterial: Silent Coat.
Nu ska jag bara kommma på hur man lägger upp bilder så ni får se lite bilder från dämpningen av bilen och dagens stora fräsprojekt.
MVH Simon Jonsson
Då har jag med blivit sugen på att starta en liten projekt tråd för att visa er ute i vårat avlånga land vad jag håller på med, även folk från andra länder får titta. Är ju kul med lite åsikter och tankar med från er.
Bilen jag tänker bygga är i är en SAAB 9000 A50/Aero som jag har haft ett par år men inte brukat något alls, har väl kört 10 mil på 3 år eller så. Jag är 3:e ägaren på bilen och den såldes en gång i tiden på Smålands motorcentrum och har inte varit från stan sedan dess. När jag köpte den så stog den och skämdes på baksidan av affären bland krockade bilar och annnat skrot så jag kännde i mitt Saab-hjärta att jag var tvungen att ta han om den. Det som har hänt sedan dess är att jag har bytt ut A50 inredningen till en Aero inredning i fint skick. Har lackat om stora delar av bilen p.g.a repor och annat skit, har klarat sig väldigt bra från rost må jag säga.
Idag plockade jag fram han från garaget efter vinterförvaringen och blev sugen på att bygga lite så jag satt och tänkte lite vad man kunde göra, efter lite funderinga så åkte fräsen fram..
Det jag tror jag kommer använda mig av i bilen är:
Huvudenhet: Pioneer DEH-P88RS II.
Framsystem: Hertz HSK 163.
Rearfill: Saab:s härliga orginal.
Bas: Coral XPL 12.
Slutsteg fram: Impact HC 250.2.
Slutsteg bas: Mutant mt1500.1xxx.
Lågnivå kablar: Hollywood.¨
Batterier: 2st Trojan 100Ah
Dämpmaterial: Silent Coat.
Nu ska jag bara kommma på hur man lägger upp bilder så ni får se lite bilder från dämpningen av bilen och dagens stora fräsprojekt.
MVH Simon Jonsson
Comment