Ja då var det dax att starta projekttråd nu när basen hämtats ut
Jag, Dreddan och Stickan antog Jalles "Cars ´n Audio powerwheel challenge"
och fick en liten powerwheel när han ändå var nere i skåne och körde en fredageftermiddag.
Bilens utrustning kommer bestå av:
HU:Nån som ligger o skräpar.
Batteri: Banner Running Bull 70Ah (först hade vi Tudor Maxxima DC men det mådde inte bra)
Monoblock: Alpine PDX1000.1
Bas: 12" SPL Dynamics XTR300D2S
På lördagen körde jag ner till Dreddan och där började vi direkt med att slakta den intet ont anande leksaken.
Efter en stund såg den ut såhär:
Kapade upp lite där framme så det fanns plats till batteri och lite rakare för lådan:
Sen kröp kapdjävulen fram i Dreddan så där rök de små elmotorerna och det mesta av plasten där bak med.
Blev ganska rökigt i det lilla garaget efter en stund.
Sen hittade vi en högtalare i bilen så där va den biten av utrustningen löst
Efter lite friskluft och vädring i garaget så startades vinkelslipen igen och då blev det såhär mkt kvar av bilen.
Jag, Dreddan och Stickan antog Jalles "Cars ´n Audio powerwheel challenge"
och fick en liten powerwheel när han ändå var nere i skåne och körde en fredageftermiddag.
Bilens utrustning kommer bestå av:
HU:Nån som ligger o skräpar.
Batteri: Banner Running Bull 70Ah (först hade vi Tudor Maxxima DC men det mådde inte bra)
Monoblock: Alpine PDX1000.1
Bas: 12" SPL Dynamics XTR300D2S
På lördagen körde jag ner till Dreddan och där började vi direkt med att slakta den intet ont anande leksaken.
Efter en stund såg den ut såhär:
Kapade upp lite där framme så det fanns plats till batteri och lite rakare för lådan:
Sen kröp kapdjävulen fram i Dreddan så där rök de små elmotorerna och det mesta av plasten där bak med.
Blev ganska rökigt i det lilla garaget efter en stund.
Sen hittade vi en högtalare i bilen så där va den biten av utrustningen löst
Efter lite friskluft och vädring i garaget så startades vinkelslipen igen och då blev det såhär mkt kvar av bilen.
Comment