Eftersom jag har en fyra som sista siffra så tyckte jag det var lämpligt med en besiktning idag. Råkar ha en Carspect-station ett stenkast från jobbet, så jag åkte dit imorse och tog en drop-in tid. (Det är ca fyra veckors kö just nu i hela mälardalen) Fick återkomma vid strax före fem.
Konstaterade att de hade inte riktigt samma pesonalstruktur som sbp. Av de tre som jag träffade så var det två unga tjejer samt en kille med invandrarbakgrund! Den tjej som besiktade min bil sa: -Åh, så fint när det glänser under huven, då är det ju roligt att putsa!
Jag erkände att jag behövde bättra mig på den punkten...
Hade lite problem med avgasvärdena, men kom på att katalysatorn nog inte hunnit bli varm... Fick köra en sväng för att sota ur skorstenen och med turbo och racekat genomvarma blev det blankt papper!
En mindre rolig grej är att jag efter att ha dämpat bagaget har insett att det läcker in regnvatten någomstans. Blir att sätta sig i bagaget och låta frugan spola vatten på bilen....
Annars börjar det klarna hur det skall bli på stereosidan. Har ett par ra steg för lite bara. Om jag inte tar reservsteget till Limpan....
Grattis till det blanka. Har inte vågat mig på "ickestatliga bilprovningsorgan" ännu. Man vet ju inte om de bara är "ett vinstdrivande företag" som gör allt för att få till ett återbesök.....
sigpic
-C5 2008 -SQuse-
-Citroen -making mechanics out of men since 1919-
Comment