Tjena
Då är det dags för nytt projekt! Givetvis blir det i en BMW även i år, dock en generation nyare samt en Touring! Härligt att ha lite mer plats för grejerna.
Bilen är en BMW E39 540i/6 Touring -97, 286HK V8 med sexväxlad manuell låda, montrealblå metallic, massa utrustning (glaseltaklucka, klimatanläggning, skinninredning, farthållare, xenon, inbyggd GSM-telefon, M-sportchassi med nivåreglering, larm, 18" Y-rondell fälgar osv.)
Köpte bilen nu i helgen, finns lite småskavanker utseendemässigt men dessa ska rättas till, byta ruta, bagagelucka och dra ut en buckla bland annat.
Den går riktigt bra maskinellt med ett sjukt vrid!
Inredningen är "individual" från fabrik, tvåfärgat skinn som är blått/ljussgrått.
Det som just nu är hyffsat spikat som ska in i ljudväg är:
* Huvudenhet: Alpine CDA-117ri
* Slutsteg: 4 x Zachry R1500D, 1 x Zachy 4100, 1 x Zachry R490
* Basar: 2 x Fusion Powerplant 15"
* Batterier: 1 x okänt på OEMplats, 1 x Prostar 200Ah i baljan.
* Framsystem: Ej bestämt 5,25" kit-system till att börja med på orginalplats, förslag?
* Rearfill: Ej bestämt.
* Showhögtalare / strandstereohögtalare i skuff: Har mina planer (PA-grejer!)
* Dämpmaterial: STP Gold.
Har säkert glömt något.
Kommer ha bilen klar tills Elmia så där blir premiären för den här kärran!
I tävlingsväg satsar jag på att klara av Bassrace 139.9 i alla fall!
Tvättade kärran igårkväll och tänkte ta lite schyssta bilder med systemkamera idag, dock kom det riktigt pissväder här idag så det blev inget med det, lägger iaf in en halvtaskig bild på bilen med 16" fälgar:
Y-rondellfälgarna som ska på, 18x8,5" fram och 18x10" bak med 275 sulor!
Fälgbanorna ska poleras upp en hel del
Första steget kommer bli att dra lågnivåkablar samt flytta över Alpinen från gamla bilen, satsar på att börja med detta nästa vecka eller ev tidigare.
Ge mig gärna kommentarer eller liknande samt förslag på coola grejer jag kan göra med bilen
Då är det dags för nytt projekt! Givetvis blir det i en BMW även i år, dock en generation nyare samt en Touring! Härligt att ha lite mer plats för grejerna.
Bilen är en BMW E39 540i/6 Touring -97, 286HK V8 med sexväxlad manuell låda, montrealblå metallic, massa utrustning (glaseltaklucka, klimatanläggning, skinninredning, farthållare, xenon, inbyggd GSM-telefon, M-sportchassi med nivåreglering, larm, 18" Y-rondell fälgar osv.)
Köpte bilen nu i helgen, finns lite småskavanker utseendemässigt men dessa ska rättas till, byta ruta, bagagelucka och dra ut en buckla bland annat.
Den går riktigt bra maskinellt med ett sjukt vrid!
Inredningen är "individual" från fabrik, tvåfärgat skinn som är blått/ljussgrått.
Det som just nu är hyffsat spikat som ska in i ljudväg är:
* Huvudenhet: Alpine CDA-117ri
* Slutsteg: 4 x Zachry R1500D, 1 x Zachy 4100, 1 x Zachry R490
* Basar: 2 x Fusion Powerplant 15"
* Batterier: 1 x okänt på OEMplats, 1 x Prostar 200Ah i baljan.
* Framsystem: Ej bestämt 5,25" kit-system till att börja med på orginalplats, förslag?
* Rearfill: Ej bestämt.
* Showhögtalare / strandstereohögtalare i skuff: Har mina planer (PA-grejer!)
* Dämpmaterial: STP Gold.
Har säkert glömt något.
Kommer ha bilen klar tills Elmia så där blir premiären för den här kärran!
I tävlingsväg satsar jag på att klara av Bassrace 139.9 i alla fall!
Tvättade kärran igårkväll och tänkte ta lite schyssta bilder med systemkamera idag, dock kom det riktigt pissväder här idag så det blev inget med det, lägger iaf in en halvtaskig bild på bilen med 16" fälgar:
Y-rondellfälgarna som ska på, 18x8,5" fram och 18x10" bak med 275 sulor!
Fälgbanorna ska poleras upp en hel del
Första steget kommer bli att dra lågnivåkablar samt flytta över Alpinen från gamla bilen, satsar på att börja med detta nästa vecka eller ev tidigare.
Ge mig gärna kommentarer eller liknande samt förslag på coola grejer jag kan göra med bilen
Comment