Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ford Ka

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Ford Ka

i förrgår, igår och idag har jag dämpat dörrarna, med enligt mig, bra resultat
    hittde inget dynamat bulkpack när jag behövde det så det blev ett bulkpack stp silver och ett dynamat doorkit till dörrarna, sanden jag skrev om i tidigare inlägg blev det inget av, hade blivit för mycket arbete att få det tillräckligt tätt runt krockbalkarna....

resultatet blev iaf att jag fick strax under 2 kvadratmeter stp silver inklämt i varje dörr, 3 lager på ytterplåten, med 4 lager strax bakom elementet, 1-3 lager från baksidan på innerplåten och en skiva dynamat på utsidan av innerplåten, där det inte får bygga på alltför mycket....
    täckplåtarna är dämpde med ett lager stp från baksidan och ditskruvade med ett butylband mellan

monteringsringen är ditskruvad med ett butylband mellan, på denna bild skymtar även lite stp, det går att räkna sig till 3 lager på denna bild beslutet med 4 lager togs först efter att denna bilden blev tagen..

jag tror att dynaudio elementen kommer att trivas bra där om inte blir det att dämpa mera

det var allt för denna gång, nu tog man natt så man orkar upp och blanda lite deg imårgon

mvh
    Grönflejkad låg corsa a med aluminiuminstallation under uppbyggnad

Comment

en liten update nu några dagar före tävlingen på lördag, bilen börjar bli smått ihopmonterad nu, inredningen är på plats (eller, ja det mest vitala utav den ) setupen har blivit kraftigt rationaliserad, så jag kommer enbart att använda framsystemet och ett slutsteg (middarna får klara sig på ynka 100w ), ingen kondensatorbank, inget stegrack (blir tillfälligt öppet monterat på en skiva på golvet

och... jaa i princip ingenting är klart, men tänkte få framsystemet bedömt iaf

OM inte besiktningsgubben har mens vill säga...... om den inte går genom blir det att åka ner på förflyttningstillstång

inga bilder för denna gång, kommer efter helgen

mvh

Comment

Originally posted by sidny View Post
        OM inte besiktningsgubben har mens vill säga...... om den inte går genom blir det att åka ner på förflyttningstillstång
        vilket han ju givetvis hade, fick tom körförbud på den... anledningen var att det hade varit rost genom ramnumret och jag rådfrågade samma besiktningsman innan jag bytte plåten, men nej... först ville dom reda ut ifall jag sysslar med olaglig import, om bilen är stulen eller ifall den har varit kvaddad och är ihopskarvad av en olagligt importerad bil, ifall det var i sin ordning skulle dom börja fundera på en ändrinsbesiktning.......................

detta var anledningarna jag fick till körförbudet....

Comment

vilket han ju givetvis hade, fick tom körförbud på den... anledningen var att det hade varit rost genom ramnumret och jag rådfrågade samma besiktningsman innan jag bytte plåten, men nej... först ville dom reda ut ifall jag sysslar med olaglig import, om bilen är stulen eller ifall den har varit kvaddad och är ihopskarvad av en olagligt importerad bil, ifall det var i sin ordning skulle dom börja fundera på en ändrinsbesiktning.......................

Vad surt! hoppas det löser sig på ngt enkelt o smidigt sätt ändå.
          "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Riktigt tråkigt att höra!!!

Ibland är dom verkligen inte lätta att ha och göra med.
            sigpic

Ägare av DekorTeknik
            Gå in och gilla!

Comment

Herr R***s..?

/Freddi
              Projekt #sqnewbeetle
              http://www.bilstereoforum.se/showthr...375#post394375

Nissan X-trail med old school Rockford-anläggning
              http://www.bilstereoforum.se/showthread.php?t=6111

Comment

då var första tävlingen i år för min del avklarad! kom på sista plats, viket ju var väntat.. men kom med på prispallen iaf så det gav lite mera motivation att bygga klart

men pierres fina framsystem verkade klara sig bra! med tanke på ca 30min tweaking med audiocontrolen, och tidskompet justerat på plats, dvs låååååååångt från perfekt, så helt tveklöst finns det potential i dom!
                en annan kul grej var ju att domarna erkände att det tog en liten stund att inse att jag inte hade någon sub monterad

så vi får se hur det går, är rätt mycket kvar att bygga.. så den lär inte vara klar till nästa tävling heller...

Originally posted by Freddi View Post
                Herr R***s..?

/Freddi
                nope, besiktade i kstad.. men det löste sig tillslut

Comment

Working...
                X