Announcement

Collapse
No announcement yet.

volvo 965

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Re: volvo 965

En liten update om läget

Kommer inte hända allt för mycke den här månaden av ett par anledningar
    bland annat så har min sambo börjat läcka fostervatten så hon får inte gå eller bära så jag måste ta hand om sonen på 1.4år och hundvalpen och sen även passa upp på henne så kan ju inte jobba så ekonomin är inte den bästa

men ska försöka få dit dörrsidorna dock kommer dämpningen få vänta
    och köpa lite sinfoni högtalarkabel och kasta i massive steget till framsystemet
    saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

Tråkigt när de jävlas =/

Har du skaffat jobb?

Comment

Originally posted by mr_c View Post
        Tråkigt när de jävlas =/

Har du skaffat jobb?
        har ju mitt som jag alltid haft
        saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

Originally posted by micke999 View Post
          har ju mitt som jag alltid haft
          Göra kabelhärvorna eller? ;P

Blir de o behålla bilen o bygga vidare nu eller vad händer?

Comment

Blir de o behålla bilen o bygga vidare nu eller vad händer?
            jag bygger ju fortfarande hehe men kommer nog inte sälja som de ser ut nu

men nu blir de som sagt lugnare iallafall tills marika blivit bättre
            saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

Va in och kollade mina dörrsidor idag och tror fan de kommer bli riktigt bra
              hoppas bara att jag hittar en vinyl som är samma som övriga bilen är invändigt

i övrigt grämer jag mig över att jag inte har tid att bygga nåttmåste göra om astolpar och annan bättre och snyggare placering av mellanregisterna

En annan fundering ska man satsa på att bygga lådor till mellanregisterna?hur stora bör dom vara?

en annan fundering jag haft ett tag är vore de inte bäst att ha en braxial modell på brädan?tänkte så diskant och mellanregister kommer från samma håll?

ett par bilder på dörrarna

saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

fått dörrsidorna och testade att koppla in middarn nu på kvällen lite profisoriskt ska göra ett mer seriöst försök i morgon tror jag och se om jag kan få dom att spela lite finare

ska bland annat koppla dom på massive steget istället för rockford som de va nu ikväll

testade 2st cdt cl12 i bilen med och satan vilken skillnad de är på min es12 och dom hehe

så här ser de ut iallafall

saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

sitter i garaget nu och fan helt sjukt vilken skillnad de är mellan lågnivåkablar kopplade in sinfoni kabeln nu och diskant och mellanregister vart helt annorlunda dock lite väl ljus för mig men på låg och normal volym är de 200% mer detaljer och skönare att lyssna på

tror största delen nu är inställningar och sen tror jag att diskantplaceringen är ett måste att göra om märks betydligt större skillnad nu när man flyttar runt den än vad de gjorde innan

kanske är placebo?men känns inte som så

ska testa att byta till massive audio steget nu och se hur de blir då
                  saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

vart förövrigt supra classic högtalarkabel istället för sinfoni

har inte dragit sån till mellanregister och diskant än pga att de ska göras om lite och då drar jag om de då när jag hittat platser för diskanterna
                    saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

En lite update igen

dock inga bilder då min kamera inte vill funka

Har kopplat om lite bak i bilen nu

Började med att kapa till en skiva lite profisoriskt(då jag inte har alla steg än)
                      sen skruvade jag fast den i golvet och började mått upp så grejerna fick plats

Kopplade om så massiv audio steget driver framsystemet och rockford driver basen som även monterades idag sen en liten 1farads konding från ground zero åkte i

Vart ett lyft för ljudet tycker jag vart lite mer harmoniskt och inte lika påträngande och inte lika jobbig diskant dock fortfarande hård middbas men gissar på att de släpper när dom blir inspelade!!
                      Kan de bli mjukare av att dämpa dörren?

Drygt problem som kom idag när jag hade kopplat ihop allt
                      de går inte längre att ändra från rear till sub på ena lågnivå utgången?kan de ha att göra med att jag har bara 1remot?

Annars har jag ingen aning
                      brukar sänka ner basen så den inte hör när hunden åker med så de måste fixas för den ca 1dm från hans huvud

En annan dryg grej är att jag glömde dra på kabelstrumpa på ena jordkabeln så de får fixas lite senare med
                      saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

satt idag och försökte ställa in ljudet lite men får fan inte framsystemet att låta bra
                        diskanten känns jobbigt vass och skrikig får ställa på minus på diskanten och då tappar den massor av detaljer tycker jag på lägre nivåer och låter ändå inte speciellt bra på hög volym

testade att ställa hpf på 120 som de står på cdt men då tycker jag att middbasen försvinner helt

fattar inte vart jag gjort fel nånstans för de ska låta mycke bättre än de gör nu iallafall

tur att man iallafall kan tilltala andra sinnen med basen hehe för den spelar på helt okej måste jag säga mer än min bil vill iallafall hahaha trots ändast ca 15l sluten låda och bara 800wrms rockfords test resultat säger dock 1394w hehe men saksamma de spelar på bra iallafall
                        saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

En rolig sak är att jag pratat med pierre på seastreamgarage och som de ser ut nu så kommer han komma till mig och hjälpa mig ställa in och leverera lite roliga saker
                          saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

Du behöver somsagt nån form av EQ så du kan sänka den diskantfrekvensen som är jobbig och påträngande, inte som nu o sänka HELA diskanten.

O att du tappar all midbas om du delar 120hz de förstår jag också? Där är väl lagom o dela 4orna, men sexorna ska du kunna köra åtminstone 80hz på, med rätt inställningar ska inte 60hz va nån omöjlighet heller o få de o rocka riktigt bra.

Du lär ju inte dela subben högre än 60-80 nu? Så blir ju ett rätt otrevligt glapp på 40-60hz där de inte finns nånting alls i nuläget isåfall?

Comment

Du behöver somsagt nån form av EQ så du kan sänka den diskantfrekvensen som är jobbig och påträngande, inte som nu o sänka HELA diskanten.

japp de som är drygt att inte kunna ställa nått där så därför jag behöver bit1

att du tappar all midbas om du delar 120hz de förstår jag också? Där är väl lagom o dela 4orna, men sexorna ska du kunna köra åtminstone 80hz på, med rätt inställningar ska inte 60hz va nån omöjlighet heller o få de o rocka riktigt bra.

brukar ha de på 60-80hz 60 oftast då rockar de bra har även kört

Du lär ju inte dela subben högre än 60-80 nu? Så blir ju ett rätt otrevligt glapp på 40-60hz där de inte finns nånting alls i nuläget isåfall?

har för mig att den är ställd på 80hz nu
                              har för mig att den är ställd på 80
                              saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

fan mina 4" cdt cl delade jag vid 80hz och körde fulla spett med, och det var inga problem.. och mina 5,25 jag har nu delar jag vid 90hz och det funkar det med tills det börjar ploppa lite så gör som clabbe säger och dela mycke lägre.. kanske en brantare delning dock.. det fick jag labba lite med för att dom inte riktigt presterade..

Comment

Working...
                                X