Announcement

Collapse
No announcement yet.

volvo 965

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Re: volvo 965

Håller på med ljudet nu och sjuk skillnad!!bytte till rockford t8002 steget till framsystemet och helt plötsligt vaknade de till på ett helt annat sett

efter de körde pierre på seastreamsgarage lite tel hjälp med mig med lite inställningar och jävlar vilken skillnad de är helt sjukt glad för tillfälletgrymt tack till pierre

för första gången i den här bilen så får jag nästan gåshud hehe å de va till track 6 på emma sq skivan

nu ska jag ner och fortsätta
    saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

idag satte sig gumman och tonade rutorna på bilenvart bättre än jag trodde de skulle bli hehehon har aldrig gjort de innan men gick bra.

hållt på lite med framsystemet idag igen,börjar fundera på om jag helt enkelt har för stora krav när de kommer till drag i framsystemet!för vill ha mer drag i middbasen
      inställt
      50-55hz 24db slope

en annan tråkig grej är att när jag drar ner rutan då försvinner de massa bas
      saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

Tror att jag lider av samma problem som dig, har på tok for lite drag i midbasen! Vist det går att få till trycket men då blir det från subben, inte så kul.
        Mitt projekt: Volvo V60
        BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

jag har ju ingen sub i bilen för tillfället så kan inte kompensera med den tyvärr
          funderar kraftigt på att montera en uppsättning till middar eller gå upp till 8"

en liten uppdatering idag då kommer bli nya mellaregister och diskanter

bestående av

http://www.ai-group.se/?tuotteet&tuo...ksti=GZPM100SQ

och diskant

http://www.ai-group.se/?tuotteet&tuo...eksti=GZHT28SE

ska väl kastas i nu under helgen borde låta bra tycker man nån som lyssnat på såna?
          saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

Mumma, dom mellanregistren vill jag också ha!
            TEAM STALLBASVERKSTAN
            Tack till min sponsor:
            AI-GROUP.se
            Samt stort tack till:
            Elektronikservice i hemse
            Seastreamsgarage.se

Comment

bara slå till och köpa dom hoppas dom låter bra
              saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

jo men jag har mycket på önskelistan! Ny HU är nog högst på listan.
                Får väl vänta och se hur dom spelar för dig i alla fall.
                TEAM STALLBASVERKSTAN
                Tack till min sponsor:
                AI-GROUP.se
                Samt stort tack till:
                Elektronikservice i hemse
                Seastreamsgarage.se

Comment

jo tyvärr har man alltid en lång önskelista.

hoppas få till de någorlunda utan dsp
                  skulle vilja ha tag i ett genesis 4channel eller nått sånt att driva dom aktivt med
                  saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

Originally posted by micke999 View Post
                    jo tyvärr har man alltid en lång önskelista.

hoppas få till de någorlunda utan dsp
                    skulle vilja ha tag i ett genesis 4channel eller nått sånt att driva dom aktivt med
                    http://bilstereoforum.se/showthread.php?t=7715
                    :P
                    Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                    ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Har sett de hehe.väntar på pris från pierre på seastreamgarage på 2 andra slutsteg
                      saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

Originally posted by micke999 View Post
                        jag har ju ingen sub i bilen för tillfället så kan inte kompensera med den tyvärr
                        funderar kraftigt på att montera en uppsättning till middar eller gå upp till 8"

en liten uppdatering idag då kommer bli nya mellaregister och diskanter

bestående av

http://www.ai-group.se/?tuotteet&tuo...ksti=GZPM100SQ

och diskant

http://www.ai-group.se/?tuotteet&tuo...eksti=GZHT28SE

ska väl kastas i nu under helgen borde låta bra tycker man nån som lyssnat på såna?

De elementen låter bra, mycke detaljer i dom, synd bara att priserna skenat på mycke av gz grejorna sedan AI tog över det förut va de hyffsat prisvärt men nu finns de ju så mycke annat för de pengarna att välja på.

Comment

Jag hoppas de låter bra iallafall hehe blir nog att driva med genesis steg.

sen kommer ju automatiskt frågan till middbas ska man ha kvar hd middbasen eller skaffa nått annat?
                          saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

Fan vad jobbig slutstegsfrågan är!!!!!!!!

vill verkligen ha genesis serie3 men blir ju en slant

Är de verkligen värt dom 15500kr som skiljer i pris mot genesis profil?

i mina ögon så gillar först och främst utsendet som fan på serie3 och dom jag hört så låter dom helt enligt min smak.

men så går tanken lite som så att tror inte att genesis helt misslyckats är ju fortfarande genesis och pratat med pierre på seastream och han säger att dom låter bra,

så nån mer här som lyssnat på båda modellerna?

även vart sugen på mosconi men gillar inte uttsendet på dom tyvärr

så nu står man här och vet varken ut eller in
                            saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

hd elementen ska ju kunna rocka på bra, så de ska nog funka för dig.

ang steg så är de bara du som kan avgöra om de är värt det lr ej. personligen skulle ja kolla beg marknaden efter genesis eller sinfoni steg. nu har ja iof bara hört gz plutonium ihop med sinfoni steg förut, men de lät riktigt underbart i mina öron men genesis gör säkert ett bra jobb med

Comment

Originally posted by M-icke View Post
                                hd elementen ska ju kunna rocka på bra, så de ska nog funka för dig.

ang steg så är de bara du som kan avgöra om de är värt det lr ej. personligen skulle ja kolla beg marknaden efter genesis eller sinfoni steg. nu har ja iof bara hört gz plutonium ihop med sinfoni steg förut, men de lät riktigt underbart i mina öron men genesis gör säkert ett bra jobb med
                                tror jag förväntar migg för mycke av min hd midd för den spelar långt ifrån så som jag vill

vill hällst ha nya grejer då man kan få ut på försäkringen om de blir snott och sen har man ju lite garanti med
                                saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

Working...
                                X