Announcement

Collapse
No announcement yet.

volvo 965

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Re: volvo 965

Originally posted by dreamcore View Post
    fan mina 4" cdt cl delade jag vid 80hz och körde fulla spett med, och det var inga problem.. och mina 5,25 jag har nu delar jag vid 90hz och det funkar det med tills det börjar ploppa lite så gör som clabbe säger och dela mycke lägre.. kanske en brantare delning dock.. det fick jag labba lite med för att dom inte riktigt presterade..
    som sagt kör inte så hög delning utan testade bara de eftersom de stog på cdts sida

kör 60hz nu brantheten kan jag inte ändra
    saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

har nog aldrig delat en mid högre än 50hz tror jag..om man bortser från 3,4 eller 5 tum då
      Så lågt som dom orkar spela helt enkelt..olika från element till element..
      basen ska ju sitta som en slägga i framrutan..inte i skuffen
      Tror inte att hd har problem att delas lågt
      Bästa vore ju att köra middarna mellan 50 och 120hz ungefär..sen får 4" ta över.
      men de e ju lite svårt då du inte kör aktivt
      Audi A4 B5 -98
      Pioneer P90 + DEQP90
      Sinfoni amplitude 50.4x
      Sinfoni shadow 100.2
      Sinfoni S165W x4
      Sinfoni S100M
      Sinfoni S25T

Vw up -12
      På gång..
      New car, hi end old school..

Comment

Originally posted by JohanH View Post
        har nog aldrig delat en mid högre än 50hz tror jag..om man bortser från 3,4 eller 5 tum då
        Så lågt som dom orkar spela helt enkelt..olika från element till element..
        basen ska ju sitta som en slägga i framrutan..inte i skuffen
        Tror inte att hd har problem att delas lågt
        Bästa vore ju att köra middarna mellan 50 och 120hz ungefär..sen får 4" ta över.
        men de e ju lite svårt då du inte kör aktivt
        har testat 40hz och de funkar de med
        saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

men måste i med en processor så man kan ställa lite mer än de lilla som går att ställa nu
          saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

Håller mest på och småpular lite,
            Bytt mellanregister till cdt es 5,25 och vinklat upp den onaxis och trots att de är helt utan låda så låter de grymt mycke bättre så ska bygga lådor nu till de
            mailat lite med cdt idag och i slutet ska den ha 0.18cu ft plus element

en länk med lite info
            http://cdtaudio.com/pdf/ES-5_07.pdf

middbasarna
            http://cdtaudio.com/pdf/HD-6_07.pdf

om man kan få till 16l ska man då köra portad istället?
            saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

vad menas med

Upper response (50Hz) corrected for medium sedan – 66Hz
              saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

ingen som vet??

kollat lite idag och jag förstår inte hur jag ska få till 5l låda per sida on axis och fortfarande kunna se ut!

hur mycke skulle man kunna gå ner i storlek??
                vad gör de för ljudet?
                saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

Inte för att nån verkar läsa men kör väl en updatering idag med.

De som hänt idag är att jag satt i en Pioneer p88rs,
                  monterat den andra es 5an som mellanregister och flyttat upp diskanten. Dock fortfarande inga lådor till 5orna Ser ingen möjlighet till att få till några på 5liter

Lite mer Supra-högtalarkabel och kabelstrumpa har letat sig in med.

Sen vart de lite fipplande med tidskomp och inställningar.
                  Fick sänka till minus 6 vid 5Khz, då fick jag äntligen bort min störade diskant.

Framsystemet delat vid 63hz 12db branthet.

Fick vrida ner gainen rätt mycke,
                  Kenwooden har 2volt på rca, p88an har väl 4 och de märktes, hehe.

Låter bra mycke bättre nu!! Lugnare och mer harmoniskt, inte lika vasst och betydligt större bredd på ljudet.
                  Dock så är höger middbas kvar på passargerarsidan, vill ha upp den mot mig. Blir som att den knappt finns nu.

Men självklart så är de ju mycke inställningar kvar att göra, men endast lånat den här hu så vill inte lägga ner för mycke tid.

Ett par bilder dåliga bilder

så vill jag ha de

nya hu
                  Last edited by micke999; March 21, 2011, 23:19.
                  saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

Känner igen det där, man skriver och skriver men ingen verkar läsa, men det görs ändå utan att det syns. Feedbacken kommer sen. Att få till mellanregistren sådär borde väl gå om du är villig att offra ett par A-stolpar?
                    Mitt projekt: Volvo V60
                    BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Originally posted by ChriZtoffer View Post
                      Känner igen det där, man skriver och skriver men ingen verkar läsa, men det görs ändå utan att det syns. Feedbacken kommer sen. Att få till mellanregistren sådär borde väl gå om du är villig att offra ett par A-stolpar?
                      jo de blir ofta lite tråkigt i längden speciellt när man har frågor hehe

dom vill ju ha 5l låda de är de som jag ser som svårt att få till för a stolpar ofrar jag gärna vill dock hällst inte kapa i panelen
                      saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

Bygg in dom i A-stolparna då och låt dom spela rätt ut där utan låda? Borde ju finnas nog med volym för dom.
                        Mitt projekt: Volvo V60
                        BRL - B2 & Dayton

More to come...

Comment

Originally posted by ChriZtoffer View Post
                          Bygg in dom i A-stolparna då och låt dom spela rätt ut där utan låda? Borde ju finnas nog med volym för dom.
                          jo de borde nog funka har även funderat på att bygga så att dom spelar rakt ner i panelen alltså typ en 90g böj men får se om man kan få de snyggt
                          saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

nån som vet hur pass man kan lita på den voltmetern stereon visar? sjunker rätt fort när man vrider på lite hehe
                            saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

Men vad var det för anledning till att gå upp till 5.25"?

Hur kommer det sig att du ska sälja massiv steget och kenwood spelaren?
                              sigpic

Ägare av DekorTeknik
                              Gå in och gilla!

Comment

Originally posted by Antonic View Post
                                Men vad var det för anledning till att gå upp till 5.25"?

Hur kommer det sig att du ska sälja massiv steget och kenwood spelaren?
                                för es5orna låter sjukt mycke bättre mycke mer lugn och harmoni i dom

Är grymt sugen på genesis steg alltid vela haft såna

kenwooden har inte tillräckligt med inställningar tycker jag så vill ha en alpine 511 med box eller nått liknande va tanken!!men snöat in lite på bit1 med då den verkar bra så inte nån panik att sälja kenwooden
                                saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

Working...
                                X