Announcement
Collapse
No announcement yet.
Saab og9-3 SQ style
Collapse
X
-
Re: Saab og9-3 SQ style
Originally posted by jensclaudius View PostJag brukar beställa från bejoken och har inte märkt någon skillnad på kvalité mot elfa.
När vi ändå är igång och diskuterar monterings detaljer och grejer..
Några tips på snygg märkning av kablar?
Hittade nå hylsor man kunde skriva ut på bejonken men dom var ju så rackarns små och dessutom jäkligt dyra,
men såg riktigt smutt ut annarsLast edited by BaDiS; October 15, 2011, 12:21.
Comment
-
Originally posted by BaDiS View PostLutar nog att jag gör samma sak
När vi ändå är igång och diskuterar monterings detaljer och grejer..
Några tips på snygg märkning av kablar?
Hittade nå hylsor man kunde skriva ut på bejonken men dom var ju så rackarns små och dessutom jäkligt dyra,
men såg riktigt smutt ut annars
Dynomärkning med transparant krympslang utanpå....
Märkningsbuntband.....
Bara ngt spontana idéer......Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra
Comment
-
Originally posted by Lonefox View PostOlikfärgade buntband (biltema har ett storpack med massvis med färger, precis som Classe i insjön, Kjell mfl) så man färgkodar kablarna olika.
Dynomärkning med transparant krympslang utanpå....
Märkningsbuntband.....
Bara ngt spontana idéer......
Men därimot dyno med transparant krympslang känndes ju helt klart som något i rätt stil!
Märkningsbuntband huh ?
Någon som har några fler förslag?
Comment
-
Tjejen min går el installation på gymnasiet.
Dom brukar använda nå små märkringar som man trär på kabeln med siffror.
Ska försöka hitta nåt nån bild.
Dom ser riktigt bra ut och lär ju funka som tänkt.
Edit: Hittade liknande iaf.
Såna här: http://www.mynewsdesk.com/se/pressro...a-maerke-75741
Comment
-
Originally posted by PontusA View PostTjejen min går el installation på gymnasiet.
Dom brukar använda nå små märkringar som man trär på kabeln med siffror.
Ska försöka hitta nåt nån bild.
Dom ser riktigt bra ut och lär ju funka som tänkt.
Edit: Hittade liknande iaf.
Såna här: http://www.mynewsdesk.com/se/pressro...a-maerke-75741
Sen är ju frågan om det finns i så pass stora storlekar bara..
Bonnealex, gäller ju att ha skrivigt upp nånstanns vad alla färger är för något om man gör så
För känner jag mig själv rätt har jag glömt det fortare än kvickt..
Comment
-
precis, partex.
har nött skinnet av fingrarna med dessa gula saker inom skola och jobb med!
väldigt smidiga att använda. ska man märka en grövre kabel kan man använda små partex på ett stripes och fästa runt!
har sett stora partex med men aldrig använt till grövre än 4-6mm2.Last edited by LuffarN; October 16, 2011, 23:15.\m/
Comment
-
Lutar nog åt att det blir dynamo text med genomskinlig krymplslang, känns som att det blir rätt smutt
Comment
-
Originally posted by BaDiS View PostDet där med buntbanden känndes inte så kul tycker jag..
Men därimot dyno med transparant krympslang känndes ju helt klart som något i rätt stil!
Märkningsbuntband huh ?
Någon som har några fler förslag?
Själv kommer jag att köra med dynomärkning + transparant krympslang.
Sedan kan man börja fundera på vart Alex har fått idén som även jag kläckte med färgmärkning med små buntband och sedan ett schema över färgerna.......kan det vara Trollhättan?Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra
Comment
-
Originally posted by Lonefox View PostMärkningsbuntband är helt enkelt buntband med en liten skylt på man antingen kan skriva på eller sätta en dynomärkning.
Själv kommer jag att köra med dynomärkning + transparant krympslang.
Sedan kan man börja fundera på vart Alex har fått idén som även jag kläckte med färgmärkning med små buntband och sedan ett schema över färgerna.......kan det vara Trollhättan?blir faktiskt om ja får säga det snyggt och är ju en väldigt billig lösning..
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
SHUT UP AND ENJOY THE MUSIC
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
Comment
-
Lonefox: jag kommer att göra likadant
Känns som att det är väldigt tydligt och snyggt
Bonnealex: jo det är helt klart en snygg och billig lösning, gillar dock dynymärknings idén bättre då den blir väldigt tydlig också
Comment
-
hej har precis köpt en ng900 som jag ska bygga ljud i men inte så extremt som dig.men jag tänkte höra du skrev om att du skulle bygga om defrostkanalen bakom handskfacket gjorde du det?såg inga bilder på det nämligen jag har också funderat på det men då mest för att kunna bygga om handskfacket för det är ju så jäkla litet
Comment
-
Primeramannen, Jo det gjorde jag, har dock inga bilder på det vad jag kan minnas..
Jo handskfacken är inte särskillt stora alls faktiskt, men har man ingen airbag så är det bara att bygga om för det finns ganska mycket plats att hitta om man bara vill
Comment
Comment