Till mitt försvar så står h*n PÅ det vita strecket, på gränsen till över. På andra sidan om min bil stod en Vw Transporter PÅ det vita strecket. Jag hade m.a.o inget val.
Parkerar folk som sopor så straffar det sig
Last edited by Extra Kim; April 30, 2012, 18:39.
Reason: Stavfel
Till mitt försvar så stor h*n PÅ det vita strecket, på gränsen till över. På andra sidan om min bil stod en Vw Transporter PÅ det vita strecket. Jag hade m.a.o inget val.
Parkerar folk som sopor så straffar det sig
Hehe, typiskt akademiskt korrekt med ett "h*n" (gick en kurs med ngra från socialt arbete som envisades med "hen" ...kom bara att tänka på det nu :P)
Jag är i.o.f.s socionom, men jag skulle ALDRIG få för mig att använda "hen". Tycker det är så urbota löjligt så det finns inte. Kan köpa tanken med att man inte ska vara könsstereotyp, men att helt plocka bort könsindelningen är idioti.
Jag är i.o.f.s socionom, men jag skulle ALDRIG få för mig att använda "hen". Tycker det är så urbota löjligt så det finns inte. Kan köpa tanken med att man inte ska vara könsstereotyp, men att helt plocka bort könsindelningen är idioti.
Bilbesiktningen har inga åsikter om att airbag lampan lyser, mer än att de noterar det i protokollet.
Men det ger ingen "tvåa" eller liknande.
Problem solved
Mvh
Rutger
Tyvärr nya regler från i vintras, nu måste den fungera som den skall annars ombesiktning...
Sjuk bil BTW!
Tyvärr nya regler från i vintras, nu måste den fungera som den skall annars ombesiktning...
Sjuk bil BTW!
Jag kan dessvärre intyga att detta stämmer av egen erfarenhet. Åkte på ombesiktning idag för att min airbag lampa lyser
Om man vetat det innan skulle man fixat det och sluppit ombesiktning.
De kollar även av bilens felmedelanden genom obd-II interfacet. Så på en nyare bil kommer det inte räcka med att ta bort lampan.
Jag kan dessvärre intyga att detta stämmer av egen erfarenhet. Åkte på ombesiktning idag för att min airbag lampa lyser
De kollar även av bilens felmedelanden genom obd-II interfacet. Så på en nyare bil kommer det inte räcka med att ta bort lampan.
Om han/hon gör rätt skall dom kolla att den lyser när man slår på tändningen och att den slocknar vid start så plocka bort den räcker inte om prövaren är observant tyvärr...
Fast det gäller bara -02 eller -03 och framåt, har klarat mig igenom med volvon då den är "för gammal"
Comment