Allt från gamla bygget är utvåldat, och då menar jag med våld på riktigt ^^.
Har mallat upp och planerat hur nya bygget skall se ut samt även hunnit bygga baffeln!
Så framöver är det bygga allt runtikring, blir MKT plasta ihop då jag nu kommer testa en väldigt speciell design på baffeln .
Bara synd 850 skall vara så jäkla små, är ju fan svårt att få plats med 4st 15" på detta sätt .
Snart blir det även börja på framdörrarna som jag tänkt klämma in 8st 5,25" per sida. Mest för att man är nyfiken på hur dessa billiga koaxialer kan låta på ett Mosconi .
Varit ganska slö men snart kommer tid finnas att börja bygga på allvar!
Så du kan vara lugn, till Elmia skall denna bil spela högt och nu ska man även försöka sig på att bygga någorlunda snyggt
Allt från gamla bygget är utvåldat, och då menar jag med våld på riktigt ^^.
Har mallat upp och planerat hur nya bygget skall se ut samt även hunnit bygga baffeln!
Så framöver är det bygga allt runtikring, blir MKT plasta ihop då jag nu kommer testa en väldigt speciell design på baffeln .
Bara synd 850 skall vara så jäkla små, är ju fan svårt att få plats med 4st 15" på detta sätt .
Snart blir det även börja på framdörrarna som jag tänkt klämma in 8st 5,25" per sida. Mest för att man är nyfiken på hur dessa billiga koaxialer kan låta på ett Mosconi .
Varit ganska slö men snart kommer tid finnas att börja bygga på allvar!
Så du kan vara lugn, till Elmia skall denna bil spela högt och nu ska man även försöka sig på att bygga någorlunda snyggt
Du vågar aldrig... =)
Evenemangsgruppen - vi arrangerar bilstereotävlingar
Har iaf goda nyheter för er som ej såg eller lyssnade på bilen på Elmia.
Kände att 4st 15" basar är så utjatat, så med hjälp av Tonny på ljudbyggaren beställdes det 8st 15" basar.
Kan lova er det varit ett helvete att bygga, 855 är inte så rymliga höjdmässigt, och då har jag ändå kapat bort baksätes plåten.
"Tyvärr" har man även fått erfara att konarera inte alltid är så bra. Inte då det handlar om DB iaf, men till MUSIK, då snackar vi(som bilen är just nu spelar den högre med musik än ton ^^).
Bilder kommer alldeles strax på hur bygget såg ut innan Elmia och under
Last edited by Techno_Bass; April 18, 2012, 23:33.
Tills Ljudbyggarens tävling skall jag förhoppningsvis hinna bygga trattar, slipa ner bilen, fixa rost, lacka om samt bygga om i skuffen så baksystemet får plats
Borde flytta en del luft? Hårfön a´la jetvariant =) ska bli kul känna lite demo!
å de ser tight ut me dina B.A.T =)
Den flyttar gaaanska mkt luft. Det roliga är ju att basarna knappt behöver röra på sig å ändå trycker det på duktigt. Bara hoppas man kan öka lite mer på db skalan utan att behöva offra på djupbasen
Demo är jag inte sen på att bjuda, visst kommer du den 5e maj till Hyllinge?
Comment