Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volvo 340

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• SPL: Volvo 340

Hej nu är suget tillbaka igen men lyckats hålla det borta rätt länge.... tills jag köpte jänkare och byggde för att väsnas på stan.

Så nu har jag en Volvo 340 som jag vill bygga i och ska hämta en ny bas på Torsdag 2010-11/25 som jag tänker måtta in två lådor till en i bara skuffen och en med nerfält baksäte.

Steg kommer jag leta efter men kravet är ej under 10.000watt iallafall. Ändrat mig till ej under 20.000watt fördelat på högst två monoblock
    Har ett kitt liggandes till framdörrarna och en hyffsad batteribank kvar sedan min Golf 2.

Sedan vet jag inte hur detta konceptet funkar utan vill bara göra det för att jävlas och att jag inte har sätt någon bygga i en 340 innan.

Billjuds listan som är i bilen just nu :

A inte ens en huvudenhet och så finns det ingen plats för orginalhögtalare heller :P

Men det som ska in i bilen är tre Odynsey batterier och större generator.

Framsystemet kommer bli: två par Impact 6,5or med diskanter och delningsfilter som kommerdrivas av ett 2-kanaligt SoundStrem steg

Där bak kommer det vara ett MDS Team1 steg på 2700watt EN LITEN TID.

Basen är bestämd men det kommer hållas hemligt
    Last edited by connsann; November 25, 2010, 23:55.

Re: Volvo 340

Min första bil var en 343 GLS -83, röd 2-dörrars Hade mitt första ljud i den, är extremt sugen på att bygga i en sån igen för det är knappast vanligt. Och så kommer du här och ska göra det!
    Hopp, ska man göra nu då?

Comment

Originally posted by Softis View Post
      Min första bil var en 343 GLS -83, röd 2-dörrars Hade mitt första ljud i den, är extremt sugen på att bygga i en sån igen för det är knappast vanligt. Och så kommer du här och ska göra det!
      Klart man ska göra udda saker Men min är en vit tvådörrars -88 om det är till någon tröst
      Last edited by connsann; November 23, 2010, 01:20.

Comment

La till en lista i första inlägget på vad som ska in i den stackars 343an

Comment

Originally posted by connsann View Post
          Steg kommer jag leta efter men kravet är ej under 10.000watt iallafall.
          Men det som ska in i bilen är tre Odynsey batterier och större generator.
          Ej under 10.000 watt och 3 batterier? Hur får du det gå ihop? Du lär inte kunna plocka ut den effekten om du inte har effekt in i steget/stegen. Inget illa menat utan i snällt syfte då det kan komma lukta bränt steg
          Linus "Lellen" Andersson

Passat kombi 01 clean edition
          Espl,Bassrace

Svensk mästare i Bassrace 139.9 -08.
          Svensk mästare Super street NW -06

Comment

det är en aspeckt som jag vet om och det kommer med tiden också in mer batterier när jag hittat de där steget

men det är de som ska in i bilen under helgen med ett litet monoblock på ynka 2700watt så då lär det räcka hoppas jag ^^
            Last edited by connsann; November 24, 2010, 23:09.

Comment

Vad blir det för bas/basar som ska stå emot all denna effekt då?

Comment

Vad blir det för bas/basar som ska stå emot all denna effekt då?
                a ne nu har jag ändrat mig kommer bli två lika dana basar utav den som jag igentligen bara skulle haft en av.

Liten led tråd är att max 20.000watt fördelat på två basar och lådvolym nära 600liter portad

Comment

http://www.bilstereohornan.se/produc...pen=&sort=pris
                  saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

Tror det var basarna han menade dvs dessa http://www.dbakuten.se/detail-item_id-317249

Comment

Tror det var basarna han menade dvs dessa http://www.dbakuten.se/detail-item_id-317249
                      hehe läste om inlägget nu hehe och så är ju fallet men han lär ju ha ett steg med som orkar
                      saab 9000 pioneer-

www.garaget.org/micke999

Comment

Ja det lär gå åt om man vill spela riktigt högt. Själv har jag spelat 144,5 med Solo X 18 och ett MDS steg på 800 rms

Comment

dbakuten har ju nåt beg WarHorse du kan lägga bud på

Comment

Ja det lär gå åt om man vill spela riktigt högt. Själv har jag spelat 144,5 med Solo X 18 och ett MDS steg på 800 rms
                            Säg inte så då blir jag sugen på att sätta ihop mitt så fort som möjligt
                            http://www.garaget.org/_Sandell_

Comment

A nu var mina basar hämtade. Sammanlagt väger dessa basar 90kg.

På hemvägen kände jag hur denna barlast gjorde sitt på greppet på snön och isen :P

Så det ni vet nu är 20.000watt och 90kg sammanlagt på dessa två basarna

OJ vad mycke det hände i tråden på ca 7 minuter.

Japp basarna jag hämtade nyss är två Solox 18. Att driva en sådan med ett MDS GP800 steg tror jag gör mer skada än nöje med tanke på dålig ström är inte snällt mot basen :P

Men nu har jag insätt hur jobbigt det kommer att bli att kasta in en färdig byggd låda då bara basarna väger 90kg *pust*
                              Last edited by connsann; November 25, 2010, 23:21.

Comment

Working...
                              X