Announcement
Collapse
No announcement yet.
"Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II
Collapse
X
-
-
Comment
-
Re: "Sound by Hewi" Bmw E39 Pt II
Originally posted by Hewi View PostTack till er båda och hoppas på att jag har inspirerat er!
Men nå har jeg kjøpt en e39, så da vil jeg prøve igjen. bruker faktisk selv DLS som frontsett, men det er den gamle UP serien da. er jo faktisk veldig fin lyd i de11 Mercedes S212 250cdi 4matic. Lydbil
04 Mercedes S211 220cdi. Bruksbil
00 Audi A4 1.9tdi Quattro
96 Audi A4 1.8TQ 350hk prosjekt.
Den gamle prosjekt bilstereotråden: http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636
Registrer dere gjerne på www.bimmers.no i Norge
Comment
-
Tjena!
Tänkte jag nu skulle fylla på med de sista bilderna på vad som gjordes på bilen
i vintras före Em för att få tråden "komplett"
För att på ett stiligare sätt visa vad som finns i baljan så har jag lagt in ett
plexiglas i golvet till iår.
För att få en inramning till glaset så lät jag tillverkas en ram i aluminum som
passar i försänkningen som gamla luckan låg i:
Rament eloxerades i silver/natur och skruvades fast i golvet:
I försänkningarna monterades gummi duttar av den modellen som man sätter på köksluckor hemma, detta för att förhindra att glaset ligger emot ramen och nöter:
Sedan så skulle det monteras lite fler skyltar och för att få dem raka och
på exakt avstånd så gjorde jag en borrmall i fräsen med digitalskala på jobbet:
Klart:
Sedan tillverkade jag även en ny lucka i mdf att ha som ersättare för plexiglaset när jag kör med last i bagaget:
Comment
-
Sjukt snyggt som vanligt. När du pensionerar bygget hoppas jag att det hamnar på moderna museet eller liknande!Fd tävlande med min Citroën C5.
Svensk mästare Advanced Unlimited 2012
sigpic
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren
Comment
-
Och så fortsätter vi...........
För att göra bagaget lite roligare att visa upp på tävlingar så monterade jag även inn led-belysning.
Den är av RGB typ och med steglös justering imellan färgerna så jag kan vrida in exakt den nyansen jag vill ha vilket såklart är Amber för att matcha instrument belysningen
Diverse plåtar tillverkades för att montera led-remsorna och Kontroll enheten på:
Listerna för led-remsorna lackades svarta:
Kontroll enhetens fäste lackat i silver och monterat:
Ett 15A mikrorelä monterades som styr av/på slag av belysningen via anläggningens remote , alla kablar i strumpa och märkta såklart :
För att koppla in led-remsorna till kontroll enheten användes kablar som normalt används till givare/sensorer med 4-poliga kontakter, detta för att enkelt
kunna koppla ur led-remsorna när jag tar ut en cover:
List och led-remsa monterad på ena sido-covern:
Och på mitten covern:
Resultat:
Comment
-
Och så till sist:
Klädseln på bagageluckan hade jag tidigare sprayat svart för att bättre matcha men det var jag inte helt nöjd med samt att det gråa hade börjat lysa igenom.
Nu är den klädd i vinyl istället
Brände bort luddet på klädseln med värmepistol för att få en limbar yta:
Bränt ludd:
Lagt på 3M Scotchweld 30 kontaktlim:
Klädd o klar :
Tack för denna gången!
Comment
-
Fina High-Tech kontakter du kör med.
PierreSEASTREAMS GARAGE
ALPINE, DYNAUDIO, GENESIS, SUPRA, MOSCONI, GLADEN ! ! !
Verkar blivit lite mer fart här på forumet, kul!
Comment
-
Originally posted by Expoze View PostSjukt snyggt som vanligt. När du pensionerar bygget hoppas jag att det hamnar på moderna museet eller liknande!
till original igen då ingen troligen är intresserad att betala mer än en spott styver för installation och anläggning och då kan jag lika bra riva ur den.
Comment
-
Originally posted by Horsyhorse View PostFina High-Tech kontakter du kör med.
Pierre
Comment
-
Jag håller med grymt hantverk. Hoppas man kan få chansen
Att se o höra den live nångång.Bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."
Facebook: husse bygger gladenwagon
Instagram: husse_bygger_gladenwagon
Comment
-
Den där led belysningen gjorde verkligen sitt, snyggt!
Comment
-
Originally posted by Noiseprojekt View PostLika galet snyggt som alltid!!!Originally posted by huSSe View PostJag håller med grymt hantverk. Hoppas man kan få chansen
Att se o höra den live nångång.Originally posted by Kofoten View PostDen där led belysningen gjorde verkligen sitt, snyggt!
Comment
Comment