Nu är det ljud i bilen igen , hann dock bara labba med volymen på baslådan
idag och det slutade med att jag nu minskat lådan från 35.2L till 31L , minskade med ca 1L i taget så det tog lite tid.......
I morgon blir det att fortsätta med midbasarna.
Så då är även midbaslådorna minskade i volym , hände knappt ngt med hur djupt de spelar utan det hände mest i midbasen som nu känns ett par snäpp rappare och
mer dynamisk.
Okey då kör vi en uppdate på hur "covern" runt Hu:n blev till , som tidigare gamla bilder varvat med "nya":
Började med att plocka isär färddatorn tog ur knappar mm ur den:
Bockade och fräste sedan till en plåt som bas till covern:
Sen för att kunna få en jämnstor glipa runt HU som är konstant och inte kan rucka på sig monterade jag sådana här på den:
Nästa steg var att limma ihop panelen med färddatorn och till det köpte jag ett lim som är som flytande plast:
En speciell spruta krävs till detta lim eftersom blandningen sker i pipen(mkt kraft krävs)en sådan kostar 700:-+moms viket inte jag tyckte var rimligt så fick jag tillv lite grejor så det gick att köra i siliconsprutan istället:
Cover ihop limmad med MID(färddator på bmw språk):
Sedan var det dags för spacklingen vilket är en historia för sig som jag lagt massor med timmar på innan jag blev nöjd:
Här var jag nästan nöjd:
Och här var jag nöjd:
Fronten helt borttagen på färddatorn och grundlackad:
Tanken var att panelen runt Hu skulle bli i silver och jakten på rätt nyans resulteraterade i några burkar:
Resultatet blev bra:
MEN när jag sedan hade satte ihop och provmonterade i bilen så funkade det inte , det blev bara som en stor silverblaffa mitt i bilen tyckte jag :
Så jag plockade isär igen och lackade den i mattsvart istället:
Plockade ihop och monterade:
Nu funkade den ihop med ac panel osv och smälte in betydligt bättre MEN konsollen runt växelspaken med sin silver dekor gjorde mig inte riktigt nöjd.
Men nu i dagarna blev även det fixat :
Nu flyter hela mittkonsollen bakifrån fjärren och ända upp till Hu:n ihop som en enhet tycker jag.
Tack! Jag gör mkt grejorna av egen intresse för att se om saker är genomförbara och gärna på sätt och med material som jag sedan tidigare inte provat på.
Om det sedan i slutändan även blir bra är det såklart kul
Ser bra ut Hewan. Det man kan fundera på är huruvida de silvriga "horisontella" trimningarna som sitter till höger och vänster om mittpanelen och sträcker sig ut i dörrarna ska vara silver, eller om det skulle gå att få ihop de silvriga delarna, genom att delvis lacka ramen runt CDn i silver på nåt sätt.
Jag har, i alla bilar som har den typen av lösning, alltid stört mig på att det inte sitter ihop, utan att det blir avbrott just i mitten, har exakt samma grej i Mazdorna jag har.
Har ingen bra lösning, men att ta en bild bakifrån, så man får med helheten, och sen leka lite i Photoshop kanske
SM-guld 2007 och 2008.
Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda
Ser bra ut Hewan. Det man kan fundera på är huruvida de silvriga "horisontella" trimningarna som sitter till höger och vänster om mittpanelen och sträcker sig ut i dörrarna ska vara silver, eller om det skulle gå att få ihop de silvriga delarna, genom att delvis lacka ramen runt CDn i silver på nåt sätt.
Jag har, i alla bilar som har den typen av lösning, alltid stört mig på att det inte sitter ihop, utan att det blir avbrott just i mitten, har exakt samma grej i Mazdorna jag har.
Har ingen bra lösning, men att ta en bild bakifrån, så man får med helheten, och sen leka lite i Photoshop kanske
Jag håller med dig till viss del där och jag har en grej kvar att göra/testa som nog kommer "hjälpa" till att även få ett flyt i de horisontella silvriga listerna
Jag håller med dig till viss del där och jag har en grej kvar att göra/testa som nog kommer "hjälpa" till att även få ett flyt i de horisontella silvriga listerna
Håller med er.......en tanke som slog mig är att man kanske kan låta linjen löpa rakt av men det kanske blir lite fel det med...
Comment