Klarar dom små elementen att återge exempelvis Barry White,utan att ljudbilden faller?-Bara en tanke.
Änn så länge saknar jag inte ngt i lägre mellanregistret och då är jag ändå väldigt känslig för just detta , det var en av anledningarna till att jag från start inte använde gula sc3 orna då de lät lite tunt i mina öron, ngt som "nya" sc3 dock inte verkar lida av.
Hur lågt i frekvens gå Barry White ungefär?
Last edited by Hewi; October 9, 2012, 13:28.
Reason: stavfel
Änn så länge saknar jag inte ngt i lägre mellanregistret och då är jag ändå väldigt känslig för just detta , det var en av anledningarna till att jag från start inte använde gula sc3 orna då de lät lite tunt i mina öron, ngt som "nya" sc3 dock inte verkar lida av.
Hur lågt i frekvens gå Barry White ungefär?[/QUOTE]
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag vet inte exakt,men jag tror neråt 300-400hz.
Kanske någon annan här som vet mera exakt?
Men just hans röst tycker jag är svår i bilen,att få till.
Hur lågt i frekvens gå Barry White ungefär?
Intressant med nya uppslag... Allt verkar gå att förbättra
Ja så är det helt klart, att mellanregistrena har varit en svag del i systemet visste jag redan innan säsongen startade men dels hade inte Dls ngt alternativ då som passade mig(ja jag är torsk på dls och vill ha det rakt igenom )
och dels ville jag se hur långt R5orna kunde också.
Tänkte visa en sak till som gjorts med billjudet , även detta väntade jag med tills efter finalen
Nya lågnivåkablar:
Som synes var det redan kabelstrumpa på dem:
Men eftersom jag tävlar i expert så kände jag att jag ändå måste göra ngt mer med dem utöver märkning:
Snyggare? Nja kanske inte men jag lär inte åka på några poängavdrag iallefall
Som ni ser sitter det "dosor" med batterier i på några av kablarna , dessa spännings sätter skärmen och jag ger mig inte ens på att förklara varför utan det kan ni läsa om här: http://www.audioquest.com/snakes-rivers/colorado
"Original" sitter dessa med karborreband runt kabeln men det blev minst sagt otympligt vid processorn så jag gjorde såhär istället:
Det var allt för denna gången men det kommer mera så småningom
Comment