Tänkte kolla med dig då jag själv håller på lite lätt i en bmw e39, märkte att det går 2mV när man mäter på jord, minskar lite när man stänger av kupé belysningen. Borde väl vara noll i normala fall tycker man, något du tänkte på när du höll på?
Jävligt tight bygge förövrigt, väldigt avis på dina fina dörrar som jag gärna tar över.
Orginal lådorna suger ganska stort:P men orkar man inte bygga om så får man väl leva med skit lådorna.
Tänkte kolla med dig då jag själv håller på lite lätt i en bmw e39, märkte att det går 2mV när man mäter på jord, minskar lite när man stänger av kupé belysningen. Borde väl vara noll i normala fall tycker man, något du tänkte på när du höll på?
Jävligt tight bygge förövrigt, väldigt avis på dina fina dörrar som jag gärna tar över.
Orginal lådorna suger ganska stort:P men orkar man inte bygga om så får man väl leva med skit lådorna.
Oj detta inlägget har jag missat , Vad är det du försökt mäta och hur mätte du?
Var ett tag sedan jag skrev ngt nu och bygget har legat på is ett tag.
Jobbade lite med den denna vecka dock så nu sitter shortshiftern i och så har jag lagt pinsamt många timmar på ramen/panelen runt HU och ändå är den inte klar .
Har också påbörjat fästena i a-stolparna till diskanterna.
Imorgon bitti åker jag med Jens och Jelly ner till Helsingborg för Sm-finalerna.
Skall bli kul att se vem som tar över min titel från ifjol .
Skall bli riktigt kul att träffa alla igen och spännande och se vad för bilar som dyker upp och lyssna runt lite!
Sen måste jag ta mig i kragen nu och få ordentlig fart på bygget också , drömmen vore att ha de tävlingsklar innan årets slut.
Vad skall man ta när inte "energi på burk" räcker?
Oj detta inlägget har jag missat , Vad är det du försökt mäta och hur mätte du?
Jag mätte mellan jord och jord. Kan det kanske bero på att magnetfält bildas? Har läst att det finns på bilar med batteri ibak. Fick detta resultat ifram bara.
Nu är det på tiden att jag uppdaterar tråden med lite bilder .
Det jag jobbat mest med senaste tiden är cover runt HU som nu börjar närma sig helt klar , lite bilder ifrån det:
För att kunna få en jämnstor glipa runt HU som är konstant och inte kan rucka på sig monterade jag sådana här på den:
Nästa steg var att limma ihop panelen med färddatorn och till det köpte jag ett lim som är som flytande plast:
En speciell spruta krävs till detta lim eftersom blandningen sker i pipen(mkt kraft krävs)en sådan kostar 700:-+moms viket inte jag tyckte var rimligt så fick jag tillv lite grejor så det gick att köra i siliconsprutan istället:
Cover ihop limmad med MID(färddator på bmw språk):
Sedan var det dags för spacklingen vilket är en historia för sig som jag lagt massor med timmar på innan jag blev nöjd:
Här var jag nästan nöjd:
Och här var jag nöjd:
Alla infästningsdetaljer till HU lackade i satinmatt svart och HU monterad:
Tanken är att panelen runt Hu skall bli i silver och jakten på rätt nyans har resulterat i några burkar:
Om slutresultatet blir bra eller inte får vi se men några fler bilder på detta kommer inte upp i tråden nu utan det får ni se nästa år
Sedan som avslut på den här uppdateringen så kommer en bild på nya ratten som jag har bytt till:
Dämpat ytterplåten i framdörrarna med butyl och lite bitumen:
Sprayade på vax igen på dom ställena där jag torkade bort på när jag rengjorde dörrarna:
Panelerna på a-stolparna i dessa bilarna är sällan raka och brukar bukta ut på mitten som en banan av ngn anledning och så även på de jag har.
För att komma ifrån detta samt för att styva upp dem litet så smältlimmade och tvingade jag fast en bräda på utsidan så panelen blev rak och sedan har jag plastat med två lager glasfiber på insidan:
Återstår att i veckan se om den behåller formen när jag tar bort brädan , jag hoppas och tror det
Comment