Tänkte det var dags för ett nytt projekt här igen.
Denna gången är det flickvännens bil som får stå modell för lite SQ bygge.
Då jag vunnit en massa under hela 2010 i sq och även tog ett SM guld med min BMW i EASCA SQL Mini..
Så tyckte jag det var dax att bygga lite till.
Bilen är en fiesta 1,4 Ghia -03 som jag köpte till henne för att jag råkade döda hennes saab 9-3 -02
En stake petade ut igenom blocket så vi gav upp den bilen och köpte en annan ...
Denna Fiestan har bara gått 1500mil sen 2003 så den är i nyskick..
Lite bilder på bilen..
Efterswom det var en ljusgrå klädsel i den så åkte det in en överdragsklädsel lite snabbt som var snyggare iallafall.
Sen slet jag ut orginal 3-way stereo och sågade bort ribborna och ersatte med en Kenwood 8044 som jag hade liggandes..
Ford har inte vart så generösa med dämpning i dessa modeller så jag börjar med att räta till det lite innan det åker in nått ljudmässigt...
Naket hjulhus höger....
Problemet löst...
Naket vänster..
Och hela bagaget dämpat i plåten..
Nä återstår att se vad det ska bli för framsystem innan jag går på och dämpar dörrarna.
Då jag kommer montera kit där och samtidigt dämpa all plåt där...
Fortsättning följer...
Denna gången är det flickvännens bil som får stå modell för lite SQ bygge.
Då jag vunnit en massa under hela 2010 i sq och även tog ett SM guld med min BMW i EASCA SQL Mini..
Så tyckte jag det var dax att bygga lite till.
Bilen är en fiesta 1,4 Ghia -03 som jag köpte till henne för att jag råkade döda hennes saab 9-3 -02
En stake petade ut igenom blocket så vi gav upp den bilen och köpte en annan ...
Denna Fiestan har bara gått 1500mil sen 2003 så den är i nyskick..
Lite bilder på bilen..
Efterswom det var en ljusgrå klädsel i den så åkte det in en överdragsklädsel lite snabbt som var snyggare iallafall.
Sen slet jag ut orginal 3-way stereo och sågade bort ribborna och ersatte med en Kenwood 8044 som jag hade liggandes..
Ford har inte vart så generösa med dämpning i dessa modeller så jag börjar med att räta till det lite innan det åker in nått ljudmässigt...
Naket hjulhus höger....
Problemet löst...
Naket vänster..
Och hela bagaget dämpat i plåten..
Nä återstår att se vad det ska bli för framsystem innan jag går på och dämpar dörrarna.
Då jag kommer montera kit där och samtidigt dämpa all plåt där...
Fortsättning följer...
Comment