Ikväll blir det lite mappning, tändmappen som ligger i funkar inte alls när motorn sitter i min bil då den spikar duktigt mycket när det kommer lite ladd, hoppas få ordning på det med lite hjälp så det blir superstage körning på söndag.
Sen så lutar det åt att bilen får vara med en vända till i bilstereosammanhang, har svårt att motstå en utmaning....expert 7ch...jaja, det ska väl gå att få till hyffsat det med
Sen så lutar det åt att bilen får vara med en vända till i bilstereosammanhang, har svårt att motstå en utmaning....expert 7ch...jaja, det ska väl gå att få till hyffsat det med
Roger Edvinsson
Åsiktsmaskin som ibland är ute och cyklar...
helst på saker av kolfiber :-)
Har idag haft en riktigt bra dag då man äntligen fått gasa (super stage)av sig lite på Lunda tillsammans med andra Nissan åkare. (www.nogs.se)
Började dagen med att känna på banan vilket resulterade i en tid på 1.53 som sen under dagen putsades till rätt ordentligt tack vare Max som hottade med spö om jag inte gasade mer tiden blev till slut 1.36.xx vilket jag är nöjd med och hade det inte varit för ett spöregn som kom så hade vi nog försökt kapa en eller 2 sek till för bilen har inga problem med det, utan problemet sitter bakom ratten....
Åkte ståndaktigt till / från Lunda
Tack till Leffe@Lipac som ställde upp och körde och stort tack till Nisse på www.npdack.se som har försett bilen med vettiga sulor som även funkar i regn (körde 1.44 om jag minns rätt) i spöregnet.
Nu ställs bilen snart av då jag om ett par veckor ska göra en korsbandsoperation och inte kommer kunna köra på ett litet tag, men till nästa säsong så ska jag försöka komma ut och köra lite mer och då även med lite stereo i bilen.
Ska även se om jag kan lyckas klippa ihop en filmsnutt av det som filmades idag.
Jag funderar på om det inte är vettigare att sätta stereon i dragbilen, där hörs den iaf!
Lycka till med operationen.
Tack!
Bilen låter inte så mycket i kupén längre men utanför så låter den tydligen rätt mycket då jag egentligen inte skulle fått köra i går då min bil lät lite för mycket när de mätte upp alla som körde, den brölar mindre än tidigare men låter betydligt vassare istället. Ang dragbil så hoppas jag slippa traila runt bilen men med soppapriserna och soppaförbrukningen i Nissan så är det nog nästan billigare att traila... Måste bara se till att skaffa trailer, drag och kort för att få dra först.
Comment