Jodå den börjar låta bra och det är kul att det fungerar bra när man skruvar upp
I helgen som var så gick det rätt bra, fick bra ljudpoäng men lite onödiga avdrag (slarv från mig själv) på installationen. Hade varit skoj att få en bedömning till men den tar vi i sundsvall istället.
Får man fråga hur många poäng du skrapade ihop på ljudbedömningen? Hann tyvärr inte med att lyssna i din bil, men det tar vi igen nån gång senare under säsongen. Den ser iaf riktigt grym ut! Gillar stuket både på installationen och exteriören.
Fick igår hem de nya diskantkopparna i aluminium, tack Kuhlin för ett väl utfört arbete
Provade ett par olika ideér på montage men båda fick skrotas, kopp med diskant vägde lite mer än väntat och jag vill att sakerna verkligen ska sitta fast.
Fick igår hem de nya diskantkopparna i aluminium, tack Kuhlin för ett väl utfört arbete
Provade ett par olika ideér på montage men båda fick skrotas, kopp med diskant vägde lite mer än väntat och jag vill att sakerna verkligen ska sitta fast.
Det där är nog inget du kan använda!
Bäst att du slänger dom i min sopp-container för järnskrot utanför verkstan istället
Ser minst sagt gedigna ut!
Det där är nog inget du kan använda!
Bäst att du slänger dom i min sopp-container för järnskrot utanför verkstan istället
Ser minst sagt gedigna ut!
Får nog göra det
Näe, har nu bråkat vidare med de justerbara armarna och hittat ett sätt att låsa dom på när man hittat rätt vinkel på koppen. Ska nu bara förstärka upp hela anordningen så den inte flexar och sen göra samma sak på andra sidan.
Så till sundsvall borde iaf diskanterna sitta i om allt går enligt plan.
Har nu lyssnat lite och testat lite olika vinklar på vänster sida, har även påbörjat att göra fästet till höger sida, borde bli klart imorgon kväll. Halvkass filmsnutt men man ser hur fästet med kulled är byggt iaf.
Har nu gjort klart båda sidorna och penslat på lite hammarlack på fästena samt lött på hagtalarkablar på diskanterna. Diskanterna sitter nu på plats i bilen och kvar är att snygga till kabeldragningen och fixa till panelerna till a-stolparna se de ser vettiga ut. Ska sen se till att spela in diskanterna samt lyssna in positionerna på dom.
Comment