Announcement

Collapse
No announcement yet.

Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Re: Projekt EMMA Racing 2010 *200sx rs 13*

Originally posted by jensclaudius View Post
    Kan vara skoj att testa, så det gör jag gärna.
    Då lastar jag den nästa gång jag åker till garaget!
    "Sound by Hewi"

Blue eMotion by heWi

Comment

Har inte gjort speciellt mycket med bilen sen sundsvall. Har fått lite mer gjort hemma istället vilket är en förutsättning för att kunna hålla på med bilen (ni som är gifta och har barn och hus är nog med på noterna).

Provmätte lite innan avfärd mot sundsvall, börjar gå åt rätt håll

Har påbörjat att dämpa dörrarna (höger klar), samt påbörjat att bygga paneler mellan b och c stolpar där baksätet tidigare var. Lite trixigt med halvburen som är lite ivägen...

Bakljusen är även de utbytta igen, störde mig på att de andra var i lite för dåligt skick samt att blinkersglasen var rödfärgade, lite onödigt att förarga våra kära poliser mer än nödvändigt, vet hur det kan sluta. Så en uppsättning med röktonade glas monterades, passade in riktigt bra.

Har även beställt lite kederlist till dörrarna istället för den ditlimmade kabeln so msatt innan, får se ifall killarna på top n trim grejjar att få ihop kederlisten av samma vinyl som baslådorna.

Centrumkåpan på ratten är klädd i kolfibervinylen för att få den att smälta in bättre till övrig inredning.
      Last edited by jensclaudius; June 15, 2010, 13:47.
      Kassör för Svenska Bilstereoförbundet

Comment

Snyggare! Kolfibertejp is da shit.
        /tycker Erik.

Comment

Man behöver inte vara gift för att kunna kliva in i samma skor Jens

Dekalen och tejpen sitter som en smäck
          Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
          ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

Har inte gjort speciellt mycket med bilen sen sundsvall. Har fått lite mer gjort hemma istället vilket är en förutsättning för att kunna hålla på med bilen (ni som är gifta och har barn och hus är nog med på noterna).

Provmätte lite innan avfärd mot sundsvall, börjar gå åt rätt håll
            Vems TL?
            SM-guld 2007 och 2008.
            Hållt på med bilstereo sen innan de flesta på forumet var födda

Comment

Originally posted by jonash View Post
              Vems TL?
              Ditt innan du hämtade det.

Comment

--------------------------------------------------------------------------------

Det känner jag igen.

Comment

Originally posted by Välljudsfantast View Post
                  --------------------------------------------------------------------------------

Det känner jag igen.
                  Japp. Jag hejjar på andra som kan bygga
                  SM-guld 2007 och 2008.

Comment

Fick idag hem lite tyg till stolarna, hoppas på att lyckas övertala svärmor till att sy ny klädsel till dom bara, för symaskinen vi har saknar GPS och då vet alla som känner mig hur det kan gå

Handlade även nya tändstift, bräslefilter, oljefilter (olja fanns redan hemma) så snart blir det även den årliga servicen. Ska även försöka ge mig på att fortsätta felsöka min laddtrycksbekymmer, börjar mer och mer lusta åt att det är något knas med tändningen / tändspolarna, har fått tips på att isolera spolarna med värmetålig silicon för att slippa ev. överslag, borde iaf inte bli sämre så en tub värmetålig silicon inhandles. Så nu ska jag bara jaga reda på min bortsprunga domkraft och sen finns det lite pyssel till helgen, förutom att bygga klart bilstereobiten i bilen och allt kring hus och hem...

Comment

Lånade Emilias symaskin igår när hon var på jobbet och svängde ihop en ny växelspaksdamask så jag äntligen bliev av med det blåa innuti bilen, monterade även nya växelspaksknoppen:

Comment

Lånade Emilias symaskin igår när hon var på jobbet och svängde ihop en ny växelspaksdamask så jag äntligen bliev av med det blåa innuti bilen, monterade även nya växelspaksknoppen:

Snyggt Jens, syslöjden sitter kvar i blodet!
                        Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                        Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                        Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Originally posted by Frippe_L View Post
                          Snyggt Jens, syslöjden sitter kvar i blodet!
                          Tack

Jo den gör väl det.

Comment

Snyggve det kan nästan bli 1p för den
                            Team dB Akuten

2010 Europa 3a ESPL 2009 Europa 2a ESPL och RACING 2008 Europa 3a ESPL och RACING

Comment

Vare ute en vända igåroch testa att se hur utsignalen från huvudenheten / processorn påverkar signalen ut från stegen (mätt på högtalarutgångarna). Jag har tidigare kört med splittad lågnivå från processorn och då haft subben bak på vänster kanal för att lättare kunna göra ändringar i P9:an utan att det påverkar frontsubben.

Igår kväll testade jag att mäta hur många volt ut jag hade på högtalarutgången på stegen och blev inte riktigt klok på resultatet. Mätte på väldigt låg volym då grannarna i området konstigt nog inte uppskattat lite basgång eller svep med fast ton.
                              Mätte med fast ton (50hz).

Splittad signal in i steg = 0,610V
                              Ej splittad signal in i steg=0,511V
                              Testade även att köra endast med vänster höger lågnivå inkopplad för att se om de gav olika ut men de gav precis samma 0,324V

Borde inte utsignalen bli högre när man kör med både höger och vänster lågnivå inkopplade jämfört när man splittar vänster ??

Mvh J
                              Testade igår att även mäta med termlab och se vad skillnaden blev.
                              Hade samma volym och spår och bytte mellan splittad signal och osplittad signal.
                              Splittad signal in i steg = 133,5
                              Ej splittad signal in i steg=130,5

Det borde vara tvärt om, borde egentligen skita i varför det blir så här och bara köra p ådet som spelar högst, men ju mer man funderar på det desto mer ologiskt blir det och ännu mer vilja veta varför det blir som det blir.

Ska försöka koppla in Audiocontrollen och testa vad som händer med ännu lite mer kräm i lågnivån, gissningsvis så kommer jag inte höja något alls på full mutter men testa skadar förhoppningsvis inte.

Comment

Testade igår att även mäta med termlab och se vad skillnaden blev.
                                Hade samma volym och spår och bytte mellan splittad signal och osplittad signal.
                                Splittad signal in i steg = 133,5
                                Ej splittad signal in i steg=130,5

Det borde vara tvärt om, borde egentligen skita i varför det blir så här och bara köra p ådet som spelar högst, men ju mer man funderar på det desto mer ologiskt blir det och ännu mer vilja veta varför det blir som det blir.

Ska försöka koppla in Audiocontrollen och testa vad som händer med ännu lite mer kräm i lågnivån, gissningsvis så kommer jag inte höja något alls på full mutter men testa skadar förhoppningsvis inte.
                                Är "ej splittad signal" verkligen helt i fas med varandra?
                                SM-guld 2007 och 2008.

Comment

Working...
                                X