Nejdå, har dragit den i samma strumpa som plusmatningen till steg och processor. Samt så har jag gjort i ordning en liten bit kopparskena där jag kan splitta signalen från huvudenheten, dock ska den snyggas till lite.
Bulten som ser till att baslådan bak inte flyttar sig
Tillverkning av säkringsblock
Var förbi seastrams garage igår kväll (tack Pierre) och hämtade lite bra lågnivåkabel (Supra eff-i). Kapade upp den i rätt längder och lödde lite, snacka om att det tar tid att löda lite kontakter, tror det tog mig 1timme att skala kabel och löda 8 kontakter.
Smorgåsboard
Vettiga kontakter
Lödde även dit högtalarkablaget i speakonkontakten som ska vara till baslådan bak.
Skönt att se att du bara har lite småpill kvar nu jens ;P
Eftersom de snart är den 2 april
Precis, bara lite småpill kvar
Bilen kommer som sagt inte vara 100% klar till Elmia men ska vara så pass klar att den spelar och är körbar och inte ser allt för illa ut.
Sen underlättar det inte direkt när ett barn samt frun hemma ligger sjuka, man kommer inte direkt ut i garaget i den mån det behövs, men det får lösa sig. Får väl kalla in på förstärkning.....hmm....hade jag någon hade den redan varit här...
Har fått en del gjort idag tack vare hjälp från Robsarve.
Bilen är nu utrullad ur garaget och jag håller nu på att gå över alla delar som ska kläs en sista gång innan det är dags att städa garaget och lägg på lim på alla delar. Önskar man hade lite större yta att hålla till på när man ska lägga limmet men det får lösa sig.
Har du investerat i en kompressor med färgspruta än så att det går lite lättare att limma? Själv ska jag köpa en när det är dags att klä mina delar som ska kläs.
Om inte annat så lär vi ses ute på någon tävling i sommar...
Man kanske skulle lägga upp en byggtråd här kanske? =)
Har du investerat i en kompressor med färgspruta än så att det går lite lättare att limma? Själv ska jag köpa en när det är dags att klä mina delar som ska kläs.
Om inte annat så lär vi ses ute på någon tävling i sommar...
Man kanske skulle lägga upp en byggtråd här kanske? =)
Klart du ska lägga upp en projekttråd här!
Kompressor har jag men jag behöver köpa ny färgspruta, den gamla har sagt upp sig...slarvat lite med rengöring, men köper man billigar skräpsprutor så känns det ibland knappt värt besväret att göra rent dom.
Roade mig igår med att göra klart ett par infästningar till frontsublådan, slipa av det sista på allt som ska kläs, städa det sjukt dammiga garaget, tror jag måste göra en storstädning till våren. Roade mig även med att klä in säkringshållare nr:2, polera upp lite koppar samt klä basgallret(sjukt pillrigt).
Säkringshållare
Galler
Ska ut om ett par timmar och städa lite till så man inte får allt för mycket damm i limmet när det läggs på. För imorgon ska jag och Hewi roa oss med att dra vinyl
Nu så har jag lagt på lim på alla delar som är klara samt vinylen. Snacka om pyssel att få plats med allt i garaget och samtidigt kunna röra sig däremellan.
Har även kapat till alla jord och strömkablar som behövs samt är nästan klar med kabeldragningen av högtalarkablaget. Men imorgon får nog dagen börja med att dammsuga ur och blåsa rent bilen, för just nu ser det som om en dammsugarpåse exploderat i bilen...
Comment