Announcement

Collapse
No announcement yet.

Better Bass Saab

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Better Bass Saab

Tjenare!

Tänkte att jag kan väl lägga upp lite bilder på vad som händer i min Saab nu.

Den provisoriska lådan som byggdes inför resan till och från elmia, ett riktigt hopaplock och ser förjävlig ut :lol:

Eftersom jag ville ha ut lite mer effekt och spela lite högre så fick jag helt enkelt skaffa mig 2 basar till och på så sätt koppla ner det i 1ohm, till skillnad ifrån 2ohm tidigare.

En ritning på lådan, 140L sedan får jag korta porten tills det blir lagom. Avstämningen ska väl hamna runt 40-45hz. Kanske skulle stämma av lägre eller vad säger ni?

Idag började jag på den nya lådan. Kan säga att det är ett helvete att köra i 44mm med en sticksåg :P
    Såhär ser baffeln ut för tillfället, ska ut och slipa lite till på den snart Kommer att bli tight, är inte många mm mellan ytterdiametrarna på basarna

Får se om jag lägger upp lite mer bilder på resterande grejer i bilen men är inte jättemycket att se, men spelar gott tillräckligt för mig
    Huvudenhet: Alpine 9884
    Framsystem: Dragster DCC682.1 6,5tum Kit
    Steg framsystem: Carpower 2-400

Ös på med kommentarer =)

Re: Better Bass Saab

Lägger även till två små fina bilder på hur det går till när jag ritar ut hålen, man tager vad man haver. En kastrull, en bakform och en kattaj..vel som är ivägen och bara vill mysa till det

Comment

ser nice ut, vad är det för saab?

vet exakt hur det är med katter då jag har samma problem med min:P
      TEAM BROSSAN

SM 2:a i outlaw på Easca SM

Comment

Originally posted by Clarran View Post
        ser nice ut, vad är det för saab?

vet exakt hur det är med katter då jag har samma problem med min:P
        Det är en Saab 9-3 =) Hehe, precis

Comment

de ser ju ute som min låda ungefär ju =) men jag kör ju slotsport istället http://www.garaget.org/?car=42826&image=1426791
          TEAM BERGET

Comment

Trofan lådahelvetet inte går in i bilen.. Glömde ju att där inte är lika brett uppe vid hatthyllehögtarlarna. Så den är lite för hög/Bred längst upp. Får se hur jag löser det.. Lutar ut att ta vinkelslipen, annars vetifan hur det ska gå. Får kanske slipa ner det med putsmaskin Aja, får se hur jag löser det.

Men funderade på, jag kanske skulle ha basarna och porten spelandes uppåt? Om basarna och porten ska spelas bakåt nu så kommer det att bli ca 15cm ifrån låda bak till bagageluckan. Kanske är bättre då att spela uppåt? Vad tror ni? =)

Comment

Vet att det spelar högre uppåt med lådan längst bak. Har ju också en SAAB 9000
              Hopp, ska man göra nu då?

Comment

Victor har en nio 3:a

Comment

Dumt förslag kanske, samt att jag inte vet hur din bil ser ut.
                  Men det går inte att fälla sätena och ta lådan igenom bakdörren?
                  Iofs, passar den inte igenom stora skuffluckan så lär det bli trångt genom dörren också.

Comment

Originally posted by FarmoR View Post
                    Dumt förslag kanske, samt att jag inte vet hur din bil ser ut.
                    Men det går inte att fälla sätena och ta lådan igenom bakdörren?
                    Iofs, passar den inte igenom stora skuffluckan så lär det bli trångt genom dörren också.
                    den går in i bagaget det är bara det det är smalare uppe vid högtalarna än längst ner.

I min saab byggde ja låda som är 90cm bred o hade den vatt nån cm högre än den var så hade den inte gått in den fick redan pressas in så orgtyget vek sig efter lådan. tror min var 50cm hög + en skiva"extragolv där stegen är monterade bakom lådan på 19mm.
                    antar att victors är högre än min var.
                    Sponsor 2015: www.Ljudbyggaren.se

www.garaget.org/Frippe_L

Svensk Mästare 2012 i Street Stock
                    Svensk Mästare 2011 i Street 100A
                    Svensk Mästare 2010 i ESPL MASTER

Comment

Originally posted by Frippe_L View Post
                      den går in i bagaget det är bara det det är smalare uppe vid högtalarna än längst ner.

I min saab byggde ja låda som är 90cm bred o hade den vatt nån cm högre än den var så hade den inte gått in den fick redan pressas in så orgtyget vek sig efter lådan. tror min var 50cm hög + en skiva"extragolv där stegen är monterade bakom lådan på 19mm.
                      antar att victors är högre än min var.
                      Min låda är också 50cm hög. Sen har jag också extra golv, men jag har reglat upp det på baksidan så det är högre än 19mm. Sen så är lådan 93cm bred, tight som bara den.

Kommer antagligen få lyfta in den ifrån baksätet ja.

Idag har jag kapat bort uppe i hörnen och slipat som ett cp. Hoppas fan den går in i bagaget nu, annars får den fan bli liggandes ner... Tråkigt som satan då när jag lagt ner så mycket tid och energi på denna lådan.. Aja, humöret är inte på topp fören det spelar och ser snyggt ut!

Comment

Nu fick lådan äntligen plats!
                        Ska bara plocka ur den nu och börja klä lådan och montera basarna. Sen ska det spelas in för fulla muggar

EDIT: Ska även försöka att sänka golvet lite så att lådan går in lite längre och att hatthyllan går lite friare
                        Last edited by Svenn3SaataN; April 27, 2010, 17:57.

Comment

Ser mycket bra ut mannen! Ska bli kul att se/ höra hur den låter sen

Comment

Klädde lådan och kopplade in basarna idag. Ska koppla in resten imorgon och imorgon ska det spela också!

Comment

där var det inte mkt lastutrymme:P
                              TEAM BROSSAN

SM 2:a i outlaw på Easca SM

Comment

Working...
                              X