Inte så mycket aktivitet på forumet så tänkte att man får bli lite aktivare för en stund när jag ska börja med ett nytt projekt.
Bytte bil precis från min gamla BMW E91 till en lite nyare F34.
Bilen har sneakstereon med standardhögtalare.
Tanken är att kasta i lite saker som jag har liggande och från andra bilen.
Jag kommer att behöva lastutrymmet så man får plats med vattenleksakerna på sommaren så subben kommer att behöva installeras på sida.
Det som ska in i bilen.
Slutsteg.
Pdx f4, bryggat till basarna under stolarna.
Pdx f6, mellan och diskant.
Jl slash 500/1 sub
Högtalare:
Hertz hsk 163.4 kit
10" xxls
Dsp
8to12 aero
Tanken är att köra genom stereons bluetooth så att man kan använda handsfree och styra mobilen och ändra låtar från ratten.
Så ska börja läsa på lite om det går att ändra konfigureringen på stereon på ett enkelt sätt och programmera om den till hifi och eventuellt slå av kupé kompensationen så att man slipper använda input eq så mycket på mosconin.
Ska se om det blir att i handla listerna för diskanterna eller printa egna. Verkar ligga på ca 700kr styck för hifi systemet och det dubbla för HK. Antar att det bara är gallret som är skillnaden på dem?
Bytte bil precis från min gamla BMW E91 till en lite nyare F34.
Bilen har sneakstereon med standardhögtalare.
Tanken är att kasta i lite saker som jag har liggande och från andra bilen.
Jag kommer att behöva lastutrymmet så man får plats med vattenleksakerna på sommaren så subben kommer att behöva installeras på sida.
Det som ska in i bilen.
Slutsteg.
Pdx f4, bryggat till basarna under stolarna.
Pdx f6, mellan och diskant.
Jl slash 500/1 sub
Högtalare:
Hertz hsk 163.4 kit
10" xxls
Dsp
8to12 aero
Tanken är att köra genom stereons bluetooth så att man kan använda handsfree och styra mobilen och ändra låtar från ratten.
Så ska börja läsa på lite om det går att ändra konfigureringen på stereon på ett enkelt sätt och programmera om den till hifi och eventuellt slå av kupé kompensationen så att man slipper använda input eq så mycket på mosconin.
Ska se om det blir att i handla listerna för diskanterna eller printa egna. Verkar ligga på ca 700kr styck för hifi systemet och det dubbla för HK. Antar att det bara är gallret som är skillnaden på dem?
Comment