Jaha, så var det dags igen då...
Fick som sagt rivit anläggningen i gamla bilen efter EM i Salzburg och i fredags fick jag hämtat ut nya bilen. Tanken är att bygga SQ i denna och tävla i Master Unlimited. Redan nu vet jag att det blir en rejäl utmaning och det finns stor risk att det inte blir något "färdigt bygge" denna säsong då jag mobiliserar ett kontrakt i Tyskland under sommaren och kommer har minimalt med tid
Men i god ordning så binder jag ris vid egen rygg genom att i alla fall starta en byggtråd
Bjussar på ett par bilder på kärran det skall byggas i:
Har en del konkreta planer kring hur den här kärran ska förädlas, närmast på tur står toning av rutorna från b-stolpen redan imorgon. Det som förmodligen kommer att ske sedan är:
Kommer inte bli något extremare vad gäller stylingen, ska inte tävla i EMMA Tuning Men innan något på listan ovan realiseras så ska nya komponenter (steg, dsp, m.m.) införskaffas från Ljudbyggaren
Fick som sagt rivit anläggningen i gamla bilen efter EM i Salzburg och i fredags fick jag hämtat ut nya bilen. Tanken är att bygga SQ i denna och tävla i Master Unlimited. Redan nu vet jag att det blir en rejäl utmaning och det finns stor risk att det inte blir något "färdigt bygge" denna säsong då jag mobiliserar ett kontrakt i Tyskland under sommaren och kommer har minimalt med tid
Men i god ordning så binder jag ris vid egen rygg genom att i alla fall starta en byggtråd
Bjussar på ett par bilder på kärran det skall byggas i:
Har en del konkreta planer kring hur den här kärran ska förädlas, närmast på tur står toning av rutorna från b-stolpen redan imorgon. Det som förmodligen kommer att ske sedan är:
- M-Performance bakspoiler
- AC Schnitzer eller M-Performance frontspoiler/splitters
- H&R Sportfjädrar (sänker 30/35 mm)
- 20" hjul - har inte bestämt mig men har en del alternativ
Kommer inte bli något extremare vad gäller stylingen, ska inte tävla i EMMA Tuning Men innan något på listan ovan realiseras så ska nya komponenter (steg, dsp, m.m.) införskaffas från Ljudbyggaren
Comment