Intressant och kul projekttråd! Bygger du för att tävla eller "bara" för egna nöjets skull?
Nja, jag bygger för att ha en rolig sommarbil och pöppa med lite spelglädje.
Men med potential för att kunna tävla om jag känner för det.
Delvis för att testa mig själv, så målet är hög rookie i byggkvalitet.
Vi får se vart jag hamnar
Last edited by Noiseprojekt; February 4, 2019, 18:29.
Då jag inte riktigt haft orken pga depression så har det stått lite still.
Men nu har jag på nått sätt kommit in i LW-Audio så det är dags att ta tag i bilen igen.
Det resulterar lite i en ny setup med (Framsystem är inte klara än
Så DLS basarna och A3 steget är till salu. (Dock kommer det inget ljud ur steget så billigt)
Lurar på hur jag ska dämpa bilen.
Har 2 pack Silent coat.
Kommer komplettera med STP Gold.
Tak: STP Gold i kombination med STP BiPlast 10. som det ser ut.
Dörrar: STP GOLD mot ytterplåt & innerplåt, Aeroflex 6 utanpå Golden ,och BiPlast 10 på baksidan av dörrsidan STP Crystal bakom högtalarna
Golv: STP Gold och Biltemas lumpmatta.
Kör nog Silent Coaten på bakpaneler och baklucka.
Hur har ni dämpat era bilar?
Fått lite gjort ialf.
När jag byta ABS-givare fram så såg jag att båda styrlederna var slut så bytte dom.
Håller på att byta ABS-givare bak, men drog av ena bulten så måste försöka få ut den i helgen.
Risken finns att det blir 2 nya hjullager bak om jag måste borra ur bulten.
Efter att ha plockat ihop hjullager och bromsar bak på båda sidor efter att ha bytt ABS-sensorer, då jag fick borra ur bulten till sensorn på båda sidor tog det lite tid att få det gjort.
Efter det var klart så började jag rota lite i gömmorna och började lite med strömkabeln för att få lite motivation.
4Connect Stage2 50mm2 i kabelstrumpa och flexslang.
Borde inte bli poängavdrag pga oskyddad kabel ialf..
Tråkigt att läsa om depressionen...vet alltför väl hur det påverkar orken Desto roligare att läsa att du är på gång med bygget igen!
Vad gäller dämpandet så har jag i Beetlen försökt tänka lite annorlunda än vad jag gjort i tidigare byggen. Istället för att tokdämpa alla ytor så försöker jag dämpa på ett sätt som gör att bilen inte blir akustiskt död. Får se hur det funkar då när jag kör igång systemet
Efter att ha plockat ihop hjullager och bromsar bak på båda sidor efter att ha bytt ABS-sensorer, då jag fick borra ur bulten till sensorn på båda sidor tog det lite tid att få det gjort.
Efter det var klart så började jag rota lite i gömmorna och började lite med strömkabeln för att få lite motivation.
4Connect Stage2 50mm2 i kabelstrumpa och flexslang.
Borde inte bli poängavdrag pga oskyddad kabel ialf..
Tråkigt att läsa om depressionen...vet alltför väl hur det påverkar orken Desto roligare att läsa att du är på gång med bygget igen!
Vad gäller dämpandet så har jag i Beetlen försökt tänka lite annorlunda än vad jag gjort i tidigare byggen. Istället för att tokdämpa alla ytor så försöker jag dämpa på ett sätt som gör att bilen inte blir akustiskt död. Får se hur det funkar då när jag kör igång systemet
/Freddi
Jo det är inget vidare! :/
Men har gett mig på att försöka byta kamrem nu, satan så trångt det är!
Är så man saknar en gammal volvo!
Okej, intressant!
Jag förstår helt din tanke, vi bygger ju inga SPL-bilar direkt!
Rätt skön känsla när man äntligen börjar få tummen ur..
Fått tillbaka fronten efter kamremsbytet, alla däcken.
Även slitit ur mattan och börjat dämpa, enklare att få ur mattan än jag väntade mig.
Comment