Re: Mazda 3 2017. När amatören bygger ljud.
Att bara berätta hur man bör göra när man tweakar är inte enkelt.
Att optimera ljud är så pass stort område att det inte går att säga vad som bör göras.
Har en kund som är helt novis i ämnet, när jag förklarade för honom tog han illa upp och trodde jag idiotförklarade honom.
Så var inte fallet, när han inte i ord kunde berätta vad han är ute efter hur skulle han då förstå något han inte hade en susning om?
Att porta en låda för att få botten är inte enkelt, gör man fel så peakar ljudet på fel frekvens och så låter den ännu sämre.
Här gäller det att testa olika basar och även bygga flera olika lådor så man vet vad man föredrar.
Att få till en subbas är det svåraste av allt inom billjud.
Nu menar jag inte att få den att spela högt, alla basar överröstar framsystemet och låter untz untz.
Att få den att låta som man vill är en sak och sedan ska den även spela ihop med framsystemet .... det är inte enkelt
Att bara berätta hur man bör göra när man tweakar är inte enkelt.
Att optimera ljud är så pass stort område att det inte går att säga vad som bör göras.
Har en kund som är helt novis i ämnet, när jag förklarade för honom tog han illa upp och trodde jag idiotförklarade honom.
Så var inte fallet, när han inte i ord kunde berätta vad han är ute efter hur skulle han då förstå något han inte hade en susning om?
Att porta en låda för att få botten är inte enkelt, gör man fel så peakar ljudet på fel frekvens och så låter den ännu sämre.
Här gäller det att testa olika basar och även bygga flera olika lådor så man vet vad man föredrar.
Att få till en subbas är det svåraste av allt inom billjud.
Nu menar jag inte att få den att spela högt, alla basar överröstar framsystemet och låter untz untz.
Att få den att låta som man vill är en sak och sedan ska den även spela ihop med framsystemet .... det är inte enkelt
Comment