Länge sedan man skrev nåt här, fick aldrig klart mitt gamla tokiga projekt som var en porsche 911 coupe med en kicker solo x 18"(vägg) som skulle drivas av ett soundigital sd8000 ... hur jag nu tänkte där :P
Nu är det ett annat projekt, ska försöka få det lite strukturerat här =)
Bilen:
BMW M3 cab från -94, bullrigt med sufflett och svårt att få in basljudet i kupen, möjlighet att köra 3vägssystem i originalhålen men det gillar inte min 80prs om jag ska köra high, mid, low. Får försöka komma på bästa lösningen där..
Ljudet just nu:
HU Pioneer deh-80prs
Slutstegen
-Ground zero gzha 1.1800dxii
-Ground zero gzha 2250xii
frontsystem 1:a försök
Audison voce AV3.0 (dörrsidan, originalplacering)
Audison Voce AV1.1(dörrsidan, originalplacering)
DLS MS5, endast woofern (kickpanel, bmw originalplacering)
3vägs passiv filter "Sinuslive CR-345" (bortkopplat, kopplade bort dls ms5-midden)
2vägs passiv filter DLS från ms5-kittet ( kopplat just nu med audisonkittet)
Diskanten tog över fullständigt och obehagligt med 3 vägskittet, med dls 2 vägs så låter det myyycket bättre
basdelen
DD 9012b 2/2 i 44L netto med 4" port @32hz , basen under "hatthyllan" som pekar uppåt och porten in i bilen via skidluckan
Jag har även en ny, oanvänd gzrw 10d2 som kan tänkas använda i sluten låda som tittar in i bilen genom skidluckan
så kommer det att se ut ungefär såhär i sluten konfiguration(lånad bild, ingen e36 på bilden)
Finns det hopp? tankar, tips och trix?
Problemen jag stött på kommer strax =)
Nu är det ett annat projekt, ska försöka få det lite strukturerat här =)
Bilen:
BMW M3 cab från -94, bullrigt med sufflett och svårt att få in basljudet i kupen, möjlighet att köra 3vägssystem i originalhålen men det gillar inte min 80prs om jag ska köra high, mid, low. Får försöka komma på bästa lösningen där..
Ljudet just nu:
HU Pioneer deh-80prs
Slutstegen
-Ground zero gzha 1.1800dxii
-Ground zero gzha 2250xii
frontsystem 1:a försök
Audison voce AV3.0 (dörrsidan, originalplacering)
Audison Voce AV1.1(dörrsidan, originalplacering)
DLS MS5, endast woofern (kickpanel, bmw originalplacering)
3vägs passiv filter "Sinuslive CR-345" (bortkopplat, kopplade bort dls ms5-midden)
2vägs passiv filter DLS från ms5-kittet ( kopplat just nu med audisonkittet)
Diskanten tog över fullständigt och obehagligt med 3 vägskittet, med dls 2 vägs så låter det myyycket bättre
basdelen
DD 9012b 2/2 i 44L netto med 4" port @32hz , basen under "hatthyllan" som pekar uppåt och porten in i bilen via skidluckan
Jag har även en ny, oanvänd gzrw 10d2 som kan tänkas använda i sluten låda som tittar in i bilen genom skidluckan
så kommer det att se ut ungefär såhär i sluten konfiguration(lånad bild, ingen e36 på bilden)
Finns det hopp? tankar, tips och trix?
Problemen jag stött på kommer strax =)
Comment