Funderat länge nu på om jag skulle skaffa en projekttråd här och nu kanske det är dax! Främst är det nog för att kunna få lite tips på uppgraderingar mm men det kanske kan va någon som är intresserad att se va jag håller på med.
Börjar väl med "Min" bruksbil som är förhållandevis fräsch BMW 320i Touring från -89. Är inte bara billjud som gäller för den utan det byggs även en 2,8l M20-motor till den men det det lämnar jag nog utanför detta forumet.
Ljudmässigt är den utrustad med:
En Alpine CDA-9855r som vart med ett tag men den gör sitt jobb.
Ett Gladen SQX 165-slim kit, ville först inte såga i dörrsidorna så jag körde sluten låda i dörrfacket vilket resulterade i nästan obefintlig midbas så ja fick bita mej i läppen o sätta kapen i dörren.
En Gladen SQX10 i sluten låda på 22l.
Ett Mosconi Gladen one 120.4 driver det hela.
Bil nr2 är "Frugans" bruksbil och det är en BMW 325i Touring från -05 och är utrustad med:
Original Professional HU som funkar men har en del att önska.
1st Gladen one 201 3-vägs kit som troligtvis inte behöver nån närmare presentation.
1st Mosconi Gladen one 80.4 som driver framsystemet.
2st Gladen RS08 som det byggs en plastad sluten låda på 24l till, ligger dock på is nu, blir väl när jag "tröttnat" på framsystemet som den kommer monteras.
1st Gladen M-line 601.1 steg till 8orna när dom ska monteras.
"Min" E30.
Bagaget i dagsläget.
Steget kommer gömmas undan och funderar på att bygga in basen i det högra facket.
Dörrsidorna ska kläs svarta och ev byggas om lite.
"Frugans" E91.
Steget till framsystemet. Steget till basen kommer monteras under verktygshållaren i vänsterfacket.
Lådan som bara ska fixas till lite innan slutlig montering.
Börjar väl med "Min" bruksbil som är förhållandevis fräsch BMW 320i Touring från -89. Är inte bara billjud som gäller för den utan det byggs även en 2,8l M20-motor till den men det det lämnar jag nog utanför detta forumet.
Ljudmässigt är den utrustad med:
En Alpine CDA-9855r som vart med ett tag men den gör sitt jobb.
Ett Gladen SQX 165-slim kit, ville först inte såga i dörrsidorna så jag körde sluten låda i dörrfacket vilket resulterade i nästan obefintlig midbas så ja fick bita mej i läppen o sätta kapen i dörren.
En Gladen SQX10 i sluten låda på 22l.
Ett Mosconi Gladen one 120.4 driver det hela.
Bil nr2 är "Frugans" bruksbil och det är en BMW 325i Touring från -05 och är utrustad med:
Original Professional HU som funkar men har en del att önska.
1st Gladen one 201 3-vägs kit som troligtvis inte behöver nån närmare presentation.
1st Mosconi Gladen one 80.4 som driver framsystemet.
2st Gladen RS08 som det byggs en plastad sluten låda på 24l till, ligger dock på is nu, blir väl när jag "tröttnat" på framsystemet som den kommer monteras.
1st Gladen M-line 601.1 steg till 8orna när dom ska monteras.
"Min" E30.
Bagaget i dagsläget.
Steget kommer gömmas undan och funderar på att bygga in basen i det högra facket.
Dörrsidorna ska kläs svarta och ev byggas om lite.
"Frugans" E91.
Steget till framsystemet. Steget till basen kommer monteras under verktygshållaren i vänsterfacket.
Lådan som bara ska fixas till lite innan slutlig montering.
Comment