Announcement
Collapse
No announcement yet.
Audi Q7
Collapse
X
-
...there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...
Bygglogg BMW G20: BMW G20 SQ (Ny!)
Bygglogg BMW F36: BMW F36 SQ
Bygglogg Audi Q7: Audi Q7
Bygglogg BMW F10: Tvåstegsprojekt i BMW F10
Team Ljudbyggaren
1:a Plats Skilled OEM - SM 2017
3:e Plats Master OEM - SM 2018
8:e Plats Master OEM - EM 2018 ()
-
Re: Audi Q7
Originally posted by Landén View PostDet ser riktigt bra ut. Ser ut som en stabil dörr att arbeta med?...there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...
Team Ljudbyggaren
Comment
-
Originally posted by pinnen666 View PostJa dom är rejält och tungt byggda Q7rna, märkte du av någon skillnad på ljudnivå, jag tänker på vägljud?...there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...
Team Ljudbyggaren
Comment
-
Det var ju fiffigt gjort, ska bli kul att få en utvärdering senare.
Något bör det ju ha gjort tycker jag, men visst, Q7:an är ju dock väldigt tyst i dörrarna original så det är väl inte någon enorm skillnad misstänker jag men alla bäckar små
Huvudsaken är ju att det blir "stumt" och reflexerna från högtalaren minskar.
Följer tråden och är nyfiken på slutresultatet./ Jimmy
Comment
-
Originally posted by pinnen666 View PostHuvudsaken är ju att det blir "stumt" och reflexerna från högtalaren minskar....there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...
Team Ljudbyggaren
Comment
-
Tjenixen!
Jag hann även med att titta lite i skuffen och påbörja planering / layout av komponenter. Q7:an har ju ett skapligt stort bagageutrymme som synes. Utmaningen är att jag har för avsikt att behålla den tredje sätesraden, och då minskar tillgängligt utrymme ganska drastiskt! När man lyfter på lastgolvet och tar ut förvaringslådan så har man följande:
Ganska välpackat! Tömmer man skuffen på massa roligheter såsom kompressor (för nödhjulet, inte för luftfjädringen ), reservhjul, verktyg, domkraft etc så har man ett litet men naggande gott utrymme att leka med:
Jag mätte upp dimensionerna och djupet som framgår av fotot. Tanken till vänster är till luftfjädringen, så den går inte att göra mycket åt och till höger under sargen sitter det en elektronikbox. Så de praktiska måtten är de som framgår ovan. Med tanke på att jag ska ha in 2 st AS200.4 och en 6to8 så lär det vara precis. Basen lär få husera på endera sidan i en plastad låda!
Återkommer framöver!...there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...
Team Ljudbyggaren
Comment
-
Har inte haft mycket tid under helgen att jobba med bilen, men har kommit till slutsatsen att jag lär få offra tredje sätesraden. Att få till subben på någon av sidorna lär inte bli bra då det bokstavligen inte fanns en tillstymmelse till utrymme bakom sidopanelerna.
Ska försöka få lite gjort under veckan om väder och annat tillåter!...there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...
Team Ljudbyggaren
Comment
-
...there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...
Team Ljudbyggaren
Comment
-
dubbla ac, det är kupéfläkte för baksätet (egen klima).
Har aldrig tänkt på det men det finns inget utrymme för en sub under passagerarstolen fram? Under förarstolen sitter ju batteriet och det är ju en ganska ordentligt låda om det skulle vara tomrum på passagerarsidan?/ Jimmy
Comment
-
Jag hade faktiskt en snabb tanke på detta förut. Finns ju ett utrymme där förbandslådan är men inte tillräckligt för att få till någon låda att tala om tyvärr
Men nu har jag gjort slag i saken och monterat ur tredje sätesraden så nu är det all in på utrymmet bak. Får väl bugga frontsub i framtiden...there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...
Team Ljudbyggaren
Comment
-
ja det var ju synd, hade varit lite fräckt annars, och får du för dig att bygga frontsub så vill jag ge dig tipset att friskluftfiltrena sitter ovanför den främre luckan ovan fötterna in mot mittkonsollen och dessa vill man byta efter ett par år, luktar så unket annars
Som sagt, kul att följa projektet, inte många som ger sig på dessa bilar/ Jimmy
Comment
-
Originally posted by zrken View Post< GILLAS
I vilket fall, blir lite mer tillgängligt utrymme nu, dämpat lite också:
Passade även på att dämpa sidopanelerna bak när jag ändå hade dem ute ur bilen:
Vi hörs, återkommer med nya friska tag om det mot förmodan slutar att hällregna någon dag......there are only 10 kinds of people, those who understand binary and those who don't...
Team Ljudbyggaren
Comment
Comment