Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mercedes CLK 200 Kompressor "Kleemann"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Re: Mercedes CLK 200 Kompressor "Kleemann"

hehe, ja det finns inge genvägar till det perfekta ljudet, iland så måste man ut och leta inspiration i någon fjällbäck. men någon bättre bass blev de inte, men lite mer drag i ljudet!

Comment

Om du ska montera motstånd för dämpning av mellanreg p prova med -3db först. Ha kablar åtkomliga för det är mycket provande när man ska jsutera in nivån o mkt lyssning.
      Nej förstärkaren får inte jobba mera. Den märker inte av det hela. Därför du ska använda 2 motstånd så impedansen blir oförändrad.
      För du tänker väl sätta motstånden mellan filter o högtalare?
      När du gör det o använder 2motstånd så ändras inte delningen eftersom filtren känner samma impedans hela tiden.

Tröttnar du på pillande med motstånd så har jag nya "konstantimpedanspottar" ligger o skräpar hemma. Köpte på mig ett helt gäng när jag pillade passiva filter.

Comment

humm e de så där man fiskar? hur lyckades du me de eller hade du en otroligt klantig polare me dig kanske ?? sj har jag satt en vobbler i smalbenet

Comment

Originally posted by Team_Sundown View Post
          humm e de så där man fiskar? hur lyckades du me de eller hade du en otroligt klantig polare me dig kanske ?? sj har jag satt en vobbler i smalbenet
          stark lina, liten hjärna!

kastade över spinnaren i några buskar på andra sidan bäcken, den fastnade i ett par ris såklart. så jag slet i spöt och självklart så får man den i ansiktet. hade rätt tur ändå att den inte satte sig i ögat för jag kollade rakt emot spinnaren. 1cm lägre och 2cm till vänster så hade jag fått ha en sjörövar lapp över ögat!

Comment

funderar på att ta bort reservhjulet för att få plats med steget under golvet. tänkte isåfall ersätta det med en kompressor, lagningspinnar och punkaspray.

vad tror ni om det? vad mer kan vara bra att ha för däcklagning?

Comment

hehe ok ok de har man ju vart me om ett par gånger när skiten kommer flygandes livs farligt.. tur att du slapp bli pirat då, hade jag ju vart tvungen att sparka dig på smalbenet me så du hoppa som en me=) däcklagning humm läg dit en lapp med nr till bergaren tar minst plats=)

Comment

Originally posted by twostroke View Post
                funderar på att ta bort reservhjulet för att få plats med steget under golvet. tänkte isåfall ersätta det med en kompressor, lagningspinnar och punkaspray.

vad tror ni om det? vad mer kan vara bra att ha för däcklagning?
                En assistförsäkring.
                Vis vobiscum sit!

Comment

har falck euro assistance

Comment

Jepp, jag betalar runt 500 per år, lätt värt dom pengarna.
                    Vis vobiscum sit!

Comment

är riktigt less på hur peerlessarna låter så dom kommer nog att försvinna snart.

i ett 2 vägs system med t.ex en diskant och en 6,5 , brukar det finnas något lp filter som skär av dom högre frekvenserna från basen eller låter man den spela uppåt så långt den klarar av bara?

Comment

Originally posted by twostroke View Post
                        är riktigt less på hur peerlessarna låter så dom kommer nog att försvinna snart.

i ett 2 vägs system med t.ex en diskant och en 6,5 , brukar det finnas något lp filter som skär av dom högre frekvenserna från basen eller låter man den spela uppåt så långt den klarar av bara?
                        Det normala är ett trevägsfilter.
                        LP för mid.
                        BP för mellanregister.
                        HP för diskant.
                        (LP=lågpass, BP=bandpass (högpass och lågpass i serie enkelt uttryckt), HP=högpas)
                        Dock brukar man även dela midbasen med ett högpass i bottenregistren med.
                        Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
                        ACV, Dayton Audio, GAS, Kenwood, Supra

Comment

http://www.maxxsonics.net/manuals/mb...fs/pce_216.pdf

jag kollade här i manualen och jag har ett pce 164 och ett pce 210.
                          funderar på att köra på att ta basen från pce 164 och köra den på pce 210 filtret för att få något liknade pce 216. men jag funderar på hur det kommer att fungera med delningsfrekvenserna. diskanten verkar ju delas lika iallafall, 2500hz.
                          på 210 står det HP 250 hz, men jag kan även välja bypass för att få 6,5an att gå djupare.

tror ni det kommer att fungera? ställer hp på steget istället, vid ca 70-80hz

Comment

Hur har du delat tvåtummaren egentligen? Misstänker att det är en del av ditt missnöje, för det är inget dåligt element under rätt omständigheter (300-7000 Hz).
                            /tycker Erik.

Comment

robsarve du har rätt, det är den som jag inte blir riktigt klok på, har testat lite olika delningar på hp iallafall. testat hp mellan 250-500hz men det blir ändå fel. vet inte om det sitter något lp i mb-q filtret, kan tyvär inte ställa det då jag saknar 2 slutstegskanaler för att kunna experimentera med lp.

det blir som grötigt så fort den är med i leken. tror den inkräktar lite för mycket där diskanten borde ta över.
                              vid vilka frekvenser ligger mansröster? dom saknar botten

när jag körde med 4" mb quart i baksidan av dörren lät det bra, men ljudbilden var helt fucked up.

Comment

Ett par tvåtummare kommer aldrig att kunna spela mansröster ordentligt. De skall ligga nere i dina midbasar med din konfiguration. Det finns skäl till varför det är populärt med femmor på brädan. Men du kan minimera effekten med bra delningar, tidskomp och eq.
                                /tycker Erik.

Comment

Working...
                                X